07-12-2009, 21:05
Wydaje mi się, że zastosowanie miałby tu Art 8. ust 4 ww ustawy tzn''
''Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia''.
Jak można się domyślić, przesłanki z ust 1. Art 8 zostały spełnione czyli
''towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową'' oraz ''sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe''.
Takie jest moje zdanie, a więc możecie odstąpić od umowy. Lepiej na piśmie dla celów dowodowych. Powstaje jednak pytanie, czy w obecnej chwili nadal możecie odstąpić, jeżeli przystaliście już na propozycję sprzedawcy co do karty upominkowej. Sądzę mimo wszystko, że tak a na ewentualny zarzut sprzedawcy, że zgodziliście się na kartę, podniósłbym kwestię, iż sprzedawca nie poinformował Was o możliwości odstąpienia od umowy (w tym akurat przypadku) oraz to, że to Wy decydujecie o tym czy chcecie obniżenia ceny czy tez odstępujecie od umowy jeżeli naprawa albo wymiana są niemożliwe (uprawnienie to wynika z ustawy).
Poradę możesz uzyskać w jednym z oddziałów federacji konsumentów (telefony na ich stronie) lub u miejskiego rzecznika praw konsumentów, w końcu oni na co dzień zajmują się tymi kwestiami.
Jak się dowiesz, daj znać co tam powiedzieli.
-------------------------------------------
Michal
''Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia''.
Jak można się domyślić, przesłanki z ust 1. Art 8 zostały spełnione czyli
''towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową'' oraz ''sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe''.
Takie jest moje zdanie, a więc możecie odstąpić od umowy. Lepiej na piśmie dla celów dowodowych. Powstaje jednak pytanie, czy w obecnej chwili nadal możecie odstąpić, jeżeli przystaliście już na propozycję sprzedawcy co do karty upominkowej. Sądzę mimo wszystko, że tak a na ewentualny zarzut sprzedawcy, że zgodziliście się na kartę, podniósłbym kwestię, iż sprzedawca nie poinformował Was o możliwości odstąpienia od umowy (w tym akurat przypadku) oraz to, że to Wy decydujecie o tym czy chcecie obniżenia ceny czy tez odstępujecie od umowy jeżeli naprawa albo wymiana są niemożliwe (uprawnienie to wynika z ustawy).
Poradę możesz uzyskać w jednym z oddziałów federacji konsumentów (telefony na ich stronie) lub u miejskiego rzecznika praw konsumentów, w końcu oni na co dzień zajmują się tymi kwestiami.
Jak się dowiesz, daj znać co tam powiedzieli.
-------------------------------------------
Michal