08-10-2009, 21:10
Tyle tylko, że z reguły jak się kończy gwarancja (a więc w większości przypadków rok czasu), to na nas będzie ciążyło (jeżeli powołujemy się na niezgodność towaru z umową) udowodnienie, iż dana niezgodność (np: odklejający się otok buta) miała miejsce już w momencie sprzedaży. Taki zapis jest w ustawie i dotyczy każdej reklamacji zgłaszanej powyżej 6 miesięcy od dnia sprzedaży (mowa o ww ustawie a nie reklamacji na podstawie gwarancji). Fajnie jakby ktoś napisał (przedstawiciel sklepu, których tutaj chyba nie brakuje) na forum jak to wygląda w praktyce w takich sprawach o ile z taką sprawą się zetknął (przy świadomości konsumentów a często i sprzedawców, takie sprawy są raczej baaaardzo sporadyczne). Udowodnienie jest chyba bardzo bardzo utrudnione dla konsumenta i oczywiście kosztuje (koszty rzeczoznawcy).
Dodatkowo, do tego co napisał mój przedmówca można dodać, iż USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r.o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego nie ma zastosowanie w przypadku, gdy kupujemy ''na firmę'' (faktura VAT). W takim przypadku, albo korzystamy z gwarancji (o ile została udzielona przez np: producenta, sprzedawcę etc) albo z przepisów o rękojmi zawartych w kodeksie cywilnym.
-------------------------------------------
Michal
Dodatkowo, do tego co napisał mój przedmówca można dodać, iż USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r.o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego nie ma zastosowanie w przypadku, gdy kupujemy ''na firmę'' (faktura VAT). W takim przypadku, albo korzystamy z gwarancji (o ile została udzielona przez np: producenta, sprzedawcę etc) albo z przepisów o rękojmi zawartych w kodeksie cywilnym.
-------------------------------------------
Michal