02-09-2008, 20:21
Witam,
Co do podeszw nie wiem, ale zgłaszałem niezgodność towaru z umową w HiM (Plecak Vaude coś tam, po jednym wypadzie 3-4 dniowym w tatry przetarł się materiał w okolicach pasu biodrowego). Opisałem zresztą sprawę kilkanaście stron wczesniej. Generalnie HiM przekroczył ustawowy termin na poinformowanie jaka jest ich decyzja (sprawa w tym momencie jest wygrana dla nas), ale ich nie interesowały zapisy ustawy ani to, że w zgłoszeniu zanaczyłem wymiana na nowy albo zwrot kasy (ustawa nie dopuszcza co prawda takiej możliwości jako pierwszej tzn zwrotu pieniędzy, ale skoro sprzedawca sam zaproponował to pomyślałem że wychodzą frontem do klienta). Tak czy inaczej po wezwaniu pisemnym do wykonania zobowiązania i zapisie że odstepuję od umowy w razie jego nie wykonania sprawa trafiła do miejskiego rzecznika konsumentów i po jego dwóch pismach poskutkowało i odzyskałem pieniądze.
Jeżeli będziesz zgłaszał niezgodność towaru z umową pamiętaj że:
1. To Ty decydujesz czy chcesz nowe buty czy też wolisz naprawę (już na samym początku możesz żądać wymiany na nowe).
2. Sprzedawca ma na odpowiedź 14 dni kalendarzowych (w HIM próbowano mi wmówić zupełnie co innego, oraz to że maja swoje wewnętrzne przepisy), jezeli w tym czasie nie odpowie (co nie znaczy wymieni/naprawi) przyjmuje się że uznał twoje żądanie (sprawa wygrana).
3.Zbierz materiał dowodowy (zapewnienia producenta/sprzedawcy jakie zamieścił w reklamach etc - może to być pomcne przy ewentualnym sporze w sądzie).
Wszytsko powyższe dotyczy niezgodności towaru z umową wynikajce z przepisów ustawy a nie zapisów gwarancji które moga wprowadzac odmienne regulacje.
Michał
-------------------------------------------
Michal_II
Co do podeszw nie wiem, ale zgłaszałem niezgodność towaru z umową w HiM (Plecak Vaude coś tam, po jednym wypadzie 3-4 dniowym w tatry przetarł się materiał w okolicach pasu biodrowego). Opisałem zresztą sprawę kilkanaście stron wczesniej. Generalnie HiM przekroczył ustawowy termin na poinformowanie jaka jest ich decyzja (sprawa w tym momencie jest wygrana dla nas), ale ich nie interesowały zapisy ustawy ani to, że w zgłoszeniu zanaczyłem wymiana na nowy albo zwrot kasy (ustawa nie dopuszcza co prawda takiej możliwości jako pierwszej tzn zwrotu pieniędzy, ale skoro sprzedawca sam zaproponował to pomyślałem że wychodzą frontem do klienta). Tak czy inaczej po wezwaniu pisemnym do wykonania zobowiązania i zapisie że odstepuję od umowy w razie jego nie wykonania sprawa trafiła do miejskiego rzecznika konsumentów i po jego dwóch pismach poskutkowało i odzyskałem pieniądze.
Jeżeli będziesz zgłaszał niezgodność towaru z umową pamiętaj że:
1. To Ty decydujesz czy chcesz nowe buty czy też wolisz naprawę (już na samym początku możesz żądać wymiany na nowe).
2. Sprzedawca ma na odpowiedź 14 dni kalendarzowych (w HIM próbowano mi wmówić zupełnie co innego, oraz to że maja swoje wewnętrzne przepisy), jezeli w tym czasie nie odpowie (co nie znaczy wymieni/naprawi) przyjmuje się że uznał twoje żądanie (sprawa wygrana).
3.Zbierz materiał dowodowy (zapewnienia producenta/sprzedawcy jakie zamieścił w reklamach etc - może to być pomcne przy ewentualnym sporze w sądzie).
Wszytsko powyższe dotyczy niezgodności towaru z umową wynikajce z przepisów ustawy a nie zapisów gwarancji które moga wprowadzac odmienne regulacje.
Michał
-------------------------------------------
Michal_II