14-02-2008, 13:24
Mamy prawo domagać się od sprzedawcy nieodpłatnej naprawy towaru albo wymiany. Wybór należy do nas, nie do sprzedawcy. Dopóki jest możliwa wymiana albo naprawa, nie możemy żądać zwrotu pieniędzy za wadliwy towar. Jeżeli wymiana nie jest możliwa, pozostaje nam naprawa. Zgłoszone przez nas żądanie stanowi zobowiązanie dla sprzedawcy. Nie może on zatem sam zadecydować, że zamiast wymiany towaru na nowy naprawi go bez naszej zgody. Sprzedawca nie będzie musiał wymieniać towaru
na nowy tylko wtedy, gdy nie jest to możliwe albo wymaga nadmiernych kosztów i sprzedawca to udowodni.
[b]Zwrotu pieniędzy możemy domagać się tylko wtedy<b/>, gdy niezgodność
towaru z umową jest istotna i wystąpi choć jedna z następujących sytuacji:
- sprzedawca nie jest w stanie doprowadzić towaru do stanu zgodnego z umową poprzez wymianę ani naprawę, bowiem jest to niemożliwe lub wymaga nadmiernych kosztów;
- naprawa albo wymiana nie została wykonana przez sprzedawcę
w odpowiednim czasie;
- naprawa albo wymiana naraża kupującego na znaczne niedogodności.
Oznacza to, że zwrotu pieniędzy od razu, bez żądania najpierw wymiany albo naprawy, możemy domagać się tylko w przypadku,
gdy wymiana albo naprawa narażałyby nas na znaczne niedogodności.
Gdy niezgodność towaru z umową nie jest istotna, możemy jedynie żądać obniżenia ceny.
Tak brzmią przepisy i nie ukrywamy, że nie są wystarczająco precyzyjne. Pozostawiają zbyt szerokie pole do dowolnej interpretacji,
np. co oznacza odpowiedni czas? Uważamy, że niczym nieuzasadniona, przedłużająca się naprawa jest dla konsumenta uciążliwa, a odpowiedni czas naprawdę oznacza - jeżeli jest to możliwe- sięgnięcie na półkę i wymianę towaru na taki sam, ale sprawny i bez wad.
http://www.federacja-konsumentow.org.pl/...?story=307 ,
żeby było jasniej...w moimprzypadku wada była jak najbardziej istotna więc oddali mi pieniadze.
---
Edytowany: 2008-02-14 13:28:01
-------------------------------------------
madoox
na nowy tylko wtedy, gdy nie jest to możliwe albo wymaga nadmiernych kosztów i sprzedawca to udowodni.
[b]Zwrotu pieniędzy możemy domagać się tylko wtedy<b/>, gdy niezgodność
towaru z umową jest istotna i wystąpi choć jedna z następujących sytuacji:
- sprzedawca nie jest w stanie doprowadzić towaru do stanu zgodnego z umową poprzez wymianę ani naprawę, bowiem jest to niemożliwe lub wymaga nadmiernych kosztów;
- naprawa albo wymiana nie została wykonana przez sprzedawcę
w odpowiednim czasie;
- naprawa albo wymiana naraża kupującego na znaczne niedogodności.
Oznacza to, że zwrotu pieniędzy od razu, bez żądania najpierw wymiany albo naprawy, możemy domagać się tylko w przypadku,
gdy wymiana albo naprawa narażałyby nas na znaczne niedogodności.
Gdy niezgodność towaru z umową nie jest istotna, możemy jedynie żądać obniżenia ceny.
Tak brzmią przepisy i nie ukrywamy, że nie są wystarczająco precyzyjne. Pozostawiają zbyt szerokie pole do dowolnej interpretacji,
np. co oznacza odpowiedni czas? Uważamy, że niczym nieuzasadniona, przedłużająca się naprawa jest dla konsumenta uciążliwa, a odpowiedni czas naprawdę oznacza - jeżeli jest to możliwe- sięgnięcie na półkę i wymianę towaru na taki sam, ale sprawny i bez wad.
http://www.federacja-konsumentow.org.pl/...?story=307 ,
żeby było jasniej...w moimprzypadku wada była jak najbardziej istotna więc oddali mi pieniadze.
---
Edytowany: 2008-02-14 13:28:01
-------------------------------------------
madoox