12-02-2008, 19:13
Jasne , nie ma sprawy.
Nie będe się długo rozpisywac, bo jeśli ktoś chce to zawsze moze sobie poszukać. W skrócie:
Reklamacje firma-firma-regulują przepisy Kodeksu Cywilnego. Nie ma tutaj zastosowania Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, ponieważ ta dotyczy relacji konsument(klient)-sklep.
Odpowiedzialnosc sprzedawcy w polskim prawie za towar sprzedany firmie wynosi 12 miesięcy(K.C.), zaś odpowiedzialnosć SPRZEDAWCY!!!!!-nie zaś dystrybutora, czy jakichś tam innych wynalazków, wobec konsumenta to 24 miesiące.
KONSUMENT:
Czym innym jest reklamacja z tytułu Ustawy a czym innym z tytułu gwarancji gdyż, USTAWOWO za towar odpowiada SPRZEDAWCA(sklep), zaś GWARANTEM(karta gwarancyjna) jest producent, lub też przedstawiciel(dystrybutor w naszym kraju).
Gwarancja może być na 3, 6, 10, 16 miesięcy...moze być też na 10 lat lub dożywotnia-to wola producenta i zapewnienie iż towar nabyty będzie pełnił swoją funkcję bez zmian w okresie gwarancji danej przez w/w.
Sklep zaś zgodnie z Ustawą o szczególnch warunkach sprzedaży konsumenckiej i zmianie kodeksu cywilnego odpowiada za TOWAR SPRZEDANY KONSUMENTOWI. Ochrona ustawowa obejmuje generalnie dwa lata. DO NAS NALEŻY WYBÓR NA JAKIEJ PODSTAWIE CHCEMY REKLAMOWAĆ TOWAR, nie zaś do sklepu. Sklep nie moze nas odesłac do producenta, mamy prawo złożyć reklamację w miejscu zakupu.
Jeśli wada towaru zakupionego ujawniła się w okresie 6 miesięcy od chwili zakupu domniemywa się (sąd) iż istniała w chwili zakupu i sprzedawca jest zobowiązany do udowodnienia iż było inaczej.
Jesli np wybór padnie na reklamację z tytułu Gwarancji, do końca korzystamy z jej uprawnień jeśli zaś powołamy się na Ustawę, kontynuacja reklamacji będzie oparta o w/w.
Długo by pisac na ten temat.
Generalizując- ja sie powołałem na Ustawę w sklepie InterSport, po kilku dniach oddali mi pieniądze. Pierwsza reklamacja Ecco Viking(wytarte podeszwy, bąble i oznaki przetarcia w jednym bucie-podeszwa) po pięciu miesiącach użytkowania. Wyjasniłem bardzo grzecznie paniom w sklepie-rżnęły głupa a tego nie lubię- jakie mam prawa, co mi sie należy, czego nie mogę żądać, jak ma wyglądać forma odpowiedzi na reklamację, pismo- ile mają na odpowiedź czasu, oczywiście sugerując że nie zawacham sie iść do sądu-i nie polubownego konsumenckiego bo wiem ze tam się sklepy nie stawiają najczęściej:)))... po swoje(ponad pięć stów to dla mnie niemało) i po dniach 5 odpowiedź-reklamacja zasadna-zwrot pieniędzy. W dniu 16tym od daty złożenia reklamacji -wcześniej nie miałem czasu-odzyskałem pieniądze-serdecznie i grzecznie oczywiście dziękując.
---
Edytowany: 2008-02-12 19:16:01
-------------------------------------------
madoox
Nie będe się długo rozpisywac, bo jeśli ktoś chce to zawsze moze sobie poszukać. W skrócie:
Reklamacje firma-firma-regulują przepisy Kodeksu Cywilnego. Nie ma tutaj zastosowania Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, ponieważ ta dotyczy relacji konsument(klient)-sklep.
Odpowiedzialnosc sprzedawcy w polskim prawie za towar sprzedany firmie wynosi 12 miesięcy(K.C.), zaś odpowiedzialnosć SPRZEDAWCY!!!!!-nie zaś dystrybutora, czy jakichś tam innych wynalazków, wobec konsumenta to 24 miesiące.
KONSUMENT:
Czym innym jest reklamacja z tytułu Ustawy a czym innym z tytułu gwarancji gdyż, USTAWOWO za towar odpowiada SPRZEDAWCA(sklep), zaś GWARANTEM(karta gwarancyjna) jest producent, lub też przedstawiciel(dystrybutor w naszym kraju).
Gwarancja może być na 3, 6, 10, 16 miesięcy...moze być też na 10 lat lub dożywotnia-to wola producenta i zapewnienie iż towar nabyty będzie pełnił swoją funkcję bez zmian w okresie gwarancji danej przez w/w.
Sklep zaś zgodnie z Ustawą o szczególnch warunkach sprzedaży konsumenckiej i zmianie kodeksu cywilnego odpowiada za TOWAR SPRZEDANY KONSUMENTOWI. Ochrona ustawowa obejmuje generalnie dwa lata. DO NAS NALEŻY WYBÓR NA JAKIEJ PODSTAWIE CHCEMY REKLAMOWAĆ TOWAR, nie zaś do sklepu. Sklep nie moze nas odesłac do producenta, mamy prawo złożyć reklamację w miejscu zakupu.
Jeśli wada towaru zakupionego ujawniła się w okresie 6 miesięcy od chwili zakupu domniemywa się (sąd) iż istniała w chwili zakupu i sprzedawca jest zobowiązany do udowodnienia iż było inaczej.
Jesli np wybór padnie na reklamację z tytułu Gwarancji, do końca korzystamy z jej uprawnień jeśli zaś powołamy się na Ustawę, kontynuacja reklamacji będzie oparta o w/w.
Długo by pisac na ten temat.
Generalizując- ja sie powołałem na Ustawę w sklepie InterSport, po kilku dniach oddali mi pieniądze. Pierwsza reklamacja Ecco Viking(wytarte podeszwy, bąble i oznaki przetarcia w jednym bucie-podeszwa) po pięciu miesiącach użytkowania. Wyjasniłem bardzo grzecznie paniom w sklepie-rżnęły głupa a tego nie lubię- jakie mam prawa, co mi sie należy, czego nie mogę żądać, jak ma wyglądać forma odpowiedzi na reklamację, pismo- ile mają na odpowiedź czasu, oczywiście sugerując że nie zawacham sie iść do sądu-i nie polubownego konsumenckiego bo wiem ze tam się sklepy nie stawiają najczęściej:)))... po swoje(ponad pięć stów to dla mnie niemało) i po dniach 5 odpowiedź-reklamacja zasadna-zwrot pieniędzy. W dniu 16tym od daty złożenia reklamacji -wcześniej nie miałem czasu-odzyskałem pieniądze-serdecznie i grzecznie oczywiście dziękując.
---
Edytowany: 2008-02-12 19:16:01
-------------------------------------------
madoox