03-10-2007, 19:07
Wiedząc na jakiej podstawie reklamujesz (gwarancja albo ustawa) można stwierdzić czy został przekroczony termin czy też nie. Jeżeli tak, wyślij list dając powiedzmy 5-7 dni na wykonanie żądania zgłoszonego (jeżeli uznali ci reklamację) z zaznaczeniem że po tym terminie odstępujesz od umowy i żadasz zwortu gotówki. Jeżeli Cię oleją (jak mnie zlekceważył HiMountain) nie dawaj za wygraną, idz do rzecznika praw konsumenta. Napisze w twoim imieniu pismo grożąc nałożeniem kary pieniężnęj. Jego także mogą olać (tak było w moim prypadku). Następnie rzecznik może wysłac kolejne pismo (w moim przypadku pomogło i odzsykałem pieniądze). Jeżeli i ono nic nie da, pozostaje Ci droga sądowa. Jest jeszcze Zapis na sąd polubowny ale na to musza zgodzić się obie strony a więc zarówno Ty jak i sprzedawca (wątpię żeby sam się zgodził pójść do sądu polubownego). Rzecznik może także uznać twoje roszczenia za bezpodstawne i nie poprze Twojego żądania. Zbieraj dowody jak pisma, zapewnienia producenta co do cech produktu itp., może ci to pomóc przed sądem w udowodnieniu niezgodności towaru z umową, jeżeli w grę wchodzi odrzucenie reklamacji. Cała ta procedura został opisana kilka stron wcześniej zarówno przezemnie jak i innnych forumowiczów.
-------------------------------------------
Michał
-------------------------------------------
Michał