25-08-2006, 11:15
do monik
Wybór żądania, zgodnie z ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, zawsze nalezy do konsumenta. Konsument ma prawo domagać się wymiany towaru na nowy. Sprzedawca moze sie od tego uwolnic, dowodząc, że wymiana jest niemożliwa lub przekracza wartość zakupionego towaru. Ciężar dowodu spoczywa na sprzedawcy. W moim przypadku sprzedawca nie dotrzymał terminu (=uznał żądanie za zasadne) i dokonał naprawy, nie dowodząc, iż wymiana jest niemożliwa. Słowem złamał prawo w dwóch miejscach...
Wybór żądania, zgodnie z ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, zawsze nalezy do konsumenta. Konsument ma prawo domagać się wymiany towaru na nowy. Sprzedawca moze sie od tego uwolnic, dowodząc, że wymiana jest niemożliwa lub przekracza wartość zakupionego towaru. Ciężar dowodu spoczywa na sprzedawcy. W moim przypadku sprzedawca nie dotrzymał terminu (=uznał żądanie za zasadne) i dokonał naprawy, nie dowodząc, iż wymiana jest niemożliwa. Słowem złamał prawo w dwóch miejscach...