03-06-2006, 19:24
Więc tak:
Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176), stanowi:
Art. 4. ust 1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową;
Art. 8. ust 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów.
Zgodnie z tym:
1. Sprzedawca odpowiada za załatwienie reklamacji, toteż powinnaś _stanowczo__żądać_ aby buty zostały przesłane do Sprzedawcy, powołując się przy tym na ww zapisy Ustawy
2. To Ty decydujesz, czy oczekujesz naprawy czy też wymiany butów na nowe - Sprzedawca może odmówić wmiany tylko w przypadkach wymienionych w Ustawie.
3. Sprzedawca nie może samowolnie zdecydować za Ciebie - jeżeli tak robi to postępuje niezgodnie z prawem i powinnaś mu uświadomić, że jesteś tego świadoma.
Podsumowując proponuję przeczytać rzeczoną Ustawę, wypisać sobie interesujące artykuły - jeżeli wydają Ci się niezrozumiałe, to zwróć się do Rzecznika PK o wyjaśnienia i udać się do sklepu ze stanowczym żądaniem załatwienia Twojej sprawy w sposób określony Ustawą.
-------------------------------------------
Pozdr, qba
Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176), stanowi:
Art. 4. ust 1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową;
Art. 8. ust 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów.
Zgodnie z tym:
1. Sprzedawca odpowiada za załatwienie reklamacji, toteż powinnaś _stanowczo__żądać_ aby buty zostały przesłane do Sprzedawcy, powołując się przy tym na ww zapisy Ustawy
2. To Ty decydujesz, czy oczekujesz naprawy czy też wymiany butów na nowe - Sprzedawca może odmówić wmiany tylko w przypadkach wymienionych w Ustawie.
3. Sprzedawca nie może samowolnie zdecydować za Ciebie - jeżeli tak robi to postępuje niezgodnie z prawem i powinnaś mu uświadomić, że jesteś tego świadoma.
Podsumowując proponuję przeczytać rzeczoną Ustawę, wypisać sobie interesujące artykuły - jeżeli wydają Ci się niezrozumiałe, to zwróć się do Rzecznika PK o wyjaśnienia i udać się do sklepu ze stanowczym żądaniem załatwienia Twojej sprawy w sposób określony Ustawą.
-------------------------------------------
Pozdr, qba