25-08-2005, 19:30
Teeoretycznie sklep, bo to ze sklepem zawierasz umowę kupna.
Ale w praktyce najczęsciej odsyła się towar do serwisu producenta, gdzie dokonuje się naprawy, bądż w porozumieniu ze sklepem decyduje się np. o zwrocie gotówki.
Cała operacja zawierać się powinna w ustawowych 14 dniach, a jezeli zachodzi potrzeba np. sprowadzenia części itp. albo dodatkowej opinii rzeczoznawcy, termin ten może się wydłużyć.
Należy o tym oczywiście klienta poinformować. Oczywiście jeżeli można w sklepie wymienić wadliwy towar na dobry, to można zrobić to na miejscu, ale najczęściej zależy to po prostu od dobrej woli sprzedającego, który ma przecież 14 dni na rozpatrzenie reklamacji i poinformowanie klienta o sposobie jej załatwienia...;-)
I z tego przywileju najczęsciej się korzysta.
-------------------------------------------
halicz HiM3stawy
Ale w praktyce najczęsciej odsyła się towar do serwisu producenta, gdzie dokonuje się naprawy, bądż w porozumieniu ze sklepem decyduje się np. o zwrocie gotówki.
Cała operacja zawierać się powinna w ustawowych 14 dniach, a jezeli zachodzi potrzeba np. sprowadzenia części itp. albo dodatkowej opinii rzeczoznawcy, termin ten może się wydłużyć.
Należy o tym oczywiście klienta poinformować. Oczywiście jeżeli można w sklepie wymienić wadliwy towar na dobry, to można zrobić to na miejscu, ale najczęściej zależy to po prostu od dobrej woli sprzedającego, który ma przecież 14 dni na rozpatrzenie reklamacji i poinformowanie klienta o sposobie jej załatwienia...;-)
I z tego przywileju najczęsciej się korzysta.
-------------------------------------------
halicz HiM3stawy