10-11-2017, 23:01
Producent może wystawić gwarancję, ale nie musi.
Wtedy sprzedawca wydaje tę gwarancję np. w formie książeczki gwarancyjnej. Gwarancja może obejmować np. buty fabrycznie nowe, tj. z bieżącego sezonu, właśnie ze względu na technologię wykonania, czy starzenie się komponentów.
Sprzedawca z zapisów ustawy daje rękojmię.
A więc, jeżeli jest wystawiona gwarancja, to odpowiedzialność jest producenta.
Jeżeli takiego dokumentu nie ma to, odpowiada sprzedawca.
Tak mam to w pamięci. Ponadto te kwestie są regulowane dyrektywą unijną, więc różnic pomiędzy krajami być nie powinno. W każdym z krajów funkcjonują instytucje rzecznika konsumentów do rozstrzygania takich sporów.
---
Edytowany: 2017-11-10 23:08:19
-------------------------------------------
Pim
Wtedy sprzedawca wydaje tę gwarancję np. w formie książeczki gwarancyjnej. Gwarancja może obejmować np. buty fabrycznie nowe, tj. z bieżącego sezonu, właśnie ze względu na technologię wykonania, czy starzenie się komponentów.
Sprzedawca z zapisów ustawy daje rękojmię.
A więc, jeżeli jest wystawiona gwarancja, to odpowiedzialność jest producenta.
Jeżeli takiego dokumentu nie ma to, odpowiada sprzedawca.
Tak mam to w pamięci. Ponadto te kwestie są regulowane dyrektywą unijną, więc różnic pomiędzy krajami być nie powinno. W każdym z krajów funkcjonują instytucje rzecznika konsumentów do rozstrzygania takich sporów.
---
Edytowany: 2017-11-10 23:08:19
-------------------------------------------
Pim