04-02-2024, 19:03
(04-02-2024, 17:54)T Atomicus napisał(a): (...) pół roku od zakupu urządzenie przestawało działać. Czy Aliexpress wciąż pomoże?
No nie. Ta ochrona AliExpress jest ograniczona do max 90 dni + 15 dni od daty osobistego/automatycznego potwierdzenia odbioru towaru. Kupując w Azji trzeba mieć świadomość, że długoterminowe wsparcie nie istnieje. To niestety minus tańszych zakupów z Azji.
Z drugiej strony - mając wsparcie w PL w postaci ustawy o prawach konsumenta, często słyszymy "reklamacja odrzucona". Nie jest więc tak różowo a szereg osób rezygnuje z dalszej drogi i nie dochodzi swoich praw, po takim pierwszym negatywnym rozpatrzeniu reklamacji przez sprzedawcę.
(04-02-2024, 17:54)T Atomicus napisał(a): Z kolei z rok temu kupowałem śpiwór. Okazał się nie do końca zgodny z ofertą (niewłaściwy pokrowiec). Założyłem spór. Sprzedający bardzo nalegał na wycofanie sporu i zarzekał się, że dośle właściwy pokrowiec. Skargę wycofaľem, pokrowca nigdy nie otrzymałem.
Majfriendy to bardzo często cwaniaczki - kombinatorzy. Po otwarciu sporu nigdy nie należy go zamykać. Pozbawiamy się w ten sposób ochrony na własne życzenie. Jeżeli sprzedawca nie godzi się z naszym żądaniem, niech spór rozstrzygnie AliExpress. W tym zakresie mam tylko pozytywne doświadczenia.
Trzeba sobie uzmysłowić, że nie jesteśmy nic winni sprzedawcy, jeżeli sprzedaje nam coś, co nie odpowiada opisowi. Jest to świadome wprowadzenie nabywcy w błąd, za które powinien ponieść konsekwencje.
Odnośnie recenzji produktów/sprzedawców z Ali - zwykle piszę ją pod sam koniec okresu w jakim można ją napisać. Staram się przy tym, by zakupiony produkt był jak najbardziej do tego czasu eksploatowany. Napisanej oceny na Ali nie można zmienić na niższą, ważne więc jest, by jednak dość mocno sprzęt pociorać zanim wystawimy mu 4-5 gwiazdkową notkę.