15-11-2014, 23:13
Akurat w stanach prawo federalne nie zobowiązuje sprzedawcy do przyjęcia zwrotu w żadnym wypadku (z wyjątkiem 2: wadliwych produktów i kiedy nam to obieca przy sprzedaży).
Prawo stanowe czasami mówi, że gdy nie określono tego dokładnie to domyślnie ma się określony czas na zwrot (np w Kaliforni miesiąc, na Florydzie 20dni, Ilinois 3 dni).
Nie ma mowy o jakichkolwiek wyjątkach w których sprzedawcy nie wolno (czyt: prawo mu zabrania) przyjęcia zwrotu czegokolwiek (w tym sprzętu wspinaczkowego). (Być może jakiś sprzedawca tak się tłumaczył z polityki firmy, niemniej prawo tego nie zabrania.) Tak więc jeśli jakiś sklep nie przyjmuje zwrotu, to wynika to tylko z regulaminu sklepu, nie prawa. Na tej samej zasadzie sklep może nie przyjmować zwrotów czerwonych kubków jeśli tak napisze sobie w regulaminie i będzie to jasne dla kupującego.
-------------------------------------------
m
Prawo stanowe czasami mówi, że gdy nie określono tego dokładnie to domyślnie ma się określony czas na zwrot (np w Kaliforni miesiąc, na Florydzie 20dni, Ilinois 3 dni).
Nie ma mowy o jakichkolwiek wyjątkach w których sprzedawcy nie wolno (czyt: prawo mu zabrania) przyjęcia zwrotu czegokolwiek (w tym sprzętu wspinaczkowego). (Być może jakiś sprzedawca tak się tłumaczył z polityki firmy, niemniej prawo tego nie zabrania.) Tak więc jeśli jakiś sklep nie przyjmuje zwrotu, to wynika to tylko z regulaminu sklepu, nie prawa. Na tej samej zasadzie sklep może nie przyjmować zwrotów czerwonych kubków jeśli tak napisze sobie w regulaminie i będzie to jasne dla kupującego.
-------------------------------------------
m