10-06-2009, 02:15
Aneczko, częściowo masz rację. Ale tylko częściowo. To, o czym piszesz, jest mi doskonale znane. I jest to zjawisko, które występuje na wszystkich forach.
Jedak cechą tego forum jest grupa użytkowników, którzy siedzą tu już wiele lat. Obserwując ich wypowiedzi, człowiek inteligentny wie, które posty są uczciwą poradą, które ''uczciwym'' marketingiem, które marketingiem ''szeptanym'', które np. czarnym PR-em, a które zwykłą głupotą. I to niezależnie od związków niektórych użytkowników (jawnym bądź nie) z jakąś marką lub sklepem.
Jest tu szereg ludzi, którzy pracując dla konkretnych firm są równocześnie użytkownikami sprzętu i bardzo kompetentnymi doradcami. Zdarzają się też użytkownicy, którzy nie są powiązani z żadną firmą, a plotą straszne androny, często wypowiadając się o sprzęcie, którego w życiu nie mieli w ręku.
Kiedy sam zamierzam kupić jakiś sprzęt, najpierw sprawdzam opinie z kilku ostatnich lat, patrząc równocześnie kto je pisał.
Uważasz, że gumi jest naiwny. Ale w tej naiwności jest metoda, która broni niezależności tego forum przed nazbyt agresywnym marketingiem.
Mnie nie przeszkadzają wątki typu ''Test sprzętu X dzięki firmie Y''. Bo wiem, że sprzęt trafi w ręce ludzi, którzy naprawdę ostro go przetestują, a firma naprawdę naraża się także na oceny krytyczne.
Jak napisałem już wcześniej - cechą internetu jest to, że pisać każdy może. Także anonimowi pracownicy firm. I z tego korzystają. A że forum dość twardo trzyma się swoich zasad, to czasami dochodzi do bitew sklepów, takich jak ta, od której zaczęła się ta dyskusja. Myślę, że na tym forum wszyscy mają tego świadomość.
Ale ograniczenie dostępu przez wprowadzenie obowiązkowego logowania byłoby wylaniem dziecka z kąpielą.
Czasami zastanawiałem się nad rozwiązaniem pośrednim. Np. wprowadzeniem możliwości oceniania przez zalogowanych użytkowników ''pomocniczości'' udzielonej porady.
Jachol, a czy ktoś broni innej firmie przekazać pakiet swoich wyrobów do testowania? Wtedy też byłoby jej dużo na pierwszej stronie.
edit:
PS. Co do pytań obcych ludzi na ulicy - zdarzyło mi się, że jakiś człek zapytał mnie, mocno zarośniętego wtedy typa, na Centralnym w Wawie, co sądzę o kurteczce, którą akurat miałem na sobie, bo zastanawiał się nad jej zakupem. Wyglądało, że moje uwagi potraktował serio.
BTW gumi, uważam, że powinna istnieć jakaś możliwość dodawania info o promocjach przez przedstawicieli firm częściej niż raz w tygodniu. Może nawet w takiej formule, o której pisze Aneczka.
---
Edytowany: 2009-06-10 03:20:18
Jedak cechą tego forum jest grupa użytkowników, którzy siedzą tu już wiele lat. Obserwując ich wypowiedzi, człowiek inteligentny wie, które posty są uczciwą poradą, które ''uczciwym'' marketingiem, które marketingiem ''szeptanym'', które np. czarnym PR-em, a które zwykłą głupotą. I to niezależnie od związków niektórych użytkowników (jawnym bądź nie) z jakąś marką lub sklepem.
Jest tu szereg ludzi, którzy pracując dla konkretnych firm są równocześnie użytkownikami sprzętu i bardzo kompetentnymi doradcami. Zdarzają się też użytkownicy, którzy nie są powiązani z żadną firmą, a plotą straszne androny, często wypowiadając się o sprzęcie, którego w życiu nie mieli w ręku.
Kiedy sam zamierzam kupić jakiś sprzęt, najpierw sprawdzam opinie z kilku ostatnich lat, patrząc równocześnie kto je pisał.
Uważasz, że gumi jest naiwny. Ale w tej naiwności jest metoda, która broni niezależności tego forum przed nazbyt agresywnym marketingiem.
Mnie nie przeszkadzają wątki typu ''Test sprzętu X dzięki firmie Y''. Bo wiem, że sprzęt trafi w ręce ludzi, którzy naprawdę ostro go przetestują, a firma naprawdę naraża się także na oceny krytyczne.
Jak napisałem już wcześniej - cechą internetu jest to, że pisać każdy może. Także anonimowi pracownicy firm. I z tego korzystają. A że forum dość twardo trzyma się swoich zasad, to czasami dochodzi do bitew sklepów, takich jak ta, od której zaczęła się ta dyskusja. Myślę, że na tym forum wszyscy mają tego świadomość.
Ale ograniczenie dostępu przez wprowadzenie obowiązkowego logowania byłoby wylaniem dziecka z kąpielą.
Czasami zastanawiałem się nad rozwiązaniem pośrednim. Np. wprowadzeniem możliwości oceniania przez zalogowanych użytkowników ''pomocniczości'' udzielonej porady.
Jachol, a czy ktoś broni innej firmie przekazać pakiet swoich wyrobów do testowania? Wtedy też byłoby jej dużo na pierwszej stronie.
edit:
PS. Co do pytań obcych ludzi na ulicy - zdarzyło mi się, że jakiś człek zapytał mnie, mocno zarośniętego wtedy typa, na Centralnym w Wawie, co sądzę o kurteczce, którą akurat miałem na sobie, bo zastanawiał się nad jej zakupem. Wyglądało, że moje uwagi potraktował serio.
BTW gumi, uważam, że powinna istnieć jakaś możliwość dodawania info o promocjach przez przedstawicieli firm częściej niż raz w tygodniu. Może nawet w takiej formule, o której pisze Aneczka.
---
Edytowany: 2009-06-10 03:20:18