13-05-2006, 00:32
simon, a co taki sklep ma zrobić? wysłać drugą kurtkę za 1500 zł bo klient powiedział, że przesyłki nie dostał? zawsze zdażają się wyjątki od reguł, a regułą jest, że przesyłki docierają na czas. niech któryś ze sprzedawców napisze jakie są statystyki przesyłek. z iloma są problemy na ile wysłanych? 1 na 100? 1 na 1000?
nie wiem za bardzo co taki sklep miałby zrobić prócz wytłumaczenia sprawy. w ogóle pisanie, że przy zakupach wysyłkowych są tylko 2 strony jest dużym uproszczeniem, bo obie strony mogą się wywiązać ze swych obowiązków i przesyłka się opóźni właśnie z winy poczty. owszem, wiadomo że możesz mieć wszystko gdzieś i uważać że jeśli wpłaciłeś kasę na konto sklepu to z Twojej strony jest wszystko ok. ja nie widzę żadnego błędu ze strony sklepu internetowego, który powiedzmy na 1000 sprzedanych przedmiotów ma 1 problem z pocztą. a jeśli kurier miał wypadek samochodowy i przedmiot uległ zniszczeniu? też to klienta nie interesuje bo on przecież zapłacił. chętnie posłucham Twojego pomysłu na rozwiązanie tego problemu, bo ja nie mam żadnego :)
mawiają że jak coś trzeba zrobić najlepiej zrobić to samemu. przecież można by zatrudnić dodatkowych 10 pracowników którzy będą robić za kurierów ale klient będzie marudził, że za przesyłkę kubka za 35 zł zapłaci 200 zł (przejazd samochodem w 2 strony, pensja dla pracowanika, itp). nie ma idealnego sposobu który sprawi, że obie strony będą ZAWSZE zadowolone. jak idziemy do sklepu ''zwykłego'' to marudzimy, że drożej, że obsługa nie taka itp :)
tak więc okażmy troszkę ludzkiego uczucia i weźmy na wstrzymanie jak naprawdę wina nie leży po stronie sklepu:) przeceiż jest taka konkurencja, że żaden sklep nie pozwoli sobie na olewanie i zrażanie do siebie klientów.
-------------------------------------------
ale się rozpisałem :)
nie wiem za bardzo co taki sklep miałby zrobić prócz wytłumaczenia sprawy. w ogóle pisanie, że przy zakupach wysyłkowych są tylko 2 strony jest dużym uproszczeniem, bo obie strony mogą się wywiązać ze swych obowiązków i przesyłka się opóźni właśnie z winy poczty. owszem, wiadomo że możesz mieć wszystko gdzieś i uważać że jeśli wpłaciłeś kasę na konto sklepu to z Twojej strony jest wszystko ok. ja nie widzę żadnego błędu ze strony sklepu internetowego, który powiedzmy na 1000 sprzedanych przedmiotów ma 1 problem z pocztą. a jeśli kurier miał wypadek samochodowy i przedmiot uległ zniszczeniu? też to klienta nie interesuje bo on przecież zapłacił. chętnie posłucham Twojego pomysłu na rozwiązanie tego problemu, bo ja nie mam żadnego :)
mawiają że jak coś trzeba zrobić najlepiej zrobić to samemu. przecież można by zatrudnić dodatkowych 10 pracowników którzy będą robić za kurierów ale klient będzie marudził, że za przesyłkę kubka za 35 zł zapłaci 200 zł (przejazd samochodem w 2 strony, pensja dla pracowanika, itp). nie ma idealnego sposobu który sprawi, że obie strony będą ZAWSZE zadowolone. jak idziemy do sklepu ''zwykłego'' to marudzimy, że drożej, że obsługa nie taka itp :)
tak więc okażmy troszkę ludzkiego uczucia i weźmy na wstrzymanie jak naprawdę wina nie leży po stronie sklepu:) przeceiż jest taka konkurencja, że żaden sklep nie pozwoli sobie na olewanie i zrażanie do siebie klientów.
-------------------------------------------
ale się rozpisałem :)