12-07-2009, 11:57
Oczywiscie. To nie sa firmy dla wyczynowcow :) Berghaus ma kolekcje Extreme, albo mial, bo dawno nic z tego nie widzialem - ale to tez nie jest super wyczynowa kolekcja. To produkt dla turystow, ktorzy chca na troche zejsc ze szlaku. Oczywiscie, aby utrzymac klase marki, obie firmy sponsoruja ekspedycje w Himalaje, przerozniste Big Walle itp.
Patrzac na klienta w Anglii, to wiekszosc z nich to wlasnie wyprowadzacze psow, albo rolnicy. Przy czym musimy pamietac, ze okreslenie Rolnik w Anglii oznacza kogos z nadmiarem kasy, ktory z zasady bywa poza domem.
Te firmy nie maja potrzeby zmieniania membrany na lepsza - marka Gore-tex jest tak silnie zakodowana w wyobrazni klientow, ze wmawianie im teraz, ze jednak jest cos lepszego, mija sie z marketingowym celem.
TNF ma ladna kolorystyke, ciekawe wzornictwo - jasnozielona puchowa kurtka damska, z wyszywanymi kwiatami, wypelnienie puch700cui (US) - mysle, ze taki produkt sprzedaje sie lepiej, niz damska kurtka z komorami H, wypelnienie puch700cui (EU). Zdarza im sie tez zrobic cos ciekawegoo - ekspedycyjne namioty geodezyjne wygladaja na wporzo.
Dopoki szerokopasmowi producenci beda sie trzymac Gore - dopoty 95% odbiorcow beda sie w to ubierac, a to oznacza, ze tam poplyna pieniadze. Dodatkowo, Gore dalej bedzie mialo silny wplyw na producentow. Lowe Alpine musialo zrezygnowac z rozwoju Triplepointu, gdyz nowy wlasciciel - Asolo - mial takie, a nie inne uklady z Gore - po co mieli inwestowac kase w rozwoj technologiczny, jak juz jest firma, ktora sie zajmuje tylko tym?
Event to przyszlosc, ale to nie oznacza, ze zdobeda rynek, tylko dlatego, ze sa lepsi. Bycie lepszym to nie wystarcza. Oprocz produkcji trzeba umiec sie jeszcze sprzedac, a eVent sprzedaje sie powoli.
I to musza rozwazyc nawet producenci ciuchow najwyzszej polki, jak Marmot, Mountain Hardware, Macpac, Arcteryx, Mountain Equipment i inni. Dla nich przejscie na eVent, oznacza, ze ich outdorowe produkty, przeznaczone na ambitne wyjscie z psem, tudziez snobistyczne rolnictwo, beda sprzedawac sie slabiej. A jako, ze ta galaz to 95% rynku, to nawet dla ambitnych producentow oznacza to powazny procent odbiorcow.
-------------------------------------------
eVent is the future
Patrzac na klienta w Anglii, to wiekszosc z nich to wlasnie wyprowadzacze psow, albo rolnicy. Przy czym musimy pamietac, ze okreslenie Rolnik w Anglii oznacza kogos z nadmiarem kasy, ktory z zasady bywa poza domem.
Te firmy nie maja potrzeby zmieniania membrany na lepsza - marka Gore-tex jest tak silnie zakodowana w wyobrazni klientow, ze wmawianie im teraz, ze jednak jest cos lepszego, mija sie z marketingowym celem.
TNF ma ladna kolorystyke, ciekawe wzornictwo - jasnozielona puchowa kurtka damska, z wyszywanymi kwiatami, wypelnienie puch700cui (US) - mysle, ze taki produkt sprzedaje sie lepiej, niz damska kurtka z komorami H, wypelnienie puch700cui (EU). Zdarza im sie tez zrobic cos ciekawegoo - ekspedycyjne namioty geodezyjne wygladaja na wporzo.
Dopoki szerokopasmowi producenci beda sie trzymac Gore - dopoty 95% odbiorcow beda sie w to ubierac, a to oznacza, ze tam poplyna pieniadze. Dodatkowo, Gore dalej bedzie mialo silny wplyw na producentow. Lowe Alpine musialo zrezygnowac z rozwoju Triplepointu, gdyz nowy wlasciciel - Asolo - mial takie, a nie inne uklady z Gore - po co mieli inwestowac kase w rozwoj technologiczny, jak juz jest firma, ktora sie zajmuje tylko tym?
Event to przyszlosc, ale to nie oznacza, ze zdobeda rynek, tylko dlatego, ze sa lepsi. Bycie lepszym to nie wystarcza. Oprocz produkcji trzeba umiec sie jeszcze sprzedac, a eVent sprzedaje sie powoli.
I to musza rozwazyc nawet producenci ciuchow najwyzszej polki, jak Marmot, Mountain Hardware, Macpac, Arcteryx, Mountain Equipment i inni. Dla nich przejscie na eVent, oznacza, ze ich outdorowe produkty, przeznaczone na ambitne wyjscie z psem, tudziez snobistyczne rolnictwo, beda sprzedawac sie slabiej. A jako, ze ta galaz to 95% rynku, to nawet dla ambitnych producentow oznacza to powazny procent odbiorcow.
-------------------------------------------
eVent is the future