(13-03-2023, 11:09)grendel napisał(a): Zawsze podczas wyjazdów zagranicznych posiadam przynajmniej jedną kartę płatniczą, umożliwiającą dokonywanie płatności nawet w egzotycznych walutach, bez jakichkolwiek opłat czy prowizji i bankowych przewalutowań oraz bez konieczności doładowań rachunku. W przeszłości była to karta kredytowa Citibank czy karta do rachunku mobilnego Pekao SA.
Jakieś chyba dwa lata temu odkryłem i używam podczas wyjazdów zagranicznych karty kredytowej Visa banku ING. A co ona umie...?
Karta wychodzi całkowicie darmowo, jeżeli:
- nie pobieramy pieniędzy z bankomatu (sama karta umożliwia oczywiście taką możliwość ale nie jest to przecież główna funkcja kart kredytowych). Operacja taka jest transakcją gotówkową i od chwili wypłaty do dnia spłaty naliczane będą odsetki. A nie o to nam przecież chodzi.
- zadłużenie spłacimy w ciągu 21 dni od zamknięcia miesięcznego okresu rozliczeniowego (czyli nawet do 51 dni od dokonania pierwszej transakcji w miesiącu).
- w roku wykonamy nią transakcje na łączną kwotę 2400 zł.
WAŻNE: To rozliczenie sumy dokonanych transakcji następuje po roku, czyli nie musimy co miesiąc wydawać 200 zł, by uniknąć rocznej opłaty. Ważne, by w roku była to kwota równa lub wyższa niż 2400 zł. Jeżeli nie uda się do takiej dobić - zapłacimy 35 zł rocznej opłaty.
2400 zł to nie jest jakaś kosmiczna wysokość. Jakieś wykupienie chociażby tygodniowego zagranicznego pobytu czy zakup paliwa podczas wyjazdu i już wychodzi w roku karta gratis.
Wydanie karty i otwarcie/prowadzenie do niej rachunku jest darmowe. Istnieje możliwość ustawienia okresu rozliczeniowego:
# od 7-go do 6-go następnego miesiąca
# od 13-go do 12-go następnego miesiąca
# od 17-go do 16-go następnego miesiąca
# od 27-go do 26-go następnego miesiąca
Okresy te można bezpłatnie zmieniać.
Transakcje z waluty lokalnej przelicza na PLN organizacja płatnicza Visa i w PLN bank ING otrzymuje wysokość kwoty, która obciąża rachunek karty. Żadnych opłat, prowizji, przewalutowań. Wysokość stosowanych przez Visa kursów <= kursom kantorów internetowych.
Dodatkowo ze strony Visa jesteśmy chronieni usługą chargeback, która działa całkowicie niezależnie od procesu reklamacji. W przypadku braku wykonania opłaconej usługi/nieotrzymanie towaru itp. nie trzeba składać reklamacji do podmiotu, u którego usługę/towar kupiliśmy, lecz możemy to zrobić drogą chargeback. Bardzo szybka i skuteczna, sam korzystałem na przestrzeni lat kilkakrotnie.
(20-03-2023, 16:01)Mizami napisał(a): Masz problem ze swoją kartą za granicą ? Skorzystaj z naszych bezpłatnych porad prawnych. [link usunięty przez Admina] kontakt całą dobę.
Ale o co Tobie chodzi? Jaki jest cel tej reklamy? Pracujesz w tym banku?