(19-11-2022, 17:35)ludz napisał(a): Zastanówcie się...
Sklep miałby kupić coś po 100, doliczyc 30% marży, czyli sprzedawac po 130, po czym regularnie robić promocje -30% i obniżać cenę do 91?
Realnie, w branży marże są znacznie wyższe - ile dokładnie, nie wiem, bo nie siedzę w tym. Ale 30% można włożyć między bajki.
@Ludz
@Szwendacz
@Gapcio
Brawo
niemal w punkt...pomijając różnice między marżą a narzutem i zyskiem
i tak owe mityczne 30% z YT wypowiedzi Pana P. Czmocha jest co najwyżej uśrednioną wartością przy całym zwykle rocznym bilansie księgowym firmy (EBITDA/EBIT itp).
Dam przykład od końca...detalista sprzedaje za 2k, tzn ze kupil za 1k od albo bezpośrednio producenta albo dystrybutora na PL. Są oczywiście pewne różnice danej firmy. ale generalnie mniej więcej tak to działa. Jeśli przedstawiciela na danych kraj nie ma, to dodatkowy zysk "połyka" producent.
Jeśli pewną normą dla branży nie tylko w PL, jest 25-30% niemal non stop od RRP (cena katalogowa) to w bajki możemy włożyć te 30% marży/zysku
Nie chce rozwijac wątku, bo tu o promo a nie bilans w outdoorze chodzi. To ze akurat w skalniku Don Diego trafił tu zgaduję Pocket Hat Icebreaker za 73 zł - zreszta moja ulubioną (mam 3 szt. i kolejne 2 zamówiłem ) i było/jest to najniższa cena za dany produkt; nie oznacza, że nie należy sie przyglądać non stop cenom i wartości promo w danych sklepie. Niestety ceny outdooru są wysokie i będa raczej wyższe.
Przyklad z brzegu: Skalnik i cena Arc Alpha AR 55 i AR 35. Katalogowo 929 wszędzie - tylko u nich 999.
ale tez bywają wtopy producenta/dystrybutora np Arc Bora 65/60 vs 75/70. Wyj katalogowo 320 vs 360 euro/dollar/funt itd. TYLKO w PL jest na odwrót. Bora 65/60 jest droższa od 75/70 o 40euro
Sprawdzać, liczyć i czekać czasem można coś fajnego "złowić". Ale nie wiem czy akurat na BF