NGT
Via Ferrata - lonza - Wersja do druku

+- NGT (https://ngt.pl)
+-- Dział: NGT (https://ngt.pl/forum-1.html)
+--- Dział: Dyskusje o sprzęcie (https://ngt.pl/forum-2.html)
+--- Wątek: Via Ferrata - lonza (/thread-2544.html)

Strony: 1 2 3 4 5 6 7 8 9


RE:Via Ferrata - lonza - P2wel - 14-09-2009

Co myślicie o takich zestawach?
http://www.climbshop.pl/Via_Ferrata_Set_Lock-167.html
i
http://www.climbshop.pl/Singing_Rock_zestawi_Via_Ferrata_Complete-67.html
W przyszłe wakacje mam w planach Słowenię i zaczęcie zabawy z ferratami i zastanawiam się czy któryś z tych zestawów jest godny uwagi.

I jeszcze coś takiego:
http://www.polarsport.pl/product/334252/Absorber%20energii%20PETZL%20ZYPER%20Y
napisane ''absorber'', a na zdjęciu zdaje się razem z lonżą, tyle, że bez karabinków - czy się mylę?




RE:Via Ferrata - lonza - Alio - 14-09-2009

>> I jeszcze coś takiego: (...)

Nie wiem co jest napisane, ale wiem że nic nie widać :)

Tak, to jest bez karanbinków. Musisz do tego doliczyć z 7 dych na 2 karabinki i wyjdzie podstawowy zestaw ferratowy :)




RE:Via Ferrata - lonza - P2wel - 14-09-2009

Chodziło mi o to, że przy samym produkcie napisane jest ''absorber'', ale już się wyjaśniło, że oprócz absorbera jest i lonża, tyle, że karabinków brak. :)




RE:Via Ferrata - lonza - julek28 - 24-09-2009

witam mam dylemat czy kupić coś takiego Black Diamond, Iron Cruiser http://4outdoor.pl/news/1943/dla-milosnikow-via-ferrat-nowosci-black-diamond
ale zastanawiam się czy to przypadkiem nie bedzie jedno razówka bo po odpadnieciu rozrywa sie absorber i co wtedy czy nie nadaje sie już do ponownego użycie czy mozna z niej nadal korzystać czy lepiej MAMMUT V - FORM http://www.weld.pl/MAMMUT-V---FORM,Sprzet-wspinaczkowy-Via-ferrata,2,871.html
czy inne pozostałe tradycyjne ląże
-------------------------------------------
julek




RE:Via Ferrata - lonza - dgim - 24-09-2009

1 opcji nie polecam. Po rozerwaniu absorbera musisz kupic nowy. Bedac w Dolomitach w tym roku 1/10 osob miala tego typu sprzet. Duzo ludzi natomiast mialo lonze gdzie gorna lina dynamiczna zastapiana jest tasma i takie rozwiazanie mi sie podoba. Lekkie, krotkie i raczej spelnia swa role. Ja mam aktualnie rock empire za 200 cos zl. Sprzet OK.




RE:Via Ferrata - lonza - mkalisz - 27-08-2010

dotyczy postu
~pietrek
2007-08-27 14:41:19
148.81.118.4

Ja jednak bronie wpisu na mojej stronie o uzywaniu lonz. Opis uzycia lonzy V i Y jest tam prawidlowy. Y jest bezpieczniejsza. Y wpinamy dwa karabinki, V tylko jeden bo w innym przypadku nie zadziala absorber.

Na dowód tego przytaczam posty, polemizujace z p. Skibickim
http://skibicki.pl/forum/viewtopic.php?t=544&postdays=0&postorder=asc&start=150

Reasumujac
Opisy na dolomity.pl są prawidłowe. Jedna lepiej używać lonży typu Y i to wszystko tam jest.


-----------------------
>Cytat se stron: http://www.dolomity.pl/artykuly.php?id=3
>
>''Zestaw typu ''V'' składa się z dwóch lonży z karabinkami i płytki >hamującej. Uwaga: jedna lonża musi być zawsze przypięta do stalowej >liny druga natomiast, zamocowana koniecznie do uprzęży- pełni rolę >odcinka hamującego! Nie poleca się korzystania z tego rodzaju >zestawów. Zestaw typu ''Y'' składa się z dwóch lonży z karabinkami, >płytki hamującej oraz dodatkowego fragmentu liny, wpiętego do uprzęży, >który pełni funkcje hamującą. W tego rodzaju zestawach (inaczej niż w >''V''!) obie lonże cały czas prowadzimy na stalowej linie!!! Ułatwia to >przepinania karabinków na kotwach i zmniejsza ryzyko błędu. Tego >rodzaju zestawy są zalecane!''
>
>Właśnie na skutek takiego użytkowania lonży typu V miały miejsce >wspomiane wypadki.
>To co wypisali w cytacie powyżej to prohistoria. Lonżę typu V stosuje się >zupełnie inaczej. Skibicki to wyjaśnia.
-------------------------------------------
mkalisz




RE:Via Ferrata - lonza - Darek Tuttu.pl - 24-09-2012

Wazny komunkat w temacie wymiany elementów lonzy. Pisze to jedna firma ale moze ten problem dotyczyc wiekszej ilosci producentow. Prosze wejsc w plik pdf tam są dodatkowe zdjecia.

http://www.tuttu.pl/firma-ocun-zbiera-od-uzytkownikow-lonze-do-via-ferraty-w-celu-wymiany-elementow-139-n
-------------------------------------------
Darek Tuttu.pl




RE:Via Ferrata - lonza - Scabi - 06-02-2013

Mam następujące pytanie- czy jeśli karabinek automat przy lonży (Simond) nie posiada oznaczenia K w kółeczku, ale jest zapewnienie o ateście UIAA, to czy można bezpiecznie ją kupić i użytkować?




RE:Via Ferrata - lonza - Gwynbleidd - 11-03-2014

Witam, zamierzam kupic zestawik do via ferraty.
Zastanawiam sie nad tymi dwoma:
Black Diamond Iron cruiser
http://www.amazon.de/Black-Diamond-Klettersteigset-Cruiser-Ferrata/dp/B007X2DJJW/ref=sr_1_5?ie=UTF8&qid=1394536325&sr=8-5&keywords=via+ferrata

oraz salewa http://www.amazon.de/Klettersteigset-Salewa-Premium-Modell-Ferrata/dp/B00F3ZXKDQ/ref=sr_1_10?ie=UTF8&qid=1394536273&sr=8-10&keywords=Klettersteigset

Czy ktoras jest lepsza od drugiej? Czy raczej podobna klasa?
Czy moze uprzaz wziac z szelkami?
Jeszcze widzialem ze sa takie stopery, cos takiego http://www.ebay.de/itm/Austrialpin-Ferrata-block-Klettersteig-Block-Ferrata-Block-/190918492855?pt=Bergsteigen_Klettern&hash=item2c73a102b7
czy warto w to zainwestowac?




RE:Via Ferrata - lonza - Qho - 12-03-2014

Te dwa zestawy które zaproponowałeś nie różnią się specjalnie. Ja jednak poszukał bym czegoś nie z absorberem zszywanym tylko opartym na płytce tak jak w tej lonży:

https://www.polarsport.pl/lonza-singing-rock-via-ferrata-lock.html

Rozwiązanie oparte na płytce (podobno) przy odpadnięciu absorbuje więcej energii i nie jest jednorazowe jak w przypadku absorbera zszywanego.

Jeżeli chodzi o ten stoper, to pierwszy raz coś takiego widzę, jak dla mnie ciekawa opcja np. dla dziecka.
-------------------------------------------
http://blizej-nieba.blogspot.com/




RE:Via Ferrata - lonza - kivak - 12-03-2014

Podobno... W życiu sie z taka opinia nie spotkałem. Proszę podać źródło.

O ''przewagach'' absorbera sznurkowego nad rozrywanym są tu całe strony. Ja bralbym rozrywany.

Oba zestawy są podobne. Black Diamond ma duże kaski, Salewy nie znam. Zwroc uwagę na zakres regulacji nóg. Zazwyczaj zakladasz uprzaz w butach.

Ten stoper to nie absorber. To wygląda na hamulec do odpoczynku na kablu. Może i działa na łańcuchach?
-------------------------------------------
Sprzedawca w sklepie outdoorowym. Anglia




RE:Via Ferrata - lonza - Gwynbleidd - 12-03-2014

Ja juz zdecydowalem sie na zszywany, czytalem tutaj wszystkie (7 stron :P ).
Po odpadnieciu i jedno i drugie trzeba wyrzucic.

Ja wiem wiem ze stoper to nie absorber, tutaj jest filmik z nim, myslalem ze bardziej go pod spod zeby karabinek sie na nim blokowal, a on na samej gorze ''idzie''. https://www.youtube.com/watch?v=QUqbFQWmP-s
w sumie calkiem niezle jak nie ma gesto zaczepow co by nie spadac pare metrow w dol tylko na tym sie zablokowac (a jezeli nie to na pewno zwolni nas).




RE:Via Ferrata - lonza - Qho - 12-03-2014

Już wyjaśniam to ''podobno'' -na przedostatnim KFG, było szkolenie z tematu bezpieczeństwa na ferratach i tam pokazywali i porównywali wykresy jaka siła działa na człowieka po odpadnięciu na ferracie przy zastosowaniu różnych typów absorberów. Wyszło im właśnie, że najmniejsza jest na płytkowym. Napisałem podobno, bo to jest opinia tylko z jednego źródła...

~Gwynbleidd też z opisu na ebay-u wnioskowałem, że masz to pod karbikami i skraca w ten sposób twój lot, do takiego zastosowania jak na filmiku wystarczy krótka pętla.
---
Edytowany: 2014-03-12 10:57:24
-------------------------------------------
http://blizej-nieba.blogspot.com/




RE:Via Ferrata - lonza - Gwynbleidd - 12-03-2014

ok zamówiliśmy te salewy 4 szt. Cena na prawdę porządna bo wyszedł zestaw po 80 euro z racji że bralismy 4 szt. Pojedyńczo 100-110 euro co i tak jest dobrą ceną uważam.




RE:Via Ferrata - lonza - kivak - 12-03-2014

No prosze, czlowiek cale zycie sie uczy. I tak wzialbym rozrywany. A ten hamulec, coz, ciekawy. Wolalbym jednak wydac pieniadze na cos innego. Cena rzeczywiscie zachecajaca, za ktory zestaw? Salewa?
-------------------------------------------
Sprzedawca w sklepie outdoorowym. Anglia.




RE:Via Ferrata - lonza - Gwynbleidd - 12-03-2014

tak za salewe. Jeszcze do tego dołożył nam ekspresy salewy 10 szt za 55 euro co chyba też jest dobrą ceną.

A na co byś wydał? :) tak dopytuję co dopiero raczkuje w tych sprawach, na razie via ferraty ale niebawem też chciałbym jakieś skałki, wspinaczkę. Do tej pory tylko bouldering bez asekuracji, parę razy na wędkę się łapaliśmy ale to już danwo dawno i nie ze swoim sprzętem.




RE:Via Ferrata - lonza - horus - 13-03-2014

taki hamulec na pewno spowolni drogę, będzie to po prostu kolejny element do przepinania i jeszcze cena (przynajmniej dla mnie) nie należy do najniższych - z założenia idzie się z nastawieniem, że nie będzie się wykorzystywać w pełni zabezpieczenia (czyt. latać co chwila).
Co do ekspresów - to podrzuć jakiegoś linka, bo cena jest zastanawiająca - w podobnej chodzą tylko takie ukraińskie, na których miałbym pewne opory robić dłuższe drogi.
-------------------------------------------
www.seth.com.pl




RE:Via Ferrata - lonza - kivak - 13-03-2014

Wydalbym na cos co podniesie wygode. Im wieksza wygoda, tym lepsza koncentracja na samej wspinaczce. Rekawiczki? Wygodne niskie buty o twardej srodpodeszwie, a lepkiej podeszwie (podejsciowki w stylu scarpa crux)? Buklak do plecaka? Wygodnie wykrojony plecak? Dokladny przewodnik?
Dlatego wolalbym rozrywany absorber, nie chcialbym majtajacej sie liny.

Ten hamulec z filmiku, to moze bym rozpatrzyl po pierwszych kontaktach z ferratami, wiedzialbym, czy potrzebuje odpoczynku, czy nie bedzie mi przeszkadzal kolejny element do przepinania, czy odcinki pionowe sa na tyle dla mnie uciazliwe, ze hamulec bardziej by sie przydal nizby przeszkadzal? Przeciez na pierwszy raz pojechalbym na najlatwiejsza droge :)))

Jestem teoretykiem, na ferratach nie bylem i pewnie nie bede - sa teraz zbyt daleko ode mnie. Widze jednak podobienstwo do wspinania tradowego. Z zalozenia nie chcesz latac. Poruszasz sie wiec po terenie ponizej granicy swojej mozliwosci. Czytasz przewodnik, wiesz czego sie spodziewasz, stopniujesz sobie trudnosc, a jak sie nudzisz brakiem trudnosci technicznych, to podziwiasz widoczki ;)))

Jak chcesz sie wspinac po skalkach, to zapytaj tutaj ludzi o sprzet itd. Horus, ludz, semow, super Barto, gavagai - a i tak pominalem mase ludzi - wszyscy pomogli mnie, to pomoga i Tobie:)))
Ja nie wspinam sie sportowo, dla mnie patrzac na uprzaz, line, ekspresy, kubki, wazne sa inne kryteria, niz beda dla Ciebie. Jakbys chcial sie przeprowadzic na Wyspy, to z checia podpowiem, w co warto, a w co nie warto inwestowac :))

55 euro to mniej niz ja wydaje na swoje ekspresy, a mam znizke :) jaki model?
---
Edytowany: 2014-03-13 10:32:49
-------------------------------------------
Sprzedawca w sklepie outdoorowym. Anglia.




RE:Via Ferrata - lonza - Gwynbleidd - 13-03-2014

to sa te Hot G2 od salewy - http://www.ebay.de/itm/10-x-Expresse-Set-Salewa-UVP-129-50-Exen-Expressen-Exe-Karabiner-Klettergurt-/170940119247?pt=Bergsteigen_Klettern&hash=item27ccd338cf

Wiekszosc rzeczy ktore wymieniles to juz mam. A za bardzo pytac sie o wspinaczke nie chce, bo czesto moje pytania dla innych beda laickie i bedzie pewnie duzo odpowiedzi zebym sobie poszukal odpowiedzi itd itd. Jakos dojde ;) jak bede mial powazne pytania to bede pytal, a w skalkach akurat mam dalsza znajoma ktora obiecala mi sie pomoc na poczatku... no ale ale, na razie to ferraty ;)




RE:Via Ferrata - lonza - Gwynbleidd - 23-03-2014

no i uprzaz wytrzymala ;) ekspresy tez sie przydaly, latwo nie bylo ale frajdy kupe,

http://www.gpsies.com/map.do?fileId=xusigqbswevysjtv