NGT
Via Ferrata - lonza - Wersja do druku

+- NGT (https://ngt.pl)
+-- Dział: NGT (https://ngt.pl/forum-1.html)
+--- Dział: Dyskusje o sprzęcie (https://ngt.pl/forum-2.html)
+--- Wątek: Via Ferrata - lonza (/thread-2544.html)

Strony: 1 2 3 4 5 6 7 8 9


RE:Via Ferrata - lonza - mich - 10-08-2007

A jak z tym modelem uprzęży? Czy ludzie ogólnie poruszają się w tego typu uprzężach na via ferratach? Bo zestaw jest zdecydowanie najtańszy. Tyle, że jakie bym oglądał zdjęcia z ferrat to wszyscy mają tylko dolną uprząż.
-------------------------------------------
Michał




RE:Via Ferrata - lonza - ludz - 10-08-2007

ogólnie rzecz biorąc to mniej wygodne po prostu. przeciwwskazań nie ma , a ludzie chodzą głownie w dolnych bo mało kto ma choćby pas piersiowy do swojej uprzęży, nie mówiąc o pełnej uprzęży.




RE:Via Ferrata - lonza - memor - 11-08-2007

-> mich

Widziałem osoby chodzące w pełnej uprzęży(takiej jak w linku). Jednak tak jak już napisał ludz - są oni w mniejszości. Jeżeli nie zabierasz na ferratę 30-40 kilogramowego plecaka to moim zdaniem pełna uprząż jest całowicie zbędna.
zatem zestaw http://www.gipfelshop.de/assets/s2dmain.html?http://www.gipfelshop.de/ausruestung/klettersteigset/setviaferrata.html
w zupełności wystarczy. Ma on dodatkowy atut - dla niektórych istotny - wazy o 200g mniej i zajmuje mniej miejsca:)




RE:Via Ferrata - lonza - Michał S. - 24-08-2007

Mam pytanie jak jest zbudowany absorber działający na rozrywanie, taki jak w lonży z linku:
http://8a.pl/index.php?str=prod_big&idk=817&kat=&podkat=&subkat=
i jak to wypada w porówniniu do absorberów przez które przewlekamy linę?
Jeśli ktos takiego używał będe wdzięczny za odpowiedź
Pozdrawiam




RE:Via Ferrata - lonza - triskal - 24-08-2007

taśma zlozona kilka razy i zszyta. gdy lecisz szwy rozrywają się wydłużając lonżę i absorbując część energi. nie polecam. jest jednorazowa.




RE:Via Ferrata - lonza - Michał S. - 24-08-2007

triskal
Dzieki, dokładnie o takie info mi chodziło. Jeśli to jednorazowy absorber to totalnie bez sensu (dla mnie) .
Pozdr.




RE:Via Ferrata - lonza - Rojas - 24-08-2007

A czy Absorbica Y Petzl może zastąpić Scorpio Petzl?
Różnica w cenie jest
http://8a.pl/index.php?str=prod_big&idk=816&kat=8&podkat=68&subkat=
http://tiny.pl/5nh5




RE:Via Ferrata - lonza - sasq pajak/grappa.pl - 24-08-2007

scorpio to poprostu nowsza nowość
przewage nad starszą wersja (obie sa teraz dostepne równolegle) że w niej mozesz po odpadnięciu wymienić sam absorber a w absorbice musisz kupić całość nową

ale zysk ekonomiczny przy wymiane absorbera jest znikomy.

Pomyśl nad płytka hamującą




RE:Via Ferrata - lonza - sasq pajak/grappa.pl - 24-08-2007

na przykład to:
http://grappa.pl/product_info.php/cPath/107_37_63/products_id/150?osCsid=4521c26f6d8a7631261edffa17b86a7e
troszke drożej za to ''wielorazówka''




RE:Via Ferrata - lonza - Rojas - 24-08-2007

Sasqu, pytałem tak troszkę teoretycznie. Jak jużbędę kupować to moim typem będzie raczej Climbing Technology.
http://8a.pl/index.php?str=prod_big&idk=1454&kat=8&podkat=68&subkat=
Zaoszczędzę na kupowaniu karaboli




RE:Via Ferrata - lonza - sasq pajak/grappa.pl - 24-08-2007

To może o karabinki do przodu plus nieco bardziej sznowana marka:
http://www.redpoint.pl/sklep/product_info.php?cPath=32&products_id=196&osCsid=5d28fe5c1ebd9506909ea2




RE:Via Ferrata - lonza - ludz - 24-08-2007

hm... Mammut jest lepszą opcją, ale jeśli mam być szczery to żaden z tych karaboli (i CT, i Mammut) nie będzie wygodny w użyciu. to może moja awersja ale jeśli mam używać Twist-Locka jedną ręką to ciut niewygodnie mi jest gdy ma on kształt podobny do HMS... imo - najlepsze są takie karabinki stricte VF - o odpowiednim kształcie.
np. http://www.8a.pl/index.php?str=prod_big&idk=2697&kat=8&podkat=68&subkat= (wiem, cena... )

zastanowiłbym się też nad tymi z podwójną blokadą, ale nie wiem czy to ma sens, bo nigdy nie używałem.




RE:Via Ferrata - lonza - Rojas - 24-08-2007

Ale ten mammut to system V a nie Y, moim zdaniem wygodniejszy i bezpieczniejszy - mniejsze prawdopodobieństwo, że zawiodą zamki karabinków (tylko trzeba pamiętać o zapinaniu w przeciwne strony)




RE:Via Ferrata - lonza - ludz - 24-08-2007

Rojas: jak mają niby zawieść zamki karabinków, skoro to automaty??
a zapinanie w przeciwne strony jest jak najbardziej słuszne :)




RE:Via Ferrata - lonza - sasq pajak/grappa.pl - 24-08-2007

ludz oj mogą mogą UIAA juz od jakiegoś czasu zaleca dublowanie karabinków z zabezpieczniem, obruconych przeciwnie do siebie zamkami, przy głupiej wędce gdzie na chłopski rozum nic sie stać nie może. (to tak jak z shuntem w jaskiniach kiedys dopuszczano go jako jedyną asekuracje teraz zaleca się go dublować)




RE:Via Ferrata - lonza - ludz - 24-08-2007

sasq: znam przypadek kiedy lina się sama wypięła z zakręcanego HMS na wędce. i nie mogę sobie tego wyobrazić ;) ale wierzę.

natomiast - jak to się ma do Via Ferraty?? tam nie masz pracującej liny przepuszczonej przez karabinek. jedyną opcją jaką widzę jest zniszczenie zamka (możliwe, dlatego dwa karabinki w przeciwne strony) lub niezakręcony karabinek i siły bezwładności przy uderzeniu (przy automacie nierealne)

gdzie jest luka w moim myśleniu?? aa - i zapomniałem spytać - dlaczego Y jest bezpieczniejsze od V ??




RE:Via Ferrata - lonza - Rojas - 24-08-2007

No właśnie dlatego, że masz dwa karabinki wpięte na raz




RE:Via Ferrata - lonza - ludz - 24-08-2007

a, ok. nie kumałem po prostu idei V ;)




RE:Via Ferrata - lonza - pietrek - 26-08-2007

To poczytaj tutaj:
http://www.skibicki.pl/forum/viewtopic.php?t=544&postdays=0&postorder=asc&start=0
-------------------------------------------
piecka




RE:Via Ferrata - lonza - ludz - 26-08-2007

spokojnie, nie widziałem po prostu różnicy między V a Y bo do tej pory używałem samych Y ;)

przyznam że przewaga Y nad V jest miażdżąca i nie widzę celu stosowania V.....