Via Ferrata - lonza - Wersja do druku +- NGT (https://ngt.pl) +-- Dział: NGT (https://ngt.pl/forum-1.html) +--- Dział: Dyskusje o sprzęcie (https://ngt.pl/forum-2.html) +--- Wątek: Via Ferrata - lonza (/thread-2544.html) |
RE:Via Ferrata - lonza - mich - 10-08-2007 A jak z tym modelem uprzęży? Czy ludzie ogólnie poruszają się w tego typu uprzężach na via ferratach? Bo zestaw jest zdecydowanie najtańszy. Tyle, że jakie bym oglądał zdjęcia z ferrat to wszyscy mają tylko dolną uprząż. ------------------------------------------- Michał RE:Via Ferrata - lonza - ludz - 10-08-2007 ogólnie rzecz biorąc to mniej wygodne po prostu. przeciwwskazań nie ma , a ludzie chodzą głownie w dolnych bo mało kto ma choćby pas piersiowy do swojej uprzęży, nie mówiąc o pełnej uprzęży. RE:Via Ferrata - lonza - memor - 11-08-2007 -> mich Widziałem osoby chodzące w pełnej uprzęży(takiej jak w linku). Jednak tak jak już napisał ludz - są oni w mniejszości. Jeżeli nie zabierasz na ferratę 30-40 kilogramowego plecaka to moim zdaniem pełna uprząż jest całowicie zbędna. zatem zestaw http://www.gipfelshop.de/assets/s2dmain.html?http://www.gipfelshop.de/ausruestung/klettersteigset/setviaferrata.html w zupełności wystarczy. Ma on dodatkowy atut - dla niektórych istotny - wazy o 200g mniej i zajmuje mniej miejsca:) RE:Via Ferrata - lonza - Michał S. - 24-08-2007 Mam pytanie jak jest zbudowany absorber działający na rozrywanie, taki jak w lonży z linku: http://8a.pl/index.php?str=prod_big&idk=817&kat=&podkat=&subkat= i jak to wypada w porówniniu do absorberów przez które przewlekamy linę? Jeśli ktos takiego używał będe wdzięczny za odpowiedź Pozdrawiam RE:Via Ferrata - lonza - triskal - 24-08-2007 taśma zlozona kilka razy i zszyta. gdy lecisz szwy rozrywają się wydłużając lonżę i absorbując część energi. nie polecam. jest jednorazowa. RE:Via Ferrata - lonza - Michał S. - 24-08-2007 triskal Dzieki, dokładnie o takie info mi chodziło. Jeśli to jednorazowy absorber to totalnie bez sensu (dla mnie) . Pozdr. RE:Via Ferrata - lonza - Rojas - 24-08-2007 A czy Absorbica Y Petzl może zastąpić Scorpio Petzl? Różnica w cenie jest http://8a.pl/index.php?str=prod_big&idk=816&kat=8&podkat=68&subkat= http://tiny.pl/5nh5 RE:Via Ferrata - lonza - sasq pajak/grappa.pl - 24-08-2007 scorpio to poprostu nowsza nowość przewage nad starszą wersja (obie sa teraz dostepne równolegle) że w niej mozesz po odpadnięciu wymienić sam absorber a w absorbice musisz kupić całość nową ale zysk ekonomiczny przy wymiane absorbera jest znikomy. Pomyśl nad płytka hamującą RE:Via Ferrata - lonza - sasq pajak/grappa.pl - 24-08-2007 na przykład to: http://grappa.pl/product_info.php/cPath/107_37_63/products_id/150?osCsid=4521c26f6d8a7631261edffa17b86a7e troszke drożej za to ''wielorazówka'' RE:Via Ferrata - lonza - Rojas - 24-08-2007 Sasqu, pytałem tak troszkę teoretycznie. Jak jużbędę kupować to moim typem będzie raczej Climbing Technology. http://8a.pl/index.php?str=prod_big&idk=1454&kat=8&podkat=68&subkat= Zaoszczędzę na kupowaniu karaboli RE:Via Ferrata - lonza - sasq pajak/grappa.pl - 24-08-2007 To może o karabinki do przodu plus nieco bardziej sznowana marka: http://www.redpoint.pl/sklep/product_info.php?cPath=32&products_id=196&osCsid=5d28fe5c1ebd9506909ea2 RE:Via Ferrata - lonza - ludz - 24-08-2007 hm... Mammut jest lepszą opcją, ale jeśli mam być szczery to żaden z tych karaboli (i CT, i Mammut) nie będzie wygodny w użyciu. to może moja awersja ale jeśli mam używać Twist-Locka jedną ręką to ciut niewygodnie mi jest gdy ma on kształt podobny do HMS... imo - najlepsze są takie karabinki stricte VF - o odpowiednim kształcie. np. http://www.8a.pl/index.php?str=prod_big&idk=2697&kat=8&podkat=68&subkat= (wiem, cena... ) zastanowiłbym się też nad tymi z podwójną blokadą, ale nie wiem czy to ma sens, bo nigdy nie używałem. RE:Via Ferrata - lonza - Rojas - 24-08-2007 Ale ten mammut to system V a nie Y, moim zdaniem wygodniejszy i bezpieczniejszy - mniejsze prawdopodobieństwo, że zawiodą zamki karabinków (tylko trzeba pamiętać o zapinaniu w przeciwne strony) RE:Via Ferrata - lonza - ludz - 24-08-2007 Rojas: jak mają niby zawieść zamki karabinków, skoro to automaty?? a zapinanie w przeciwne strony jest jak najbardziej słuszne :) RE:Via Ferrata - lonza - sasq pajak/grappa.pl - 24-08-2007 ludz oj mogą mogą UIAA juz od jakiegoś czasu zaleca dublowanie karabinków z zabezpieczniem, obruconych przeciwnie do siebie zamkami, przy głupiej wędce gdzie na chłopski rozum nic sie stać nie może. (to tak jak z shuntem w jaskiniach kiedys dopuszczano go jako jedyną asekuracje teraz zaleca się go dublować) RE:Via Ferrata - lonza - ludz - 24-08-2007 sasq: znam przypadek kiedy lina się sama wypięła z zakręcanego HMS na wędce. i nie mogę sobie tego wyobrazić ;) ale wierzę. natomiast - jak to się ma do Via Ferraty?? tam nie masz pracującej liny przepuszczonej przez karabinek. jedyną opcją jaką widzę jest zniszczenie zamka (możliwe, dlatego dwa karabinki w przeciwne strony) lub niezakręcony karabinek i siły bezwładności przy uderzeniu (przy automacie nierealne) gdzie jest luka w moim myśleniu?? aa - i zapomniałem spytać - dlaczego Y jest bezpieczniejsze od V ?? RE:Via Ferrata - lonza - Rojas - 24-08-2007 No właśnie dlatego, że masz dwa karabinki wpięte na raz RE:Via Ferrata - lonza - ludz - 24-08-2007 a, ok. nie kumałem po prostu idei V ;) RE:Via Ferrata - lonza - pietrek - 26-08-2007 To poczytaj tutaj: http://www.skibicki.pl/forum/viewtopic.php?t=544&postdays=0&postorder=asc&start=0 ------------------------------------------- piecka RE:Via Ferrata - lonza - ludz - 26-08-2007 spokojnie, nie widziałem po prostu różnicy między V a Y bo do tej pory używałem samych Y ;) przyznam że przewaga Y nad V jest miażdżąca i nie widzę celu stosowania V..... |