[NGT.pl] Niezależna Grupa Testingowa

Ocena produktu

Oddychalność5.00
Wygoda5.00
Wytrzymałość3.00
OGÓLNA 4.33

Fuse biking light short

Odzież » Inne

BIKING LIGHT SHORT MAN, WOMAN

SKŁAD:

Polyamid 60%

Polyacryl 37%

Elasthan 3%

OPIS:

+ Skarpeta dla rowerzystów + Bezszwowa + Bezuciskowa + Wzmocnione palce i pięty + Lewa/Prawa + Wzmocnienie ścięgna Achillesa + Indywidualna dla kobiet i mężczyzn

KOLORY:

White/Anthracite

Black/Anthracite

ROZMIARY:

Man 39-42, 43-46

Woman 35-38, 39-42

yaro1986

yaro1986
2011-07-11 11:40

Ocena produktu

Oddychalność5
Wygoda5
Wytrzymałość3
OGÓLNA 4.33

Pierwsze wrażenie
Po otrzymaniu skarpet (w wakacje 2010) pomyślałem, że to chyba jakiś żart. Skarpety mimo największego rozmiaru były tak malutkie jakby dla lalki, jednak o dziwo okazały się bardzo rozciągliwe i bez kłopotu dały się założyć i nie były obcisłe. Wykonanie w sumie bez zastrzeżeń, brak jakiś odstających nitek, wszystko estetycznie.

Budowa
Skarpetki są ekstremalnie cienkie, jedynie od spodu jest grubsza warstwa materiału. Są to krótkie skarpetki czyli sięgają tylko pod kostki, co nie każdemu pasuje (ja preferuje jednak dłuższe skarpety). Taka budowa sugeruje, że skarpetki są przeznaczone tylko i wyłącznie na lato i wysokie temperatury. Co ważne skarpeta jest wykonana z bardzo przyjemnego materiału, naprawdę nie ma się wrażenia że wkłada się stopę w plastik. Skarpeta jest rozciągliwa i bardzo dobrze przylega. Nie posiada siatkowych wstawek jak wiele skarpet kolarskich. Skarpeta jest bezszwowa.

Oddychalność
Największa zaleta tych skarpet. Skarpety nadają się na największe upały. Otrzymałem je do testu gdy akurat były upały nawet po 33 stopnie i żar lał się z nieba. Nawet podczas największych upałów był odpowiedni komfort. Skarpetki są tak przewiewne/cienkie że czuć przy szybszej jeździe jak stopę owiewa wiatr co jest strasznie przyjemne podczas jazdy w upale. Przy jeździe z umiarkowanymi prędkościami, czy to na szosie czy w lesie skarpeta pozostaje niemal sucha, nie mam mowy o dokuczającej wilgoci. Przy bardzo intensywnej jeździe przy bardzo dużych temperaturach po zdjęciu skarpety jest wyczuwalna wilgoć w tej grubszej części od spodu skarpety, jednak w czasie jazdy w ogóle tego nie czuć. Jeśli chodzi o odprowadzanie potu jest idealnie, skarpeta radzi sobie z tym bez zastrzeżeń.
Warto dodać, że również bardzo dobrze spisują się podcza treningu na trenażerze. Oczywiście nie ma wtedy owiewającego pędu powietrze, ale ilość potu jest spokojnie do zniesienia, choć nie ma co ukrywać, że podczas kręcenia w domu skarpety są wilgotne.

Termika
Skarpeta jest ekstremalnie cienka, więc jej termika jest praktycznie zerowa. Jest idealna na upały ale na chłodniejsze dni się nie nadaje. Przy 20 stopniach nawet przy wilgoci jest dość komfortowo. Na temperatury poniżej 20 stopni lepiej je sobie odpuścić. 15 stopni to graniczna temperatura przy do jakiej można je używać, poniżej stopy bardzo marzną. Przewiewność która w upalne dni jest atutem w chłodne jest przekleństwem. Na pewno skarpety te nie są uniwersalne, nadają się tylko na ciepłe najlepiej suche dni.

Użytkowanie
Skarpet przeszły wiele przez rok użytkowania. Treningi po kilka razy w tygodniu, starty w wyścigach, czy jakieś spokojne wycieczki. Od szosowych tras przez jazdę po lesie, aż po trudne górskie wyścigi. Skarpety jeśli chodzi o użytkowanie spisały się poprawnie. Podczas jazdy nie jest odczuwalny dyskomfort. Skarpeta się doskonale układa, nie fałduje się i nie ciśnie. Jedynie spód mógłby być grubszy. O ile przy krótszej jeździe to nie przeszkadza to już po sześciu godzinach przydało by się coś grubszego dla stopy. Skarpety uważam, że są bardziej stworzone pod kątem szosy niż terenu. Są krótkie, więc kostka nie jest chroniona, a wbrew pozorom nawet taki kawałek materiału może nieco ochronić kostkę przy kontakcie np. z jakimś kamieniem. Skarpety są bardzo cienkie i wydają się dość delikatne więc w terenie mogą szybciej się zużyć ale o tym później.
Skarpety sprawdzają się w mokrych warunkach. Przemakają momentalnie, każda kropla jest odczuwalna, jednak co ważne szybko schną a woda tak bardzo nie dokucza, wystarczy troszkę wiatru czy szybszej jazdy i wysychają w oczach. Mimo kompletnego przemoczenia, w miarę da się jechać, choć wtedy szczególnie brakuje grubszego materiału odo spodu, gdyż mokra skarpeta bardziej się zbija.
Pomimo, że skarpeta jest cienka to nie specjalnie czuć piasek/błoto które dostanie się do buta, o to miałem pewne obawy.
Dla mnie te skarpety są bardzo komfortowe i nic w nich nie ciśnie, jednak nie wiem jak spiszą się one w niektórych butach z klamrą. W moich pod paskiem od klamry posiadam duży kawałek plastiko-gumy który zapobiega uciskom, bez tego przy tak cienkich skarpetach może być jakiś ucisk.
Fusy lubię zakładać, bo są naprawdę bardzo przyjemne dla stopy i czuje się w nich komfortowo, pod tym względem biją wiele innych rowerowych skarpet.
Skarpety się nie rozciągnęły i dalej tak samo dobrze opisnają stopę.
Prane były zarówno w pralce, jak i ręcznie, w proszku jak i płatkach mydlanych

Trwałość
Tu rozgraniczyłbym użytkowanie w terenie i na szosie. O ile jazda na szosie nawet w czasie deszczu nie pozostawia śladu na skarpetach o tyle jazda w terenie, szczególnie gdy jest sporo piachu/błota odciska swoje piętno. Pierwszy wyścig w błocie i już pojawiły się wystające nitki. Kilka wyścigów i treningów w terenie i skarpeta jakby zaczęła się przecierać. Myślę, że piach który dostaję się do buta działa jak papier ścierny, a te skarpety nie są na to przygotowane. Z pozoru skarpeta wygląda dość dobrze poza kilkoma zaciągnięciami i odstającymi nitkami, jednak jak spojrzy się pod odpowiednim kątem to widać wytarcia. Gdyby użytkować ja na szosie nic by im nie było, natomiast jakby używać ich tylko w terenie to nie wytrzymają roku.

Podsumowanie
Skarpety który mi strasznie przypasowały ze względu na komfort, naprawdę wspaniale leżą na stopie, w ogóle ich nie czuć i są po prostu miłe dla stóp. Do używania na szosie w gorące dni mogę je polecić, jeśli ktoś natomiast porusza głównie się terenie może się rozczarować trwałością.

Kontakt | System CMS by OpenSolution | Zobacz również Opiniuj.pl