Wybierz kategorie forum:
Strona: | 1 | ... | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 |

Turystyka zimowa

boguś b

boguś b
2019-01-20 17:49:36
109.196.48.18 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

@ Barsus, nie u każdego się sprawdzi obfite, lepiej lekkie wysoko energetyczne.
Mówiąc po prostu może cię cisnąć w brzuchu i czuć się niezbyt komfortowo.

DooMinator

DooMinator
2019-01-20 19:18:18
91.189.141.72 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Widzę chłopaki o żywieniu to też się dopowiem względem swoich spostrzeżeń:)Ja bym na wstępie zaznaczył,że''tysiąc organizmów-tysiąc rożnych zapotrzebowań''Każdy ma inne tolerancje pokarmowe i inne nawyki żywieniowe...Ale istnieje coś takiego jak ładowanie węglowodanami naszego organizmu które stosujemy już nawet na tydzień przed dniem wzmożonego wysiłku.Tak obrazowo:Zwiększamy dzienne zapotrzebowanie do 8-12 g węgli na kg/masy ciała ucinając przy tym z tłuszczy i białek do powiedzmy 0,5g na kg naszej wagi:).Jedząc tak kilka dni gwarantuję wam,że z waszej wątroby glikogen będzie się wylewać a co za tym idzie organizm będzie pełen energii:) Przed dniem '0'(czyt.w ostatnim dniu ładowania) schodzimy z objętości o 50%.Oczywiście to tylko utarty schemat a my musimy sami poznawać swoje ciało,przede wszystkim go SŁUCHAĆ i dostosowywać potrzeby indywidualnie :-)Co do żywienia na trasie ja jestem zwolennikiem żelków i wygazowanej coca-coli.Do ładowania stosuję kasze jaglaną ;).

ramol

ramol
2019-01-20 22:55:54
5.60.71.58 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Barsus , na ile dni weźmiesz kanapki ? Zwłaszcza na mrozie.Jedzenie ma małe znaczenie przy krótkotrwałym wysiłku, ale jeśli idziesz na kilka dni to rzeczywiście wysokokaloryczne śniadanie jest sposobem na przetrwanie. Zwykle u mnie to kakao plus cukier plus kuskus , czasem mleczny start. 800 gram gęstej, słodkiej kaszy rano , w ciągu dnia jakieś batoniki i można wytrzymać do obiadu - liofi 700 kcal + słodzona herbata. Jeszcze nie wiem jak to przeciągnąć na dłuższe okresy bo zacznie brakować białka, ale ono jest za ciężkie w stosunku do kaloryczności , żeby dużo nosić.

-------------------------------------------------------
ramol

Pim

Pim
2019-01-21 06:29:38
188.147.100.255 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

dooMinator! Hiperkompensacja glikogenu przed startem, zawodami itp...jest ogólnie przyjętym rozwiązanie. Ale jak robisz ją za często to jej efektywność spada. Wreszcie nie zrobisz jej na zimowym wyjeździe trwającym np.dwa tygodnie że spaniem w namiocie, wiatach itp....by wyszła musisz mieć zaplecze. A jak Twoim zapleczem jest namiot i palnik gazowy i owsianka?

-------------------------------------------------------
Pim

skrzyplocz

skrzyplocz
2019-01-21 07:15:59
193.243.143.214 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Ramol - białko i węglowodany mają taki sam stosunek wagi do kaloryczności, tylko łatwiej zapakować słodką owsiankę, niż suszyć mięso. 100g sera żółtego i 100g płatków owsianych (suchych!) ma mniej więcej tyle samo kalorii, 100g kabanosów nawet więcej, a ser czy kabanosy łatwiej zjeść i na mrozie jakoś strasznie nie zamarzają, tylko owsianka po ugotowaniu sprawia wrażenie wielkiej ilości jedzenia, a 100g kabanosów wygląda jak skromna przekąska.

PS. Ja jestem z tych co cukru mogą tylko śladowe ilości, więc wszelkie batoniki, słodkie owsianki i słodzona herbata odpadają, muszę sobie radzić inaczej, a na czarną godzinę mam trochę zapasu własnego tłuszczu tu i ówdzie :-)

Pim

Pim
2019-01-21 07:41:37
188.147.100.255 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Z doświadczeń wyryp narciarskich: krótki postój co 1-1:30h. 200-250ml płynu + np. Kostka chałwy (ta nie zamarza, jest tłusta). To pozwala w moim przypadku na równomierne działanie, bez poważnieszych ''zjazdów'' energetycznych. Jak postoje robiliśmy co 2h to było gorzej.

-------------------------------------------------------
Pim

leppy

2019-01-22 11:18:30
93.159.189.134 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Różnice w objętości wymienionych przez Skrzyplocz produktów wynikają głównie z zawartości tłuszczu, który jest ponad-dwukrotnie bardziej kaloryczny niż białko i węglowodany. Kabanosy czy ser mają go sporo, płatki owsiane prawie w ogóle.
Dlatego to właśnie tłuszcz stanowi najbardziej wydajne źródło energii. Dodaje również smakowitości, co istotne na mrozie.
Osobiście staram się odżywiać w zbilansowany sposób, również w górach, dostarczając wszystkich makroskładników. O dziwo zwykła kanapka z tłustym mięsem (np. karkówką) spełnia ten warunek, jest przy tym łatwa do przygotowania, przenoszenia, smaczna, nie za sucha i ''nie-bardzo-niezdrowa''.
W górach rezygnuję z warzyw, ze względu na niewielką zawartość kalorii w stosunku do wagi i objętości.
Nawiasem, kilkadziesiąt lat temu bodajże Druciarz zaopatrzył się na przejście grani Tatr (chyba zimowe, nieudane) eksperymentalnie w 3 słoiki - z tłuczonymi jajami, miodem i (chyba) smalcem. Ze strategicznego punktu widzenia, pomijając wagę szklanych słoików czy konsystencję tłuczonych jaj, wydaje mi się to po latach całkiem dobrym pomysłem - albo znał podstawy dietetyki albo uważnie obserwował swój organizm (albo jedno i drugie).

Barsus

Barsus
2019-01-22 21:35:49
193.19.165.46 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

https://wertykalnie.wordpress.com/2019/01/22/skituring-zawartosc-plecaka/

Fajny artykuł Semowa.

m

2019-01-23 09:47:41
194.165.48.1 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Fajny i dowiedziałem się, że w decu mają budżetowe voile strapy :D
Wspominał, też o szerokości kopyta w F1 ale nie czy są właśnie szersze czy nie.
---
Edytowany: 2019-01-23 11:07:47

-------------------------------------------------------
m
Strona: | 1 | ... | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 |
Odpowiedź
Nick Zaloguj sie »
Treść
Podpis
Wpisz tekst do prawego pola: e5f6a - zabezpieczenie przed SPAMEM
dodaj zdjęcia »
Max rozmiar zdjęcia 200 KB. Akceptowany format: jpg
Zdjęcie 1
Zdjęcie 2
Zdjęcie 3