Wybierz kategorie forum:
Strona: | 1 | ... | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 |

Reklamacje sprzętu górskiego - czyli jak walczyć o swoje

savage

savage
2015-12-19 13:52:57
89.64.38.119 Głosów: 1

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Chyba niektórzy mylą dwie rzeczy:

1) gwarancja - daje ją producent i może jej udzielać dla swoich produktów lub nie. Może dać ją na dowolny czas jaki sobie wymyśli. Na jeden dzień, rok, lub tzw: dożywotnio (co to oznacza w danym przypadku i czy jest to faktycznie "dożywotnie" to już kwestia producenta i szczegółowych jego ustaleń). Gwarancja obejmuje tylko to co uzna za stosowne producent w momencie jej dawania. Więc może w przypadku buta obejmować "wszystko" albo tylko nieprzemakalność ale odklejenie podeszwy już nie itp.

2)
a) odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową (dla towarów zakupionych przed dniem 25 grudnia 2014 r.) - odpowiedzialność sprzedawcy trwa 2 lata; Objęty tą odpowiedzialnością jest każdy towar sprzedany na terenie RP; zakres odpowiedzialności reguluje "Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej"

b) odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi (dla towarów zakupionych po dniu 25 grudnia 2014 r.) - Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi przez okres 2 lat a w razie sprzedaży rzeczy używanych strony mogą skrócić ten okres do 1 roku; Objęty tą odpowiedzialnością jest każdy towar sprzedany na terenie RP; zakres odpowiedzialności reguluje "Kodeks Cywilny"


mała rada, bo chyba też nie każdy wie: Składając reklamację na piśmie warto zaznaczyć czy składamy ją w związku z gwarancją czy z tytułu odpowiedzialności sprzedawcy. Jeśli tego nie zaznaczymy sprzedawca wybierze opcję korzystniejszą dla siebie, niekoniecznie korystniejszą dla klienta (choć uczciwi sprzedawcy, którym na kliencie zależy też się zdarzają;)). To która opcja jest korzystniejsza to zależy od konkretnego przypadku, bo trzeba doczytać co oferuje producent w ramach gwarancji. Ale dla towarów kupionych przed 25 grudnia 2014 r zazwyczaj lepsza była odp sprzedawcy. Dla towarów kupionych po 25 grudnia 2014 nie wiem bo jeszcze nic nie musiałem reklamować po tej dacie, więc się nie "zorientowywałem" w temacie.

PS: to co wyżej opisuję dotyczy oczywiście osób fizycznych a nie zakupów na firmę
---
Edytowany: 2015-12-19 13:58:30

wirewolf

2016-02-01 14:50:27
91.223.167.69 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Cześć,

Mam problem z Asolo Spyre - otóż po paru miesiącach użytkowania (od marca do końca września) i kilku mżawkach zauważyłem, że czubek prawego buta wyraźnie \"zmiękł\". Sama konstrukcja nie jest oblana gumą a jedynie \"wyprofilowana\". Od wewnątrz zauważyłem również \"rozwarstwienie\" wyściółki - tak jakby materiał wewnątrz odstawał od reszty buta przez co ugniata mnie w palce. Dla porównania w lewym bucie wszystko wygląda dobrze - szubek jest twardy i trzyma warstwy materiału w jednej pozycji.
Dodatkowym problemem jaki zauważyłem to prawy but (ten z miękkim czubkiem) znacznie szybciej łapie wilgoć i wystarcza mu mała mżawka abym czuł wilgoć w okolicach paców.

Spotkał się ktoś z czymś podobnym? Jak reklamować taką wadę?

-------------------------------------------------------
Łukasz

karysek

2016-02-01 17:20:38
188.121.0.15 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Jak dla mnie temat ewidentnie do reklamacji, głównie ze względu na rozwarstwienie wyściółki co zdaje się potwierdzać "zmiękczenie czuba buta"

Ponadto jeden but po kilku msc użytkowania nie powinien zdecydowanie szybciej przemakać...

Po prostu opisz dokładnie problem - może najpierw maila i skontaktuj się ze sklepem lub dystrybutorem
K.
---
Edytowany: 2016-02-01 17:25:55

Dirwelinger

Dirwelinger
2016-02-13 19:26:38
79.163.143.132 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

wirewolf nie powinieneś mieć problemów z reklamacją.Jesli sklep odrzuci to skontaktuj sie bezpośrednio z dystrybutorem z którym nie powinienes miec problemów-Summit,summit.asolo@gmail.com

-------------------------------------------------------
Dirwelinger

nowart

2016-02-13 21:47:50
79.173.26.207 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Mam problem z Ecco Biom Terrain. Dokładnie taki sam jaki opisywał kolega Yatzek, czyli marszcząca się podszewka/membrana (nie wiem czy jest ona sklejona z podszewką czy skórą) nad palcami do tego stopnia, że tworzą się wyczuwalne fałdy. Oddałem je do reklamacji mając podobne do Yatzka spostrzeżenia i obawy, że takie fałdy materiału (pół biedy podszewki ale jeśli to też gore to już obawy bardzo uzasadnione) mogą się po prostu przetrzeć a także obcierać palce.
Kupiłem je krótko przed wyprawą do Iranu, przełaziłem w nich setki km w ciągu trzech dni i zaraz po powrocie oddałem je na raklamację. Dodatkowo lewy but, tuż przy najniższej klamrze załamał się znacznie bliżej owej klamry niż prawy co powodowało uporczywe gniecenie dużego palucha. Prawy załamywał się w odpowiednim miejscu zgięcia palucha.
Mieliście już do czynienia z podobnymi wadami? W sumie jestem miłośnikiem Ecco i strasznie mnie to zmartwiło, gdyż po moich wieloletnich doświadczeniach twierdzę, że mają naprawdę dopracowane buty a w tym modelu taka wtopa...

Zbynek Ltd.

Zbynek Ltd.
2016-02-13 23:45:15
46.175.234.188 Głosów: -1

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

> przełaziłem w nich setki km w ciągu trzech dni

Aha. Samochodem przełaziłeś, samolotem, rowerem?
Ja też kiedyś się obudziłem i czułem się, jakbym przełaził setki km w 3 dni.

MSPANC

nowart

2016-02-14 10:33:50
79.173.26.207 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Ło matko, to się czepił słówka :) Oczywiście miało być trzech tygodni...

Zbynek Ltd.

Zbynek Ltd.
2016-02-14 23:49:14
46.175.234.188 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

"Co autor chciał przez to powiedzieć" przerabiałem daaaawno temu w szkole :-)
Są tacy co chwalą się, że przez tydzień przeszli 700 km. A wszyscy wiedzą, że nie przeszli. Więc nie dziw się mojemu zdziwieniu :-)

wirewolf

2016-03-08 12:11:55
91.223.167.69 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Niestety stało się to, czego się obawiałem - Summit / Asolo odrzuciło moją reklamację.
Tłumaczą się, że “buty przeszły pozytywnie test na nieprzemakalność ,winą jest niewłaściwa impregnacja. Z kolei rozwarstwienie wyściółki jest wynikiem użytkowania butów, ma genezę mechaniczną i prawdopodobnie winą jest źle dobrany rozmiar butów.”

Męczą mnie dwie sprawy - skoro buty przeszły testy, to skąd nagle opinia o złej impregnacji? To zachowały tą nieprzemakalność czy nie? Druga sprawa to wyściółka - raz, że są to moje drugie buty Asolo (ten sam rozmiar), dwa przecież chodzę w tych butach ponad rok i trochę kilometrów zrobiły - nigdy nie było problemów z ich długością, uciskaniem itd, trzy - problem wystąpił tylko w jednym bucie. Rozumiem, że stopy mogą mieć różną długość ale nie jest to jakaś drastyczna różnica.

Macie jakąś radę jak to ugryźć?

-------------------------------------------------------
Łukasz

zając

zając
2016-03-08 12:26:42
87.205.112.138 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Ponieważ częściej narzekamy niż chwalimy, to ja pozwolę sobie pochwalić za sprawną akcję reklamacyjną Jack Wolfskin Store w SCC w Katowicach.
Reklamowałam niedawno kupione damskie spodnie Nucleon, w których zepsuła się klamerka regulująca na dole obwód nogawki spodni (ułamał się fragment klamerki zamykającej). Spodnie w ciągu kilku dni zostały wymienione na nowe bez żadnego problemu. Mam nadzieję że problem się już nie powtórzy.

fotofx

fotofx
2016-03-08 12:38:53
176.221.125.34 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

@wirewolf rozwiązaniem jest olać krajowego dystrybutora i kupować w poważnych firmach zagranicznych

wirewolf

2016-03-08 12:43:46
91.223.167.69 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

@fotofx może następnym razem :-)
Póki co muszę rozwiązać ten problem, nie bardzo mnie stać żeby kupować buty co sezon.

-------------------------------------------------------
Łukasz

karysek

2016-03-08 12:59:48
188.121.0.13 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

hmm, a może kontakt z centralą / producentem, z pominięciem krajowego dystrybutora - tzn z inf. że dystrybutor Cię olał

Czasami producent podchodzi do tematu znacznie korzystniej, niż improter który jest firmą handlową ,
zresztą nic Cię to nie kosztuje a spróbować warto :), znam temat gdzie Canon polska odrzucił reklamację sprzętu, a po kontakcie z centralą - sprzęt został wymieniony,

Walcz :)

Leman

2016-03-08 15:38:27
91.231.81.153 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Że pozwolę sobie wtrącić trzy grosze, kupiłem w zeszłym roku okulary uvex'a na rower, i zgubiłem gumowy nosek ponieważ nie jest na amen zamontowany, próby kontaktu z larixem (dystrybutorem na Polskę) skończyły się fiaskiem, nie dostanie Pan i ch..., pomijam totalną olewkę na odpisywanie na meile, więc napisałem do uvexa do Niemiec, i co, 2tyg i dostałem komplet nowych nosków za friksa. Tak u nas w kraju się traktuje klientów ;)

foks64

2016-03-08 15:59:18
37.47.105.212 Głosów: 0

Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Ja podobnie, okulary Julbo , rozwarstwiajace sie szklo, krajowy dystrybutor nie widział problemu , radź se pan sam. Po meilu do producenta , ten sam dystrybutor dzwonił do mnie z pytaniem , na jaki adres przesłać nowe okulary.

-------------------------------------------------------
Grzesiek

wirewolf

2016-03-09 08:24:11
91.223.167.69 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Dzięki za podniesienie na duchu :-)
Zatem napisze do producenta.

Dzień później, po jednej wymianie zdań na FB i jednym mailu dostałem informację od dystrybutora, że wymienią mi buty lub nawet oddadzą pieniądze :-)
Prosta porada okazała się super skuteczna.
---
Edytowany: 2016-03-09 14:29:21

-------------------------------------------------------
Łukasz

_vertigo_

2016-07-03 13:41:34
91.150.145.52 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Miałem 2 pary Asolo Spyre. Pierwsza padła po 22 miesiącach. Na czubku buta jest bardzo cienka warstwa vibramu , która się szybko ściera (trójkątny element na podeszwie, ledwo z niej wystaje). Ponieważ przetarcie jest w miejscu gdzie kończy się warstwa podeszwy znajdująca się pod vibramem, powstaje dziura na wylot i czubek buta powoli ulega dezintegracji :) Następna para rozwaliła się dokładnie w tym samym miejscu. Asolo to już niestety nie jest ta sama jakość co kiedyś.

Zbynek Ltd.

Zbynek Ltd.
2016-07-03 17:18:52
46.175.234.188 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!


Ludzie, coś się zmieniło podobno w prawie konsumenckim w grudniu 2014. Ktoś jakieś szczegóły zna?

Farfura

2016-07-04 09:01:45
178.215.197.242 Głosów: 2

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Ano znowu wszystko wywalili w kosmos...
https://prokonsumencki.pl/blog/reklamacja-towaru-przez-konsumenta-przed-i-po-25-grudnia-2014-roku-czyli-co-zmieni-nowa-ustawa-o-prawach-konsumenta/

Była ustawa: łatwa, miła i dość przyjemna.
Teraz to już wspomnienie, a wszystko leci z K.c.

Zbynek Ltd.

Zbynek Ltd.
2016-07-04 17:34:29
46.175.234.188 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Dziękuję.

Tak na szybko przeglądając to kaszana. Jak nie określę sprzedawcy terminu odpowiedzi, to może jej udzielić i za pół roku? W wolnej chwili doczytam.

Strona: | 1 | ... | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 |
Odpowiedź
Nick Zaloguj sie »
Treść
Podpis
Wpisz tekst do prawego pola: c3998 - zabezpieczenie przed SPAMEM
dodaj zdjęcia »
Max rozmiar zdjęcia 200 KB. Akceptowany format: jpg
Zdjęcie 1
Zdjęcie 2
Zdjęcie 3