Wybierz kategorie forum:
Strona: | 1 | ... | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | ... | 92 |

Reklamacje sprzętu górskiego - czyli jak walczyć o swoje

boguś b

boguś b
2015-09-29 15:25:38
213.5.139.235 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Wydaje mi się ,że Farfura się nie denerwuje.Jest wychowany na Gurnym Slunsku a u nas tradycyjnie musi być "ordnung".Dla mnie jest to właśnie patriotyzm dbanie o drobne szczegóły w swojej okolicy.

Jurek Cezar

2015-09-29 18:42:46
188.146.131.167 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Jeżeli ktoś mówi, ze mu skacze ciśnienie, rzuca wszystko i chwyta za telefon, to chyba lekko sie denerwuje. I do tego chce przeklinać :-)
Mam podobne podejście do pariotyzmu, ale Dortmund czy Hamburg to nie jest najbliższa okolica. Chyba, ze internet aż tak zwiększył Ci okolice :-)

Mamy UE i wspólne przepisy. Ale narodowe interpretacje. To politycy tłumaczą się koniecznością dostosowania sie do przepisów UE (np wiceminister tak tłumaczył rozporządzenie o ostatniej przesadzonej ustawie o sklepikach szkolnych - nie wierze, iż w pozostałych krajach są tak ostre przepisy).

Wracając do UOKiK - ich interpretacje nie są identyczne jak w innych krajach. To wynika z podejścia polskich sądów do literalnego traktowania prawa, nawet jak jest wbrew logice.

-------------------------------------------------------
Jurek

jareklie

jareklie
2015-09-29 19:18:46
89.64.251.138 Głosów: 3

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

A ja myślę, że zamiast pisać o ciśnieniu itp, to zwyczajnie warto docenić to, co zrobił Farfura (nie w swojej w końcu sprawie, tylko by trochę pomóc komuś innemu...) i no chyba podziękować, bo może dzięki temu ktoś (z nas ?) za jakiś czas kupując w Zalando, będzie miał łatwiej...

JANUSZ003

JANUSZ003
2015-09-29 21:27:34
91.241.35.57 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Panowie spokojnie nie warto się denerwować złożyłem reklamację obuwia w Zalando . Pierwsza odpowiedź to zwrot ponad połowę pieniędzy ceny zakupu w zamian za naprawę i rezygnację z ewentualnych kolejnych roszczeń reklamacyjnych dotyczących miejsca naprawy obuwia . Odmówiłem i jeszcze w ten sam dzień otrzymałem maila z decyzją o zwrocie całej gotówki za obuwie . Wszystko trwało może tydzień więc ze swej strony nie mam żadnych zastrzeżeń do firmy Zalando .
---
Edytowany: 2015-09-29 22:59:12

Farfura

2015-09-29 22:06:05
77.223.195.165 Głosów: 1

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

@Jurek
może Ty jesteś całkiem fajny i znośny chłop, ale naprawdę nieźle się z tym maskujesz.

Dla mnie EOT.

-------------------------------------------------------
Farfura

JAca2

2015-09-30 08:30:32
89.228.143.118 Głosów: 1

Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Musze uściślić pewne informacje...
Ja zawsze staram się walczyć o swoje prawa. Mało tego. Doradzam nawet ludziom że jeżeli kupili buty w jakimś dyskoncie za 20zł a one po 6 miesiąca się rozlatują to i tak powinni korzystać ze swoich praw i reklamować to obuwie (czy inną rzecz). I jak wszyscy będziemy tak robić to skończy się sprowadzania do Polski dziadostwa a firmy gdzieś tam w Chinach będą się starały robić to lepiej. Tak ze to nie jest tak że puszczam płazem....

Ten konkretny przypadek z Zalando był specyficzny. Kupiłem tenisówki (szmaciaki w kolorze granatowym) firmy Keen. Nie rozleciały mi się. Podeszwa nie odpadła. Tam zwyczajnie w zgięciach porobiły się białe pręgi. To co robi się w tenisówkach ale np. po roku czy dwóch. W tych Keenach zrobiło się to po tygodniu. Tak jakby materiał granatowy powycierał się w tych miejscach. Nie wyglądało to moim zdaniem estetycznie. Trochę się wkurzyłem i rozpocząłem przygotowania do reklamacji i analizę regulaminu.
Podczas tej analizy przeczytałem to co przeczytałem więc wysłałem do Zalando zapytanie o niepokojące mnie fragmenty regulaminu. Odpowiedzieli w taki sposób (ogólnikowo) że uznałem ze nie będę reklamował . Choć nawet zdjęcia już miałem porobione. Stwierdziłem że w tym konkretnym wypadku mam nie wielkie szanse bo powiedzą mi ze materiał ten tak ma na zgięciach. Pracuje i się zaczynają robić biały (białe pręgi). Że taki urok... Że to jest normalne. Po prostu ta moja sprawa nie była taka oczywista. But byl sprawny, cały, można było w nim chodzić.
Czy nic nie zrobiłem w tej sprawie? To nie jest tak. Nagłośniłem na kilku forach sprawę Zalando. Opisałem gdzieś na kilku forach sposób reklamacji z jakim się spotkałem. Zjechałem również gdzieś tam na forum Keena. BO tak naprawdę to Keen zrobił popelinę. Te tenisówki miały normalna cenę bodajże 60 funtów. Ja kupiłem je na dużej przecenie.
Tak to wyglądało w dużym skrócie... Czułem że mogę stracić czas, kasę a nie wiele wskóram.
Natomiast przyznam Ci się że nie pomyślałem o tym co Ty zrobiłeś. Rzeczywiście bardzo dobry ruch i pochwalam to z tym UOKiK.

JANUSZ003...
Powiedz jak przebiegła ta reklamacja? Czy wysyłałeś zdjęcia tak jak oni sobie tam pisali? Odsyłałeś to obuwie kiedy zgodzili się zwrócić kasę? Jeżeli tak to gdzie odsyłałeś?

-------------------------------------------------------
JAca

JANUSZ003

JANUSZ003
2015-09-30 13:35:13
81.15.192.154 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

@JAca2
Reklamacja wygląda tak że wysyłasz cztery fotki reklamowanego obuwia do tego skan rachunku i opisujesz szczegóły reklamacji . Ja od razu wysłałem dołączone pismo reklamacyjne . Następnie jak już to opisałem dostałem odpowiedź że proponują mi zwrot ponad połowy pieniędzy ceny zakupu butów w zamian za naprawę i rezygnację z ewentualnych kolejnych roszczeń reklamacyjnych dotyczących miejsca naprawy obuwia . Odmówiłem i jeszcze w ten sam dzień otrzymałem maila z decyzją o zwrocie całej gotówki za obuwie . Na drugi czy trzeci dzień dostałem zwrot połowy gotówki na swoje konto czyli w ciemno przesłali mi część pieniędzy zanim odesłałem obuwie ich kurierem . Następna część dostałem chyba po tygodniu .

presto

2015-11-17 09:42:17
91.193.211.6 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Też wrzucę kamyczek...
niestety nie polecam,

robią problemy ze zwrotem towarów,
obsługa nieprofesjonalna i niestety potraktowali mnie \"z buta\".
Proponowałem nawet, że zamienię towar (nieużywany, oryginalnie zapakowany, zwrócony w terminie 10 dni) na bon prezentowy, ale nawet tutaj nie byli elastyczni.
Wyszukują kruczków prawnych poprzez swoje regulaminy,
zamiast po prostu szanować klientów i budować dobrą opinię.
Niby sklep górski, ale dla nich ważna jest tylko KASA!
Aha kupiłem Salewy Terminale kolor: magnet do trekingu,

Przestrzegam!

-------------------------------------------------------
Przemo

Jaga

Administrator Jaga
2015-11-17 12:57:20
140.101.20.1 Głosów: 3

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Presto, napisz jakiego sklepu dotyczy Twoja wypowiedź. Twój nick może to sugerować, ale bardziej sugeruje, że reprezentujesz ten właśnie sklep, co stoi w sprzeczności z wypowiedzią (gdybyś czytał forum, wiedziałbyś, że osoby pracujące w branży outdoorowej powinny mieć w nicku nazwę firmy, którą reprezentują).

Arni

Arni
2015-11-19 11:35:42
185.26.182.29 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Słuchajcie teraz. Moja sprawa ryczy się akurat nie sklepu a zakupu przez allegro od osoby prywatnej. Kupiłem sobie tego amora: http://allegro.pl/show_item.php?item=5787046119
Jest on zdjęty z nowego roweru, czyli jest jak nowy o czym zaświadcza w opisie aukcji sprzedający. Problem polega na tym, że osie tych amorów są w komplecie z nimi, stanowią ich integralną część gdyż piasty nie posiadają takowych. No i jak łatwo się domyśleć, sprzedający zachował sobie tę oś i mi jej nie przysłał. Jak wyegzekwować teraz jej wysłanie? Jakie podjąć kolejne kroki w sprawie? Czy nie podchodzi to pod oszustwo w myśl art. 286 par. 1 KK lub pod przywłaszczenie (kupiłem, zapłaciłem, oś jest już moja)? Sprzęt miał być nowy, nie było mowy o braku elementów, a tu kupa bo dostaję zdekompletowany przedmiot. Więcej, sprzedający przyznaje się do tego, że zachował sobie oś i wysłał tylko to co na zdjęciach mimo, że nic nie pisał w treści, że aukcja tyczy sie tylko tego co widoczne (a gdzie waga? :).
Co radzicie, jakieś listy polecone na początek?

123startabc

2015-11-19 13:23:07
91.214.39.122 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Arni może coś z Kodeksu Cywilnego
- Art. 535.
- Art. 546 p.2 i p.5

Jurek Cezar

2015-11-19 16:12:52
188.146.65.183 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Chwileczkę. Zanim zaczniesz pisać o oszustwie sam pomyśl, czy nie podchodzisz pod wyłudzenie :-)
Moim zdaniem przedmiotem aukcji było to, co na zdjęciu. Jeżeli chciałeś, to mogłeś dopytać. Przecież moźe ktoś miec ośke i chcieć kupic "resztę", albo stwierdzić ze cena jest na tyle atrakcyjna, że warto kupic bez ośki.
Ktoś inny mogły żądać reszty roweru, bo jak ma jeździć na amortyzatorze? W dodatku bez ośki?

-------------------------------------------------------
Jurek

skrzyplocz

skrzyplocz
2015-11-19 17:40:54
159.205.180.71 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Jeśli to taka oś:
http://tiny.pl/ggwpf
to nie dziwię się, że nie sprzedał w komplecie. Można je kupić osobno i pasują do kilku modeli amortyzatorów, więc trudno uznać, że stanowią integralną część amortyzatora.

Arni

Arni
2015-11-19 19:36:55
185.26.182.29 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Osie stanowią element amortyzatora, pytałem dystrybutora o to.
A jak wiesz gdzie kupić to pokaż, nie ma nigdzie i być może dopiero po nowym roku Harfa je sprowadzi. Osie są integralną częścią wszystkich amortyzatorów przystosowanych do 15 i 20mm osi i na dodatek niezależnie od firmy.

A jak by był to komputer albo telefon, który został by obfotografowany bez wnętrza, a po przyjściu paczki okazało by się, że w środku jest pusto? Przecież sprzedawca sprzedawał to co na zdjęciu, a nie komputer, a to że nazwa podobna nic nie znaczy. No proszę cię. Zdjęcia nie muszą ukazywać wszystkiego, mogą tylko część pod warunkiem, że w treści ogłoszenia nie ma wzmianki, iż sprzedajemy tylko to co widać lub zestaw nie posiada tego czy tamtego. No ale to powinno być jasno i wyraźnie napisane.
W przypadku tego amora koleś sprzedawał amortyzator, a nie rower, nie wyolbrzymiajmy w drugą stronę.
Inny przykład, bardziej turystyczny. Na fotkach w zbliżeniu mamy rękojeść i grot kijków trekingowych. Treść ogłoszenia brzmi: kijki Leki, nowe, powystawowe tanio sprzedam i koniec. Czy to oznacza, że sprzedający ma prawo wysłać ci tylko górny i dolny segment kijków lub co gorsza jednego kijka? Oba elementy dla kogoś co się nie zna można nazwać kijkami, ale nie są to kijki lecz ich elementy i moim zdaniem jest to oszustwo, bo treść nie wskazywała na to, że sprzedawane są tylko poszczególne elementy nie mogące stworzyć całości. Tak samo jest w przypadku tego amortyzatora, dopiero oba elementy stanowią całość.

Dwusłodowy

2015-11-19 23:53:26
37.128.72.138 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

A co powiedział sprzedający na twoje zapytanie ?

ludz

ludz
2015-11-20 00:34:54
83.230.4.199 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Polecam spór na Allegro. Mimo wszystko dobrze działa.
W najgorszym razie powinieneś móc dostać zwrot kasy i tyle. :)

Arni

Arni
2015-11-20 09:45:26
77.45.108.9 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Na razie sprawa się chyba wyjaśniła i sprzedawca oś mi wysłał (potwierdził moją rację) więc wszystko zakończy się pewnie dobrze.
Ale wcześniej zdążyłem napisać do Allegro w tej sprawie i dosłownie przed chwilą otrzymałem odpowiedź, że napisali do niego oficjalny mail z prośbą o wyjaśnienie.
Okazało się, że pewnie niepotrzebnie, ale myślę, że na przyszłość mu się przyda taka reprymenda prawna.

No nie może być tak, że ktoś sprzedaje telewizor, a wysyła pustą w środku obudowę twierdząc nagle, że wysłał to co było widać na zdjęciu. Obudowa to nie telewizor, rama bez kół to nie rower, nowoczesny widelec bez osi to nie nowy amortyzator, bo to tylko pojedyncze części gotowych przedmiotów. Gra słów, ale te słowa mają znaczenie prawne, bo mogą doprowadzić do niekorzystnego rozporządzenia mieniem kupującego (oszustwo)

Rosenkrantz

2015-11-25 13:55:10
37.152.18.212 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Cześć. Spotkaliście się z zasadą że jeśli bierze się fakturę za sprzęt to zamiast 24 miesięcy gwarancji daja tylko 12?
Własnie miałem taką sytuację w sklepie Salewa w Warszawie, zapytałem o gwarancję i tak mi to przedstawił sprzedawca. Chyba próbował mnie zrobić w konia bo na stronie Salewy nie ma takiego rozróżnienia. Pytanie : sprzedawca zrobił to z niewiedzy czy ze złej woli? Chyba na wszelki wypadek zrobię sobie zawczasu printscreena ze strony Salewy żeby mnie później nie wysiudali bo to jdnak popelina ze kupuje wcale nie tanie buty i dają mi tylko rok gwarancji tylko dlatego że kupiłem je na fv.

Zbynek Ltd.

Zbynek Ltd.
2015-11-25 14:04:07
46.175.234.188 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Zakup konsumencki, czy na firmę? To ma znaczenie.

Rosenkrantz

2015-11-25 14:08:23
37.152.18.212 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Regulamin na stronie Salewy mówi :
"1. Uprawnienie konsumenta do złożenia reklamacji, przysługuje w ciągu dwóch lat od daty doręczenia towaru, pod warunkiem zawiadomienia o tym Sklepu w ciągu roku od wykrycia wady,

2. Nie zapomnij dołączyć dowodu zakupu w postaci faktury VAT lub paragonu albo ich kserokopii które były dołączone do otrzymanego przez Ciebie zamówienia."

W całym regulaminie nie ma mowy o 12 miesiącach, więc chyba mogę zignorować to co powiedział mi sprzedawca. Co sądzicie?

Strona: | 1 | ... | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | ... | 92 |
Odpowiedź
Nick Zaloguj sie »
Treść
Podpis
Wpisz tekst do prawego pola: 82489 - zabezpieczenie przed SPAMEM
dodaj zdjęcia »
Max rozmiar zdjęcia 200 KB. Akceptowany format: jpg
Zdjęcie 1
Zdjęcie 2
Zdjęcie 3