Wybierz kategorie forum:
Strona: | 1 | ... | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | ... | 92 |

Reklamacje sprzętu górskiego - czyli jak walczyć o swoje

Jaga

Administrator Jaga
2015-02-04 13:35:14
140.101.20.1 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Reklamacja butów Meindl - ciag dalszy...

Po otrzymaniu od pracownika sklepu Polarsport telefonicznej informacji o odrzuceniu mojej reklamacji napisałam mailem ponowną reklamację (w regulaminie sklepu dopuszczone jest składanie reklamacji drogą mailową).
Minęło już 14 dni, a ja straciłam cierpliwość. W piątek jadę w Bieszczady, a butów nadal nie mam (już miesiąc). Czy w tej sytuacji brak odpowiedzi po 14. dniach jest równoznaczny z uznaniem reklamacji, czy przepis nie dotyczy ponownej reklamacji składanej zaraz po pierwszej nieuznanej?

Gietek

2015-02-04 13:57:12
93.159.156.7 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Złożyłaś ponownie reklamację, czy odwołanie od reklamacji ? na podstawie informacji o odrzuceniu ?
---
Edytowany: 2015-02-04 13:57:28

Jaga

Administrator Jaga
2015-02-04 14:06:24
140.101.20.1 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Napisałam, że odwołując się do odrzuconej raklamacji nr ... składam ponowną reklamację, ale nie dostałam nowego numeru reklamacji i żadnego pisemnego potwierdzenia, jedynie telefoniczne, bo rozmawiałam z pracownikiem już kilka razy...
Na pierwszą reklamację pisemnej odpowiedzi też nie dostałam, a buty nie wróciły do mnie. Nie bawiłam się w formalności, bo sądziłam, że nie będzie problemów (poprzednia reklamacja 1,5 roku temu została rozpatrzona bez problemu), ale jak widać myliłam się...

123startabc

2015-02-04 15:24:23
91.214.39.122 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

jak z tytułu niezgodności to musisz otrzymać mierzalną odpowiedź do 14dni, jeśli z gwarancji to nie

Jaga

Administrator Jaga
2015-02-20 15:37:50
140.101.20.2 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Jak już zaczęłam temat, to dokończę...

Polar Sport odrzucił moją reklamację opierając się na piśmie od dystrybutora firmy Meindl (Larix). Uzasadnienie dystrybutora było absurdalne. Za pęknięte nici zostałam obwiniona ja, a powodem było nieczyszczenie i nieimpregnowanie butów! Nie muszę chyba dodawać, że to nieprawda. Buty były czyszczone po każdym powrocie z gór i zawsze impregnowane. Nie wspomnę już o tym, że argumenty w piśmie były nielogiczne, a do tego sporo literówek i... "Maindl" zamiast "Meindl"! Pismo było napisane niechlujnie. Odpisałam więc (w grzecznym tonie) co myślę o uzasadnieniu w kolejnej reklamacji. Dzisiaj dowiedziałam się, że została również odrzucona (uzasadnienie zostało wysłane pocztą, jeszcze go nie widziałam). Przyznam, że nie podoba mi się takie traktowanie klienta (niesłuszne oskarżenia) i mimo, że wada nie jest duża, nie odpuszczę.
Pozostaje mi udanie się do rzecznika praw konsumentów. Przyszło mi jeszcze do głowy żeby napisać bezpośrednio do Meindl'a w Niemczech.
Macie jeszcze jakieś pomysły?

yamcha

yamcha
2015-02-20 16:08:32
194.116.133.229 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Ja bym pisał do centrali w Niemczech jak wygląda sytuacja. Larix jest wyłącznym dystrybutorem na Polskę, a jako że przychód ma również z innych marek (m. in. Uvex) to nie musi się przejmować jedną reklamacją Meindla. W informacji podałbym również treść odpowiedzi z Larix, zwłaszcza z tymi "Maindlami", niech widzą jak ich marka jest traktowana przez dystrybutora.

punix

2015-02-20 22:22:05
89.69.24.31 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Z reklamacjami u Meindla miałem podobne problemy. Problemem był przetarty zapiętek w obu parach Engadinów po półtora roku. Dystrybutor odpisał, że nie była to wada fabryczna, a uszkodzenie powstało na skutek ściągania butów bez rozsznurowania (nie wiem, czy komuś taka sztuka się kiedykolwiek udała? ;) ). Po ponownym oddaniu butów zaproponowano mi naprawę za 100czy 150zł. Zrezygnowałem i oddałem buty do szewca.

dwa razy

2015-02-20 22:52:35
89.78.13.1 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

no to się Meindl, a w zasadzie Larix kończy :-( ja nakupowałem Meindli ze względu na wygodę ale taż bezproblemową gwarancję. kiedyś po dwóch tygodniach odkleiła mi się podeszwa w stride i nie było problemu - zwrot kasy. jeśli to teraz wygląda tak, jak opisujecie, to na rynku jest masa innych wygodnych butów. czas chyba zakończyć kult Meindla.
---
Edytowany: 2015-02-20 22:53:23

-------------------------------------------------------
2x

JAca2

2015-03-07 16:05:58
81.190.161.110 Głosów: 0

Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Ja z firmy Meindl mam buty El Paso, niskie buty trekkingowo-miejskie. Zakupiłem je w sklepie "Do Lasu". Po roku miałem lekko pękającą skórę przy łączeniu skóry z podeszwą. Reklamowałem i bez problemu wymieniono mi na nowa parę. Potem reklamowałem właśnie zapiętki. Poprzecierane. Wymieniono mi na nowa parę. I teraz od 3 lat spokój. Z tym że sklep "Do Lasu" z tego co wiem bezpośrednio kupuje w Niemczech i tam wysyła do reklamacji. I tam tez były moje buty w dwóch powyższych przypadkach. I widocznie Niemcy mają inne podejście do klienta.
I odnośnie tego co napisała Jaga... Skandalem jest usprawiedliwianie pękających nici brakiem konserwacji czy czyszczenia. Nawet bez konserwacji czy czyszczenia takie nici powinny wytrzymywać ze dwa lata spokojnie. W nigdy nieczyszczonych butach marki adidas które używam do biegania w terenie (od ponad 2 lat) nigdy nie pękła żadna nitka.

-------------------------------------------------------
JAca

Bleys

Bleys
2015-03-07 17:41:15
89.70.12.152 Głosów: 1

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Jaga, bezpośredni kontakt z Meindlem i przy okazja skarga na praktyki Larixa to chyba najlepsze co możesz zrobić.

Jaga

Administrator Jaga
2015-04-13 22:11:23
87.239.217.155 Głosów: 4

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Sprawa reklamacji butów Meindl zakończyła się... po 3. miesiącach (dokładnie)! Po napisaniu do centrali w Niemczech pani z działu reklamacji odpisała, że mogę odesłać buty (po raz kolejny) do firmy Larix, a oni naprawią mi je... grzecznościowo (sic!). Naprawa grzecznościowa trwała 5 tygodni!

Dla mnie takie traktowanie klienta dyskwalifikuje firmę Meindl przy następnych zakupach. Nie wspominając już o tym, że za tą cenę oczekuję lepszej jakości.

Dobrze, że "w razie czego" trzymałam jeszcze w szafie stare wysłużone Scarpy...

xmaly

2015-04-14 22:11:31
89.65.50.32 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Namiot Easy Camp Boston 500A Pęka Folia

Witam, wszystkich
Po długich namysłach i godzinach wybierania namiotu rodzinnego wybór padł na Easy Camp Boston 500A.
Byłem zadowolony do pierwszego rozłożenia.
Po rozbiciu namiotu folie w oknach zaciekawiły mnie swą twardością (brak elastyczności)
Po oględzinach zauważyłem mnóstwo pęknięć na oknach smile.gif)
W jednym miejscu sprawdzając folia rozdarła się dosłownie jak papier.
Proszę wszystkich o radę.
To mój Pierwszy namiot z oknami.
Czy te folie są takie fatalne, czy ja trafiłem jakiś wybrakowany model?
Moim zdaniem ta folia jest za sztywna i dosłownie łamie się.
Po namiocie tej klasy i ceny spodziewałem się czegoś znacznie lepszego.
W chwili obecnej Prowadzę reklamacje ( troche to jest utrudnione, bo namiot zamówiłem w sklepie w Niemczech, a mój angielski nie jest za dobry)

Podaje Link do zdjęć jak ktoś chciał by zobaczyć http://1drv.ms/1J06T95

-------------------------------------------------------
Paweł

-------------------------------------------------------
przeniesione

Józwa

Józwa
2015-04-16 20:40:10
176.102.184.172 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Żeby przestrzec - to i ja wstawię swoje dotychczasowe doświadczenia z firmą butywojskowe.pl. W sierpniu, na urodziny dostałem od żony zakupione w w/w firmie buty firmy Lowa, model Zephyr. Buty bardzo wygodne, jednak już w październiku zauważyłem wykruszanie się gumy w podeszwie jednego buta (drugi OK). Nie robiłem tragedii, tym bardziej że wykruszenia były niewielkie. W listopadzie buty wyczyszczone i wysuszone powędrowały do szafy, wyciągnąłem je dopiero w lutym, kiedy stwierdziłem że zima nie wróci. Po kilku dniach zauważyłem spore rozerwanie skóry na drugim bucie - do którego doszło samoistnie. Wyglądało to jakby ktoś rozerwał bibułę - takie same szorstkie krawędzie, co raczej wyklucza uszkodzenie mechaniczne. OK, sprawdzam stronę dystrybutora, piszę reklamację, wysyłam razem z butami - i cisza. Po dwóch tygodniach grzecznie się przypominam meilem - cisza. Dzwonię - pan odebrał, powiedział że sprawdzi i oddzwoni - cisza. Dzwonię jeszcze kilka razy cisza. Dodzwoniłem się w końcu tydzień temu - ten sam pan radośnie mówi że sprawdzi i oddzwoni... No i krew mnie zalała. A gdzie jakiekolwiek poszanowanie klienta? Dodam jeszcze tylko tyle że nie dostałem żadnej odpowiedzi także na żaden z 3 maili jakie wysłałem do tej firmy, a grzecznie pytałem czy nie potrzebują jakichś dodatkowych informacji, zdjęć itp. Czyli po 1,5 miesiąca nadal firma butywojskowe.pl udaje że jej nie ma.
Mam w związku z opisaną wyżej sytuacją pytanie - jaki jest tryb postępowania w takich sprawach? Od jakiejś reakcji z drugiej strony można się odwołać, przedstawić swoje argumenty itp. Natomiast ciężko się dyskutuje z całkowitym brakiem reakcji.
---
Edytowany: 2015-04-16 22:06:28
---
Edytowany: 2015-04-16 22:11:31

Farfura

2015-04-16 22:09:07
77.223.195.165 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Józwa, nie denerwuj się, jesteś w domu. Sprzedawca "uznał" Twoje roszczenie ;)
Napisz drugie pismo przypominające czego żądasz - teraz już na twardo - naprawy czy wymiany na nowe.
Mam nadzieję, że w reklamacji nie pisałeś nic o tym, że buty reklamujesz ileś tam miesięcy (powyżej dwóch) od stwierdzenia wady...

-------------------------------------------------------
Farfura

Józwa

Józwa
2015-04-16 22:21:23
176.102.184.172 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Farfura, reklamację wysłałem praktycznie następnego dnia po odkryciu dziury. To wykruszanie gumy było wcześniej - i to zignorowałem. Co do dziury - napisałem jasno że to świeża wada tych butów.
A pismo "przypominające" poszło tydzień temu, ale ponieważ w usłudze śledzenia przesyłek Poczty Polskiej widzę awizację zaczynam spodziewać się uników ze strony tej firmy i zaczynam główkować co wtedy.

JAca2

2015-04-18 13:19:39
89.228.144.1 Głosów: 0

Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Józwa
Sprawa z reklamacją (niezgodność towaru z umową) jest prosta. Wysyłasz reklamowany towar wraz z paragonem do sklepu gdzie zakupiłeś towar. I czekasz. Mija 14 dni i nie ma odpowiedzi!? Oznacza to ze Twoja reklamacja została uznana za zasadną. I w kolejnym mailu (liście, piśmie) piszesz że oczekujesz tego co żądałeś składając tę reklamację. Czyli naprawy, wymiany na nowe, zwrotu pieniędzy.... Prawo mówi ze w ciągu 14 dni sprzedawca ma się ustosunkować do Twojego żądania. A brak informacji jest wyrażenie zgody (przystaniem) na Twoje żądania. I jeżeli sprzedawca przespał termin i teraz będzie szukał jak z tego wybrnąć i pisał Ci że nie da się, ze to Twoja wina itp itd to nawet go nie słuchaj tylko domagaj sie wykonania tego co żądałeś.
Tym bardziej że wysłałeś towar wraz z pismem reklamacyjnym. Zapewne masz jakiś dokumenty potwierdzające nadanie? A jak będą unikać odpowiedzi to trzeba konkretnie... Dajesz im 14 dni i wysyłasz ostrzeżenie że sprawę kierujesz na drogę sądową. Albo w sumie można najpierw skontaktować się z tamtejszą Inspekcja Handlową żeby załatwili temat.
---
Edytowany: 2015-04-18 13:22:01
---
Edytowany: 2015-04-18 13:24:33

-------------------------------------------------------
JAca

Józwa

Józwa
2015-04-19 14:44:00
80.53.89.6 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Panowie, właśnie tak zrobiłem, z tym że odczekałem nawet dłużej niż tego wymagają przepisy, bo wolałem dogadać się jak człowiek z człowiekiem. Niestety - brak jakiejkolwiek odpowiedzi w tej sprawie spowodował że doszedłem do wniosku że firma próbuje mnie wziąć na przeczekanie. Być może mylnie. Fakt pozostaje faktem - drugie pismo wysłane, czekam na reakcję. Dowody nadania oczywiście mam.
Bardzo dziękuję za pomoc i pozdrawiam!

123startabc

2015-04-19 22:22:49
91.214.39.122 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

ale na co czekasz :) rzecznik

Józwa

Józwa
2015-04-20 12:50:38
83.19.139.82 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

14 dni od daty otrzymania pisma na przesłanie nowej pary butów.

QuickVik

QuickVik
2015-05-12 15:57:00
95.160.38.123 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Cześć,
kupiłem kurtke Musto w Tk Max. Po 2h w deszczu zaczęła przeciekać na barku. Dałem do reklamacji. po 5 dniach dostałem smsa, że reklamacja odrzucona... Ma ktoś może jakieś doświadczenie w reklamacjach/zwrotach w TKMAX? Bo oczywiście będę się odwoływał. Ale może ktoś zna jakieś magiczne hasło §?

Strona: | 1 | ... | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | ... | 92 |
Odpowiedź
Nick Zaloguj sie »
Treść
Podpis
Wpisz tekst do prawego pola: cfee3 - zabezpieczenie przed SPAMEM
dodaj zdjęcia »
Max rozmiar zdjęcia 200 KB. Akceptowany format: jpg
Zdjęcie 1
Zdjęcie 2
Zdjęcie 3