Wybierz kategorie forum:
Strona: | 1 | ... | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | ... | 80 |

Reklamacje sprzętu górskiego - czyli jak walczyć o swoje

Jr

2010-11-17 10:43:14
77.254.213.136 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

No nie wytrzymałem i postanowiłem opisać moją historię jak to ludzi robią w balona. Kupiłem równy rok temu buty Salomon Exit GTX z 2-letnią gwarancją w Intersporcie na Zakopiańskiej w Krakowie. Cena takiego obuwia ok. 400 zł. Wada była następująca: Odkleiły się w obydwu butach podeszwy od strony przedniej. Buty używane tylko po mieście, podeszwa nie zdarta, stan zewnętrzny super - zero innych uszkodzeń. Impregnowane nikwax-em.

Opinia: reklamację odrzucono.
Opiniodawca (bo rzeczoznawcą kobity uznać nie można): mgr Stanisława Kmiecik-Serafin Rzeczoznawca PTT nr leg. 75 Kraków. (tytuł "mgr" chyba kupiony na bazarze)
Treść uzasadnienia w cudzysłowie, a mój komentarz w nawiasach:
"W obu półparach stwierdzam rozległe uszkodzenie powłoki tworzywa noska przy połączeniu z podeszwą. Są to uszkodzenia o charakterze mechanicznym" - (niesamowite odkrycie... a jakież to inne uszkodzenie może wystąpić w obuwiu? może psychiczne? buty poszły do kina na melodramat i się rozkleiły! jednym słowem mechaniczne - słowo wytrych.)

"zapoczątkowane przez uderzenie, zahaczenie itp." - (guma w butach odkleiła się od uderzenia? a czym była klejona, cementem? nie wspominając, że zahaczenie zostawia ślady których nie ma, a "itp" podoba mi się najbardziej :)

"a nie w efekcie wady klejenia podeszwy" - (rzeczoZNAWCA czy rzeczoOGLĄDACZ?)

"W prawej półparze przetarcie nitki dolnej szwu w części przedstopia spowodowane zostało wytarciem od wnętrza przez ocieranie przez stopę. W części czubka stwierdzam przetarcie podszewki i uszkodzenie membrany w miejscu ocierania paluchem. Uszkodzenie to jest efektem niedopasowania obuwia do wymiarów stóp, a w konsekwencji uszkodzenie membrany przyczyną przemakania" - ( niezłe! pani Stasi nie przyszło na myśl, że przyczyną przemakania jest po prostu odklejenie podeszwy pod którą membrana nie występuje :) no i oczywiście ja jestem astetą i specjalnie kupuję zamałe buty żeby się umartwiać, bo kocham obtarcia :) Pani powinna pisać baśnie)

"Uszkodzenie o charakterze mechanicznym nie są traktowane jako wady i nie obciążają sprzedającego" - (jak już pisałem charakter mechaniczny to klucz do wciskania szajsu. Oczywiście uszkodzenie ma charakter mechaniczny tylko, że pani zapomniała dopisać.... spowodowany wadą konstrukcyjną)

Reasumując: koszt klejenia pary takich butów to w sumie 30 zł u szewca, czyli już z zarobkiem dla niego.
A koszt rzeczowznawcy + wysyłka + niezadowolony klient, który więcej SALOMONA nie kupi + zła opinia o sklepie + zła opinia o producencie + straceni potencjalni klienci którzy być może przeczytają ten post do końca = WIELKIE pieniądze!
I gdzie tu logika? A gdzie tu kalkulacja? A pani Stasi proponuję zrzec się tutułu magistra, bo na niego nie zasługuje. Koniec

-------------------------------------------------------
Jr

semow

semow
2010-11-17 10:46:51
83.4.169.126 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

To jest standardowa odpowiedź rzeczoznawców sklepowych. Jak masz chęć to idź z tym do CELAPO, zleć wykonanie opinii, sprawa do załatwienia.

Jr

2010-11-17 11:04:47
77.254.213.136 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Zdaję sobie sprawę, że rzeczoznawca jest opłacany przez sklep by nie uznawać reklamacji. Zaskoczony jestem tylko idiotyzmem uzasadnienia. Ale chyba faktycznie przejdę do CELAPO. Napisałem tą historię również po to by przestrzec innych przed niepotrzebną stratą czasu. Lepiej samemu załatwić sobie opinie i iść do sklepu niż odwrotnie :/
---
Edytowany: 2010-11-17 11:05:33
---
Edytowany: 2010-11-17 11:06:08

-------------------------------------------------------
Jr

semow

semow
2010-11-17 11:06:17
83.4.169.126 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Mi się najbardziej podobają uzasadnienia pt. nieprawidłowy sposób chodzenia :D

~Dwuslowowy

2010-11-17 12:15:51
78.8.14.246 Głosów: 0

Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Niech chociaz kilka osob sobie dopisze salomona do listy i bedzie git. W sumie moze bardziej intersport.
Mail do firmy/dystrybutora pewnie nic nie da.

Ale zaloze sie ze jakbys kupil kilkaset km na zachod to by cie jeszcze po rekach calowali.
W europie to my jeszcze nie jestesmy. I dlugo nie bedziemy.

~ptb

2010-11-17 12:52:15
145.237.69.196 Głosów: 0

Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

@Jr
Standardowa procedura Intersportu. Zawsze odmawiają reklamacji, taka polityka firmy.
Dopiero jak powalczysz to toś ugrasz.
Przeczytaj sobie mój post tutaj.

http://ngt.pl/forum/reklamacje-sprzetu-gorskiego-czyli-jak-walczyc-o-swoje,2407,44.html

Dla mnie Intersport, za nastawienie do klienta oraz marki merrell i salomon, za jakość skreślone. No salomona rozważam bo z jakością idzie w górę po kolejnej zmianie fabryki w chinach.
Ale w Intersport bym coś kupił wyłącznie jakby zrobili black friday, choć i w to wątpię, bo konsekwentny jestem w swoim bojkocie :D.
Nawet jeśli zmienią nastawienie.
Żerują na klientach, a to właśnie takie firmy powinny wyznaczać nowe standardy w handlu.
I tu się ciśnie znane ze ścian ChWD na usta.

Filemoon

Filemoon
2010-11-17 15:04:47
195.7.32.218 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Zdarza sie ze ludzie naprawde zle chodza stawiajac stopy jak kaczka - i wtedy buty szybciej sie zuzywaja. Ale faktem jest ze wady obuwia w Polsce sa bardzo czesto odbijane z absurdalnym komentarzem rzeczoznawcy. W Irlandii nie widzialem niczego co by wymagalo jakichkolwiek ocen rzeczoznawcy, (nie wiem czy tacy rzeczoznawcy istnieja) w sklepie sie tylko pytaja zwrot czy wymiana? No jak sie kupilo buty z przeceny wowczas zwrot nie zawsze jest mozliwy ale wowczas czesto daja bony na wartosc obuwia (sklepy zaznaczaja ze zwroty pieniedzy nie sa wydawane na towary z przecen).

Jak cie sklep oszukal napisz o tym i nie polecaj go nigdy wiecej.

-------------------------------------------------------
Filemoon

bartolini

Administrator bartolini
2010-11-17 15:58:59
83.17.156.170 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Filemoon, idąc tym tokiem myślenia, sklep mógłby odrzucać de facto każdą reklamację. złe użycie produktu. i po sprawie. ale... jest jeszcze jedna kwestia. bardzo często producent traktuje nasz rynek po macoszemu. przykład? ze źródła: psujące się nagminnie wózki dziecięce. odpowiedź producenta: bo w Polsce są krzywe chodniki. i bądź tu człowieku mądry.

semow

semow
2010-11-17 16:02:54
89.174.121.55 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Wiele sklepów ma taką właśnie politykę, że od bata odrzucają wszystkie reklamacje. Zdezorientowany klient akceptuje to, chyba że komuś przyjdzie na myśl żeby jednak się upomnieć kategorycznie o swoje - wtedy sklep podwija ogon...

Zbynek Ltd.

Zbynek Ltd.
2010-11-17 16:39:03
195.3.220.146 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Podwija ogon, albo częściej idzie w zaparte. Nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi? Zwykła bezczelna, tupeciarska cwaniaczkowatość.

Filemoon

Filemoon
2010-11-17 17:26:59
195.7.32.218 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Co do wozkow - tu jest wiecej.

Te w Polsce pokonuja duzo wieksze dystanse niz te zagraniczne i po gorszych drogach - mam dzieci obserwuje i mysle ze tak jest - co nie zmienia faktu ze reklamacje sa rozpatrywane jak sa.

Co do paskudnego zachowania sprzedawcow (klasyczne "po odejsciu od kasy reklamacji nie uwzglednia sie" - a gwarancje sobie mozna wsadzic w .....) to jest fakt to bylo to co piewsze rzucilo sie w oczy po wyemigrowaniu (tu jest inna kultura biznesowa i tyle). Ale i ludzie w Polsce duzo wieksze oczekiwania maja - bo wydaje im sie ze jak buty kosztowaly 400 zl (wiem inne realia finansowe) to musza 2 lata pochodzic conajmniej - tutaj po roku czesto ida w kosz i nikt tego nie reklamuje (nawet nie wiem czy cos takiego jak rekojmia jest).


---
Edytowany: 2010-11-17 17:28:47
---
Edytowany: 2010-11-17 17:30:48

-------------------------------------------------------
Filemoon

~katny

2010-11-17 17:54:29
77.115.50.199 Głosów: 0

Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Jr
nawet jeśli masz rację, to rzeczona p. Stanisława powinna Cię do sądu zgłosić, albo co najmniej męża na Ciebie nasłać- czy Ty byś chciał żeby Twoją matką ktoś tak na forum mordę sobie wycierał? Kobieta taką ma pracę, za to jej płacą, a Ty ją publicznie znieważasz. Jeśli masz jakieś zastrzeżenia, to idź z tym butami do własnego rzeczoznawcy i on (przecież nie "ona") niech oceni zasadność...

pozdrawiam

-------------------------------------------------------
moje-u-gory.blogspot.com

~ptb

2010-11-17 18:43:40
145.237.69.196 Głosów: 0

Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

To inna sprawa. Pani postępuje nie etycznie, ale ludzie nie takie rzeczy robią za pieniądze.
Wojuj panie z firmą a nie pracownikami. I to z klasą.

Jr

2010-11-18 01:28:35
77.254.213.136 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

@katny
Owszem, może i p. Stanisławie się "oberwało" dobrze, że tylko w sposób pisemny. Ale jak Kuba Bogu tak Bóg Kubie. Czytając jej uzasadnienie poczułem się jakby mi ktoś splunął w twarz. Bo pani S. potraktowała mnie jak idiotę, któremu można wcisnąć każdy nawet największy kit. Szanowna pani powinna pamiętać, że takie uzasadnienie jest adresowane do konkretnego odbiorcy i nie można sobie pisać co ci ślina na język przyniesie. Wystarczyło się trochę wysilić i napisać krótko i rzeczowo, a nie zmyślać do upadłego. Jestem zdania, że jeżeli ktoś nie potrafi rzetelnie wykonywać swojej pracy to znaczy, że się do niej nie nadaje i powinien ją zmienić.

PS: "kobieta ma taką pracę i za to jej płacą" i tu się mylisz. Z takim podejściem to my jako kraj nigdy z bagna nie wyleziemy. Po pierwsze kobieta naraża mnie na straty pieniężne, bo niezgodnie z prawdą świadczy przeciwko mnie wykorzystując do tego swoje uprawnienia. Możnaby się pokusić o stwierdzenie, że w jakiś tam sposób mnie okrada. Jeżeli @katny się zgadzasz na takie postępowanie to twoja sprawa. Tylko pamiętaj jak przejeżdżasz swoim autem przez most albo wchodzisz do jakiegoś budynku, że to też projektował jakiś inżynier, który miał swoją pracę w przysłowiowej d***e.

PS2: A Takie dane osobowe jak podałem nie są tajemnicą i są dostępne publicznie, więc tu prawa nie złamałem :)

-------------------------------------------------------
Jr

~Volod

2010-11-18 02:34:45
83.7.218.85 Głosów: 0

Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Jr wydał 400 zł na firmowe buty, pewnie nie po to, żeby szpanować znaczkiem, tylko dlatego, że ze znaczkiem spodziewał się jakości, którą zresztą GWARANTUJE sprzedawca.
Jeśli dostanę mandat za złe parkowanie, to klnę na policjanta, ale wiem, że facet robi to za co mu płacą; jeśli wykąpie zegarek i nie uznają mi gwarancji, sytuacja wygląda podobnie.
Ale buty? One są do chodzenia i jeśli nie pociąłem cholewki, albo nie stopiłem czymś podeszwy, to gwarancja ma być uznana. I od tego jest rzeczoznawca. Jeśli nie ma wyraźnych śladów mojej winy, a gwarancji nie uznano, to jest to oszustwo, złodziejstwo, bandyctwo i powinno być karane. A o osobie, która świadomie godzi się na pracę, w której płacą jej za oszukiwanie ludzi zasługuje u mnie tylko na jedną opinię.
~katny, od tej pory, będę regularnie przeglądał ten wątek, w nadziei, że kiedyś przeczytam co Ty sobie wytrzesz kimś, kto orżnął Cię na 400 zł.

Yeah Tea

Yeah Tea
2010-11-18 06:44:20
86.14.138.167 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

katany pisze tu o jakimś socjalizmie, który nadal panuje nie tylko w głowach, ale i w rzeczywistości wielu Polaków.
JR ma prawo do tego, aby się publicznie poskarżyć i zacytować czyjąś wypowiedź , podając nazwisko, imię i tytuł osoby cytowanej i żadne smutne prawo 'ochrony danych osobowych' wyprodukowane przez cwaniaków, żeby móc się za nim w razie draki schować tu nie pomoże.
Zajmuję się akurat sprawami związanymi z gwarancjami i w normalnym kraju jest tak, że gwarancję daje producent, a nie sprzedawca czy dystrybutor. W normalnym kraju nikt żadnych 'rzeczoznawców' nie zatrudnia. Proponuję zwrócić się do firmy bezpośrednio- oni Ci powiedzą co robić. Normalnie Salomon nawet nie sprawdza tego towaru tylko wymienia na nowy, bo to przecież wszystko made in China i tanie jak barszcz...
W butach dobrych producentów membrana jest również od strony podeszwy. Dlatego w niektórych butach )Meindl, Scarpa, LaSpoprtiva, itp) możliwa jest wymiana podeszwy. W Salomonach takiej możliwości o ile wiem nie ma i całkiem możliwe, że 'zaoszczędzili' na membranie i faktycznie po odklejeniu się podeszwy but przemaka. Nie zdziwiłbym się wcale, ale to nie oznacza, że nie dostaniesz nowej pary, albo nie należy Ci się porządna naprawa. Napisz maila do Salomona i olej sklep i 'rzeczoznawców'-z mojej praktyki wynika, że najprawdopodobniej dostaniesz nową parę.

-------------------------------------------------------
Tomek

katny

katny
2010-11-18 09:17:28
95.40.104.182 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

holahola

ja nie piszę o łamaniu prawa, "smutnym" prawie ochrony danych osobowych czy socjaliźmie, jak mi tu ktoś imputuje...
Piszę tylko i wyłącznie o dobrym smaku...

pozdro

-------------------------------------------------------
moje-u-gory.blogspot.com

yaro1986

yaro1986
2010-11-18 09:48:46
83.31.181.122 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Polska to dziki kraj, gdzie gwarancja to tylko piekne haslo z ust sprzedawcow. Naprawde tylko nieliczni podchodza uczciwie do uznawania gwarancji, klient jest dobry gdy placi, potem niech s...dala. Dobrze ze czasem producenci potrafia sie zachowac i uznaja reklamacje jak sie do nich bezposreni zwrocimy. Moze schodzi sie dluzej i dochodza koszty wysylki, ale lepsze to niz nic.

-------------------------------------------------------
http://www.panoramio.com/user/90763

semow

semow
2010-11-18 10:02:18
89.174.121.55 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

dziki kraj bo ludzie głupie (i klienci i sprzedawcy), prawo jest w tym zakresie ok.

Filemoon

Filemoon
2010-11-18 11:04:49
195.7.32.218 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Ja bym uzyl okreslenia brak kultury. Bo w swerze kultury biznesowej lezy by klienta przy reklamacji obsluzyc nalezycie by wyszedl zadowolony (same wystapienie usterki powoduje iz klient nie jest juz zadowolony z produktu).

Czesto (chodz nie we wszystkich sklepach w Irlandii) powod dobry by oddac towar i odzyskac pieniadze to "nie jestem zadowolony z jakosci tego produktu".

Ja ostatnio wymienilem rekawiczki (bazowki Icebrakera ktore mi polecialy na palcu) - nie bylo problemu z wymiana i jeszcze przepraszali za zaistniala sytuacje. Nie wiem jak to sie stalo ze polecialy ale uszkodzenie wskazywalo ze cos je przecielo - rowne krawedzie uszkodzenia (moze byc ze zamek od namiotu).

-------------------------------------------------------
Filemoon
Strona: | 1 | ... | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | ... | 80 |
Odpowiedź
Nick Zaloguj sie »
Treść
Podpis
Wpisz tekst do prawego pola: e2c0b - zabezpieczenie przed SPAMEM
dodaj zdjęcia »
Max rozmiar zdjęcia 200 KB. Akceptowany format: jpg
Zdjęcie 1
Zdjęcie 2
Zdjęcie 3