Wybierz kategorie forum:
Strona: | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |

Reklamacja obuwia outdoor (dawny wątek meindl - przestroga)

ramol

ramol
2018-11-09 15:23:48
31.1.173.253 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Niedawno pisałem, że Salewa wymieniła mi buty na nowe. Po miesiące lewa podeszwa zaczyna się odklejać - i tu nie wiem czy dać ikonę śmiechu czy płaczu ! Po wolnym wyślę ponownie do reklamacji . Druga para od 19 sierpnia.

Gapcio

2018-11-09 15:58:04
46.187.136.223 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Należę do osób, które szybko ''zużywają'' obuwie... z tego względu nie kupowałem nigdy butów w kwocie powyżej 400 zł.
Czytając ten wątek zastanawiam się, czy warto ''inwestować'' w buty 800 -1000 zł.
Tak wiem, jesteśmy zbyt biedni by kupować.... ''byle co''.
Z drugiej strony, kilka lat temu wydane ''1000 zł'' miało inną wartość niż dziś. Dzisiaj dla mnie to odpowiednik 500 zł, biorąc pod uwagę wzrost płac.
Moja sugestia/prośba do osób opisujących swoje ''perypetie'' z obuwiem, by jeśli to możliwe podawać w wątku.... nie tylko markę ale też model.

-------------------------------------------------------
W

-PITdoggy-

-PITdoggy-
2018-11-09 16:54:24
93.105.5.27 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Gapcio czytałeś cały wątek? Jeżeli chodzi o zgłaszane problemy z utlenianiem pianki to jest przekrój firm i modeli. Moje Engadiny mają ponad 9 lat i nic się z podeszwą nie dzieje, u innych w tym samym modelu natomiast wystąpiły problemy. W 10-letnich meindlach Arizona też nic. W jerseyach które mam 23 miesiące- problem.

Romek nie wiem czy się fatygowałeś, ale w przypadku uwzględnionej reklamacji firma powinna Ci zwrócić poniesione koszty przesyłki, ja to dla czystej zasady egzekwuję. Jeszcze mi się nie zdarzyło żeby sami wyszli z taką inicjatywą, zawsze muszę tego wyraźnie zażądać. A robię to, ponieważ wystarczającym problemem jest poświęcenie czasu na odsyłanie, a do tego niemożność korzystania z produktu przez jakiś czas, żeby do tego jeszcze dopłacać ze swojej kieszeni, nawet te drobne stosunkowo kwoty (odsyłanie nienajlżejszych górskich butów to już koszt około 30 zł).
---
Edytowany: 2018-11-09 16:56:39

Gapcio

2018-11-09 17:20:14
46.187.136.223 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

@PITdoggy
Tak czytałem.... przed napisaniem postu i ....po Twoim też.

-------------------------------------------------------
W

-PITdoggy-

-PITdoggy-
2018-11-14 15:45:35
93.105.5.27 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Info od sklepu- teraz czekam na przesyłkę:

''Otrzymaliśmy w dniu dzisiejszym informację z serwisu producenta odnośnie przesłanych do reklamacji butów Jersey Pro GTX.

Buty zostaną naprawione. Po otrzymaniu obuwia z serwisu Meindl – niezwłocznie odeślemy je do Pana.''

komodus

2018-11-15 10:15:33
78.8.129.17 Głosów: 1

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

@PITdoggy dobrze, że przywołałeś temat kosztów wysyłki uszkodzonego towaru do Gwaranta. Może nie wszyscy wiedzą, jak to wygląda więc przytoczę.

Art. 580 kodeksu cywilnego
§ 1. Kto wykonuje uprawnienia wynikające z gwarancji, powinien dostarczyć rzecz na koszt gwaranta do miejsca wskazanego w gwarancji lub do miejsca, w którym rzecz została wydana przy udzieleniu gwarancji, chyba że z okoliczności wynika, iż wada powinna być usunięta w miejscu, w którym rzecz znajdowała się w chwili ujawnienia wady.
§ 2. Gwarant jest obowiązany wykonać swoje obowiązki w terminie określonym w treści oświadczenia gwarancyjnego, a gdy go nie określono – niezwłocznie, ale nie później niż w terminie czternastu dni, licząc od dnia dostarczenia rzeczy przez uprawnionego z gwarancji, oraz dostarczyć mu rzecz na swój koszt do miejsca wskazanego w § 1.

Czyli
Konsument składający reklamację z tytułu gwarancji jest zobowiązany dostarczyć wadliwy przedmiot na koszt gwaranta do miejsca wskazanego w gwarancji lub miejsca wydania towaru.
Jeżeli jednak z okoliczności (np. duże rozmiary rzeczy lub skomplikowany sposób montażu) wynika, że wada powinna zostać usunięta na miejscu, konsument jest zobowiązany udostępnić towar gwarantowi (np. pralka w domu).
Jeżeli Klient w ciągu 14 dni nie otrzyma towaru/informacji o tym co się z towarem dzieje, to uznaje się, że roszczenia gwarancyjne zostały rozpatrzone pozytywnie.

A w życiu ...to różnie z tym bywa :)

Generalnie u nas w firmie się przyjęło, że jak Klient zgłasza reklamację, to prosimy Go o spakowanie towaru i zamawiamy kuriera. Jeżeli gwaranacja zostaje uznana, to obciążam kosztami Producenta, jeżeli nie, to Klient płaci za wysyłkę.

Jeżeli prywatnie zgłaszam jakąś reklamację, to dzwonię do sklepu/producenta i przeważnie ''Oni'' proszę o wysłanie towaru, wtedy pytam, czy zgodnie z kodeksem/ustawą mam im towar odesłać na ich koszt, czy zamówią sami kuriera?.....jeszcze nie musiałem sam zamawiać dostawy :)

Strona: | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Odpowiedź
Nick Zaloguj sie »
Treść
Podpis
Wpisz tekst do prawego pola: 6da90 - zabezpieczenie przed SPAMEM
dodaj zdjęcia »
Max rozmiar zdjęcia 200 KB. Akceptowany format: jpg
Zdjęcie 1
Zdjęcie 2
Zdjęcie 3