Wybierz kategorie forum:
Strona: | 1 | 2 | 3 |

Hagan X-trace

admin

admin
2012-04-26 20:14:23
46.112.93.71 Głosów: 2

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Zachęcamy do dzielenia się opiniami na temat: Hagan X-trace

DuzyMi

2012-04-26 22:12:46
89.77.94.5 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

"W przeciwieństwie do mieszkańców Krakowa, gdzie w stroju szturmowym i butach narciarskich można pojawić się na poranny autobus" Co do tego to jak długo mieszkam tak nie widziałem jeszcze takich cudów :) Co prawda była parka w stuptutach i buciorach co najmniej B/C (na pewno super wygodne na miasto) ale buty narciarskie? :D

semow

semow
2012-04-26 22:50:23
77.255.100.8 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

jak się na tury jedzie komunikacją publiczną to zwykle nie zabiera się miękkich butów na zmianę ;)

~carlosmuz

2012-04-27 08:55:43
83.4.181.149 Głosów: 0

Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Największy hardcore to stutputy w mieście, np. podczas powrotu i przez całą drogę w autobusie!!!

-------------------------------------------------------
karol

McTofik

McTofik
2012-04-27 09:44:27
89.230.107.56 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

OT
@carlosmuz
Oj tam oj tam, czasem są tak up..dzielone w błocie, że strach do plecaka wkładać, a tak - pół godziny w większym tłoku i po problemie :)

Zbynek Ltd.

Zbynek Ltd.
2012-04-27 09:48:48
46.175.234.188 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

No tak, zawsze lepiej powycierać o współpasażerów :-D

semow

semow
2012-04-27 13:20:46
62.181.188.171 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

stuptuty to zupełnie inna historia, całe zjawisko socjologiczne

~dannsa

2012-04-28 12:49:28
79.187.131.170 Głosów: 0

Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Narty Hagana do X-trace mają komorę alpejską? Chyba chodzi o komorę nordycką, inaczej podwójną?
Określenie "no-wax" odnosi się do braku potrzeby stosowania smaru odbiciowego, a nie poślizgowego, o którym pisze autor recenzji. Smarowanie nart z łuską na poślizg może być wręcz konieczne np. gdy lepi się do nich śnieg.
Jeżeli te narty mają łuskę ciętą, to czy ich smarowanie, zwłaszcza na gorąco, nie powoduje jej zalepiania?

Pim

Pim
2012-04-28 18:21:27
83.220.97.2 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Dannsa! Co do komory nordyckiej to masz rację, moja pomyłka. Poprawię.
Co do "no wax" sądzę, że jest to określenie technologii wykonania ślizgu. Miałem np. Fishery summit, jedne crown jedne wymagające smarowania na odbicie. Na jednych i drugich f-ma fisher chwaliła się ślizgiem "no wax". Zresztą drewniane biegówki produkowane przez Polsport w Szaflarach, że ślizgiem drewnianym bez "wax" jechały ale "prawie". Dopiero mieszanina parafiny że świeczek, pokostu, smaru otrzymanego w prezencie do kolegi, czyniła je zdatnymi do uprawiania narciarstwa. A po za tym nasza biegaczka, wygrała w Jakuszycach na nartach bez smarów ( wobec trudności w trafieniu w odpowiednią kombinację przez serwis). Czyli ślizg był "no wax"
Jeśli chodzi o smarowanie łuski, to nie stosuję na nią smarów (po za konserwacją na okres wiosenno-letnio-jesienny). By unikać klejenia się śniegu do łuski aplikuję smarowidło typu "grip and glide". Takie szuwaxy robi Toko, robi Swix. Ty używając narty, które mają pojedynczą (jak sądzę komorę) i są bez łuski musisz problem smaru na trzymanie rozwiązać.

-------------------------------------------------------
Pim

~dannsa

2012-04-29 01:59:03
79.187.131.170 Głosów: 0

Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Aha, czyli smarujesz na poślizg tylko części gładkie ślizgu. Mimo wszystko, nie wiem czy jest to warte nakładu pracy, zwłaszcza jeśli robisz smarowanie na gorąco. Sama łuska znacznie upośledza poślizg i wątpię czy wiele się na tym zyskuje.
Moim zdaniem starczy grip/n/glide, ewentualnie smarowanie na zimno odpowiednim smarem odbiciowym na szybko w terenie, jeśli się okazuje że lepi się albo trzymanie jest za słabe. I to nawet po całym ślizgu, łącznie z łuską. Zweryfikowane w praktyce.
X-trace jest faktycznie ciężkie - 0,95 kg para wiązań. Dla porównania: Super Telemark to 0,37 kg; NNN BC auto 0,44 kg; nawet Voile 3-pin Cable wypada lepiej bo 0,81 kg, a z nim to już można całkiem na poważnie podziałać zjazdowo.

Pim

Pim
2012-04-30 16:58:03
83.220.97.2 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Dansa! Stosowałem też smarowidła w płynie. Ale to starczy na kilka km i ślad na ślizu po tym ginie. Dlatego "konserwatywne" podejście: czyli parafina na gorąco w układzie : baza (najtwardsza z posiadanych) i po tem docelowa sprawdza się o tyle, że działa na całej trasie. W tym roku dwa tygodnie operowaliśmy po południowej stronie Karkonoszy przy temp. -15 do -25. Wysoko było to tak przemrożone, że nawet twarde parafiny "schodziły" szybko. Podobnie jest z wiosennymi firnami o poranku. Bez smarów też pojedziesz, ale opór narty rośnie. To wychodzi przy długich łagodnych zjazdach. Posmarowany jedziesz i pracujesz ramionami, bez smaru musisz pracować normalnie i na 1OO% jak po płaskim.
Scenariusz "pełnego" smarowania jest możliwy, o ile przebywasz stacjonarnie, np. W czeskich Karkonoszach, gdzie kwatery posiadają narciarnię, no i masz żelazko. W wersji weekendowej w tym roku przetestowałem metodę: w domu baza (twarda do -30), na to czerwona parafina (-4 ;-10). Na miejscu w zależności od warunków zostaje czerwona, a jak jest cieplej to kostka parafinowa i polerowanie korkiem. Kostka + korek przez kolejne dni rano i w ramach południowej przerwy. Bardzo wygodny set robi swix: to jest parafina i na pudełku jest naklejony korek. Wtedy mamy w plecaku tylko to. Toko ma kostkę i trzeba mieć ekstra korek. Potestuj w przyszłym sezonie. Warto spróbować.
Wiązania przez ciebie podane są bez porówniania lżejsze. Ale wymagają dedykowanego buta 75mm. A tego uniknęliśmy decydując się na taki zakup. Wreszcie np. 3 pin cable to już wiązanie telemarkowe o cechach zjazdowych. W nartą XCD sam miód. X-trace to cały czas (dla mnie) narta śladowa. Czyli szeroka ale narta biegowa, gdzie cechy zjazdowe są wtórne.
---
Edytowany: 2012-05-01 13:08:11

-------------------------------------------------------
Pim

PFN

2013-01-19 21:25:09
193.0.194.126 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Mam pytanie odnośnie tych nart. Jak dobrać długość do wagi ciała?

dezz

2013-03-29 15:18:22
87.206.238.17 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Używam od kilku miesięcy na szuranie po lesie i nierównościach terenu.

Wiązania swoja uniwersalnością są genialne. Jedynymi minus porównaniu do wszystkich nordyków to że zajmują dużo miejsca spakowane są całkiem ciężkie.

Używam z Lowa Tibet Pro i taki zestaw bardzo wygodny. Sztywniejsze buty nie będą się nadawały bo zgięcie jest w śródstopiu więc but musi uginać.

Ogólnie bardzo polecam

dezz

2013-03-29 15:22:01
87.206.238.17 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

mam 178cm / 83kg w skarpetach 190cm i są idealne. Chociaż normalnie wole coś w okolicach 170cm na turowanie.

tak około +10cm do zwrostu

Pim

Pim
2014-05-17 11:52:29
213.158.217.39 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Po tegorocznych doświadczeniach, czyli jeździe na stoku narciarskim.
W przyszłym sezonie będziemy testować wiązania X-trace z nartami o charakterystykach bardziej zjazdowych: Madshusy Eon. Stok pokazał graniczne możliwości narty X-trace. Stąd pomysł na zmianę. Zobaczymy jak wyjdzie ta mikstura.

-------------------------------------------------------
Pim

T Atomicus

2015-04-30 15:20:45
5.172.247.236 Głosów: -1

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

No i gdzie te wrazenia? No, chyba ze tester polegl w testach.
Sugerowalbym tez poprawienie recenzji pod katem pisowni.

-------------------------------------------------------
TA

rytmar

rytmar
2016-01-12 00:33:54
89.72.125.50 Głosów: 1

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

No Pim, nie będę ukrywał, że pod wpływem Twojego testu zakupiłem zestaw nart i wiązań Hagana ;).
Żona od dawna wierciła mi "dziurę w brzuchu", że chciałaby pobiegać na nartach, ale niekoniecznie tam po przygotowanych trasach, takich, jakie spotykamy na przykład w Izerach. Raczej gdzieś, gdzie ludzi mniej. To mi pasuję, bo ja też staram się unikać tłumów w górach. Stąd pomysł na BC, a że ja chcę mieć swoje buty, gdzie przypnę raki i wejdę sobie na "jakąś górkę" to pomysł z wiązaniami X-Trace, które opisałeś wydał się najlepszym.
To moje pierwsze narty. Nie mam żadnego doświadczenia. Nie potrafię jeździć, ani biegać na nartach.
Będę się uczył :).

-------------------------------------------------------
cześć i czołem

ramol

ramol
2016-01-12 07:34:23
31.2.113.74 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Używałem dwóch profili X-trace > Zauważyłem dwa problemy.
1) w kopnym śniegu but potrafi wyjść z wiązania .
2) Trzeba bardzo dobrze zabezpieczyć piętę w bucie. Jeśli będzie się przesuwała to po jednym dniu widziałem otarcia do kości. Dobra taśma w bucie plus jedna skarpeta - dwie mogą się przemieszczać.
Idea świetna i da się zjeźdżać po kilku dniach nauki.

-------------------------------------------------------
http://acrossthewilderness.blogspot.com

gumibear

Administrator gumibear
2016-01-12 07:38:57
156.17.201.68 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

OT
"To moje pierwsze narty. Nie mam żadnego doświadczenia. Nie potrafię jeździć, ani biegać na nartach.
Będę się uczył :)."


odkąd tuptam totalnie amatorsko na swoich BC wszystkie zjadówki poszły na allegro. Rytmar na BC to nie tylko nowość dla Ciebie ale nowy rozdział w historii NGT:) Bardzo sie cieszę. Przyjemności!

rytmar

rytmar
2016-01-12 10:35:50
46.171.31.226 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

@ramol
No z tym obcieraniem pięt to trzeba będzie uważać. Mam podobne, jak X-Trace mocowania w swoich rakietach śnieżnych i kiedy but nie jest odpowiednio mocno zawiązany, tak aby zniwelować wszelkie ruchu pięty - obtarcia gotowe po czasie.
Właśnie wróciłem z Tatr, gdzie żona pierwszego dnia załatwiła sobie pięty nosząc buty, która ma już kilka lat, są ułożone niczym kapcie. Cały dzień w rakach (półautomaty) przy niechlujnym wiązaniu dał taki efekt. Jeśli coś mocujemy do buta, należy go wiązać dużo bardziej uważnie niż normalnie. To już wiem :).
Z kolei kolega ma typowe buty BC i za każdym razem, kiedy używa swoich nart wraca ciężko poraniony ;). Tak od trzech lat. Ciągle wierzy, że coś się poprawi, że buty jakoś się ułożą. Ostatnio jednak zaczął się rozglądać za nowymi butami, bo chyba w końcu zrozumiał, że "nie tędy droga", że kopyto nie takie mimo dobrego rozmiaru i nic się już nie ułoży.
"...i da się zjeżdżać po kilku dniach nauki."
Dzięki za słowa otuchy, bo na razie nie widzę siebie na deskach. Jak napisałem - nigdy nart nie miałem.

@gumi
Jeśli można to zapytam, czy - jak to ująłeś - tuptałeś w swoich nartach gdzieś pozatrasowo? Mam na myśli miejsca nie przygotowane tak, jak szlaki w Izerach?
Pytam oczywiście o nasze okolice, czyli Dolny Śląsk.
I dzięki za życzenia :).

-------------------------------------------------------
cześć i czołem
Strona: | 1 | 2 | 3 |
Odpowiedź
Nick Zaloguj sie »
Treść
Podpis
Wpisz tekst do prawego pola: 2f557 - zabezpieczenie przed SPAMEM
dodaj zdjęcia »
Max rozmiar zdjęcia 200 KB. Akceptowany format: jpg
Zdjęcie 1
Zdjęcie 2
Zdjęcie 3