Wybierz kategorie forum:
Strona: | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |

GWARANCJE - długość gwarancji na buty

~wsw

2006-12-03 14:46:19
84.10.234.64 Głosów: 0

Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

ZTCW jesteśmy w UE.
Prawo unijne określa okres gwarancji na grupę produktów, do której należą buty, na minimum 2 lata.

Co do tego kto jest gwarantem: ZAWSZE sklep. To ze sklepem jesteśmy związani umową kupna i sklep odpowiada za przywrócenie towaru do stanu zgodnego z umową w terminie nie dłuższym niż 2 tygodnie. Jak to zrobi - to już problem sklepu.

Chcę zaznaczyć, bo to zawsze warto zaznaczyć, że klient zgłaszając reklamację ma prawo wyboru: może żądać naprawy towaru LUB wymiany na nowy.

polecam:
www.federacjakonsumentow.pl

wsw

2006-12-03 15:00:56
84.10.234.64 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

szfak za szybko sie wymądrzałem. Gwarantem jest dystybutor/producent/wystawca gwarancji.
Sklep jako odpowiedzialny za towar musi przyjąć reklamację, jeśli sobie tego zażyczymy, a mamy kartę gwarancyjną producenta. Jeśli mamy tylko paragon - reklamację zgłaszamy tylko w sklepie, ponieważ producent/dystrybutor na 100% wymiga się od rozpatrzenia gwarancji twierdząc, że nie jest stroną (raz to przećwiczyłem).
Sklep nie ma prawa odesłać nas do gwaranta, albo obciążyć kosztami np. wysyłki.

~milena

2007-02-21 21:43:04
83.6.94.146 Głosów: 0

Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

czy ktoś wie ile ważna jest gwarancja na buty reebok?

raffi

raffi
2007-02-21 22:47:40
91.94.233.159 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

milena>>
tyle, ile dostaniesz na kwitku; o szczegóły pytaj w r. (to mogą być 2 lata)

-------------------------------------------------------
człowiek z południa

~gysiek

2007-03-22 19:54:04
62.141.242.42 Głosów: 0

Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

a ja mam pytanie ile jest gwarancji na buty nike?? z góry dzięki

-------------------------------------------------------
pozdro

raffi

raffi
2007-03-22 20:00:59
91.94.27.185 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

j/w - pytaj w nike'u;
2 letnia ustawowa zgodność - patrz w wątku reklamacje (ostatnie 3 strony)

-------------------------------------------------------
Stat crux dum volvitur orbis.

kazzperr

kazzperr
2007-03-23 10:02:35
85.89.170.88 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

tak przy okazji tych rozpraw gwarancyjnych. zgodnie z obowiazujacym prawem gwarancja (np. 1 rok) nie moze ograniczac praw zwiazanych z niezgodnoscia towaru z umowa - czyli jak gwarancja rok to my i tak mamy dwa lata...

poza tym przy wszelkich reklamacjach lepiej powolywac sie niezgodnosc bo gwarancje rzadza sie wlasnymi prawami zapisanymi przez danego producenta...

i jeszcze jedna wazna sprawa to o czym tu rozwazamy nie dotyczy tylko butow, praktycznie dotyczy to kazdego zakupionego przez nas towaru..

warto o tym pamietac gdy sie kupilo jakiegos bubla, a co jak co ale ja juz sie przetrenowalem z tym :)

-------------------------------------------------------
kacper

cziwosz

2007-03-26 21:57:13
84.10.247.6 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Witam,

Mam możliwość zakupu butów Asolo we Włoszech [powiedzmy ze prawie "od producenta" ;) ] i zastanawia mnie jak będzie wyglądała sprawa z gwarancją.
Czy ktoś się orientuje czy mogę je reklamować u dystrybutora jako pełnoprawnego przedstawiciela producenta w Polsce?

Mam nadzieje ze taka sytuacja sie nie zdarzy ale.........

Pozdrawiam

-------------------------------------------------------
cziwosz

rumcajs

2007-03-27 15:07:51
192.193.221.144 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

niestety, w praktyce nie masz szans, żeby polski sklep/dystrybutor Ci uwzględnił reklamację
najlepiej spytaj sam: dystrybutorem La Sportivy jest Summit SA z Chorzowa

-------------------------------------------------------
... nemo me impune lacessit ...

cziwosz

2007-03-27 19:40:11
84.10.247.6 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Dzięki. Zapytam dystrybutora. Chociaż znając polskie firmy to nawet jeśli miałyby taki obowiązek, to pewnie by kręcili że to nie ich sprawa..... itd.

-------------------------------------------------------
cziwosz

~Papniok

2007-03-31 17:06:37
85.11.106.216 Głosów: 0

Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Kupiłem buty AKU i w sklepie było wszystko ok, a jak pochodziłem w nich pół dnia okazuje się, ze mam je za małe. Wiem, ze czegos takiego nie obejmuje gwarancja, ale prosze mi powiedzieć jakie mam szanse na to, by wymienic te buty na wieksze lub inne ?

-------------------------------------------------------
papniok

~dand

2007-03-31 18:46:51
83.7.223.24 Głosów: 0

Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Duże szanse. Mnie się jeszcze tak nie zdarzyło, żeby sklep odmówił wymiany butów/odzieży na inny rozmiar. Wg mnie, w kwestii wymiany na inny produkt może być kłopot, jeśli będziesz chciał wziąć tańszy model. Droższy wariant przejdzie. ;)

~Papniok

2007-04-01 09:43:19
85.11.106.216 Głosów: 0

Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Dziękuje Ci bardzo za jakże optymistyczną odpowiedź :) Oczywiscie jestem w stanie doplacic, wkoncu wygodne obuwie jest bezcenne :D

-------------------------------------------------------
papniok

kazzperr

kazzperr
2007-04-02 20:48:51
195.66.144.52 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

a moje zdanie jest całkiem odmienne - w zyciu bym nie przyjal do zwrotu uzywanych butow...pol dnia?? ja rozumiem, ale buty to sie kupuje spokojnie. jesli sprzedawca nie bedzie chcial ich przyjac to sie nie zdziw - to tylko dobra wola zwroty itp.

-------------------------------------------------------
http://www.toya.net.pl/~kazzperr/SPISGAL.htm

Piecia

Piecia
2008-05-12 12:28:35
62.108.180.233 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Mam pytanie: co można zrobić w przypadku przedłużającej się "naprawy gwarancyjnej"? Najchętniej odstąpił bym od umowy i chciałbym chociaż częściowy zwrot gotówki. Chodzi o sławetną firmę Karrimor.

Warzyn

Administrator
2008-05-12 18:31:00
83.4.178.149 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

napisz coś więcej :)

-------------------------------------------------------
sercu bliski beskid niski

Piecia

Piecia
2008-05-13 07:14:34
62.108.180.233 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Buty leżą na reklamacji gwarancyjnej już kilka miesięcy. Sprawę załatwiam przez sklep nie u serwisanta. Jako takiej gwarancji nie mam, tylko paragon, więc do końca nie wiem jakie mam "prawa". Ale jakby nie patrzeć na kwitku ze sklepu jak wół mam napisane "reklamacja gwarancyjna". Chciałbym odstąpić od umowy ale z tego co się doczytałem to póki towar jest w naprawie nie mogę nic zrobić, jeśli oczywiście jest na gwarancji.
Mój błąd że nie żądałem na niczego na piśmie przy zakupie tych butów. Czy w takim przypadku mogę powołać się na niezgodność towaru z umową i żądać zwrotu gotówki? Przedstawiciel Karrimora na Polskę leci sobie w kulki.

~m

2008-05-13 07:18:45
83.144.86.105 Głosów: 0

Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Ale jeśli jest długo to chyba można choć to nie jest jasno określone bo są sformułowania typu: "przedłużająca się" i coś o dużych niedogodnościach.
Najlepiej idź do rzecznika praw konsumenta.

-------------------------------------------------------
m

DTH

DTH
2008-05-13 07:43:03
86.63.144.73 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Z rzecznikiem nie jest głupi pomysł.
Z gwarancjami jest jeden podstawowy problem, o którym zawsze mówię, to jest prawo prywatne i na dobrą sprawę gwarant może sobie to prawie dowolnie ukształtować. Ustawa "o sprzedaży kons..." daje tylko ogólne wytyczne, że gwarancja powinna być bez dodatkowej opłaty, że wydaje się dokument, udziela potrzebnych informacji itp. Ale stanowi jeszcze o czymś ważnym, mianowicie w art. 13 ust. 4: "gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową." Oznacza to ni mniej ni wiecej, że możesz dochodzić swoich praw od sklepu!

PS. Jak chcesz więcej o tym poczytać to wrzuć w gogle 3 słowa "niezgodnośc towaru gwarancja" - wyskoczy kilka interesujących stron:)

-------------------------------------------------------
DTH

Piecia

Piecia
2008-05-13 08:30:44
62.108.180.233 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Pójdę porozmawiać z rzecznikiem, to chyba najlepsze rozwiązanie. Kiedyś kiedy normą było, że w sklepach komputerowych trzeba było się użerać ze sprzedawcami nauczyłem się zawsze żądać gwarancji na piśmie i trzeba do tego wrócić. Bo teraz nawet nie wiem w jakiej sytuacji jestem co mi wolno a czego nie. Po za tym z tego co się doczytałem to karrimor daje 1 roczną gwarancję na buty, a towar niezgodny z umową jest ważny 2 lata(aczkolwiek po pół roku to różnie bywa).

Strona: | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Odpowiedź
Nick Zaloguj sie »
Treść
Podpis
Wpisz tekst do prawego pola: 37a74 - zabezpieczenie przed SPAMEM
dodaj zdjęcia »
Max rozmiar zdjęcia 200 KB. Akceptowany format: jpg
Zdjęcie 1
Zdjęcie 2
Zdjęcie 3