Wybierz kategorie forum:
Strona: | 1 | 2 | 3 |

Buty w góry wysokie Andy, Karakorum Himalaje, itp. > 6000 m

~nagardd

2010-11-27 23:13:20
89.73.201.103 Głosów: -3

Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Witam,

Czy ktos moze mi doradzic jakie buty byly by najlepsze na wejscie na Aconcague?

Zastanawiam sie nad butami:
SCARPA Vega
SCARPA Cumbre
lub moze jakies ASOLO.

Nie ukrywam ze zalezy mi na cenie.
Wiec moze ktos byl na ance lub zna kogos kto byl i moze mi doradzic.
Czytam juz o tym od dluzszego czasu i co buty to inna opinia.

Wielki E.

Wielki E.
2010-11-27 23:20:48
88.156.99.9 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Mam to samo jak czytam opinie butów. Co o jakimś bucie to inna opinia... czasem ludzi opisując buty dają różne opinie dla buta lewego i prawego... to naprawdę miesza w głowie bo trzeba szukać butów nie do pary, lewy jednej firmy i modelu a prawy innego. Trochę głupio to wygląda potem no ale dla wygody można zrobić wszystko.

-------------------------------------------------------
:-)

pet77

pet77
2010-11-27 23:49:51
76.16.208.114 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

zimą czy latem?jaką trasą?zakładam,że klasyczną skoro pytanie o buty.Tak czy siak, obawiam się,że o jednej parze się nie obejdzie.

nagardd

2010-11-27 23:58:51
89.73.201.103 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Jade w styczniu 2011 czyli ichniejszym latem.
Trasa normalna.

Biore oczywiscie normalne trekkingowe jakie zawsze uzywam w Tatry i bylem w nich na Annapurna circuit.
Problem jakie buty na zimniejsza czesc anki.

Doczu

Doczu
2010-11-28 08:03:36
79.175.228.114 Głosów: 1

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

odpowiedź jest najkrótsza z możliwych - wygodne.
A co do zimniejszych odcinków, to pewnie fajne byłyby skorupy, ale w trekach też dasz radę jeśli nie przemokną Ci.

~Krzaku

2010-11-28 10:05:50
83.142.183.118 Głosów: 0

Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Każdy rozsądny kierownik wejścia/wyprawy na Aco każe posiadać skorupy.

~Tomek

2010-11-28 10:24:55
188.146.230.57 Głosów: 0

Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Każdy rozsądny kierownik wejścia/ wyprawy na Aco wie, że skorupy to anachronizm.

-------------------------------------------------------
Tomek

~m

2010-11-28 11:27:59
89.78.100.147 Głosów: 0

Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Biuro z którym jedziesz na pewno w cenie wycieczki chętnie doradzi Ci w kwestii doboru obuwia.

-------------------------------------------------------
m

kivak

kivak
2010-11-28 12:07:58
86.182.90.55 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

He he, te samo pytanie bylo w lipcowym Rock&Ice. Odpowiedz kladla nacisk na to, by buty byly przede wszystkim porzadnie ocieplone (czy to plastiki, czy nie). I na fakt, ze do obozu trzeba podejsc trzydziesci mil, wiec lzejsze buty sie przydadza.
A ze pytanie dotyczylo akurat Asolo, polecano Asolo Manaslu GV albo Asolo AFS 8000.
---
Edytowany: 2010-11-28 12:10:18

-------------------------------------------------------
Field&Trek

~pitt

2010-11-28 16:20:46
89.73.139.199 Głosów: 0

Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

hmm, pytam bo nie zdazylem przeczytac, odswiezylem i post zniknal.

Poprosze o usuniecie tego i wczesniejszego mojego postu.

// tak a propo @gumibearMarcin zastanowilem sie nad tamtym postem, czescia ktora przeczytalem.
Sam jestem zielony i wiem jak latwo amatora moze poniesc ulanska fantazja/lans/chec zdobyczy. Sadze ze ngt pelni jakas funkcje spoleczna, budujecie wiedze amatorom, i przy braku ostrzezen moze dojsc do wypadku w gorach wynikajacego z glupot, ktore moga sie tu pojawic, przeswiadczenia ktore mozna nabyc tutaj.
I chyba zgodze sie z tym ze nie wszyscy ktorzy tu pisza chodza po gorach.
Jakis czas temu byla dyskusja o wyjsciu w tatry zima i pamietam ze Ty studziles zapal, i dopiero teraz zrozumialem ze miales racje.

Jak ktos ma hajs to ostrzezenia na ngt nie powstrzymaja go od wycieczki w alpy itp. ale sadze ze pomimo tego powinniscie do znudzenia zawsze urealniac 'porady'
Prosze o usuniecie moich postow, pozdrawiam

-------------------------------------------------------
Piotrek

gumibearMarcin

2010-11-28 18:00:55
84.38.209.175 Głosów: 0

Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

pitt problem w tym że my tez jestemy amatorami.

Ale powiem Ci że dla takich postów jak Twój warto sie w to bawic w to cale NGt bo jak widac na Twoim przykladzie dobrze i rozsądnie to pojmujesz. Jest jak piszesz

Jesli ktoś wierzy w slowo pisane bezgranicznie za pewnik bez dozy zdrowego włąsnego rozsądku to o tragedie nietrudno. Przede wszystkim myśleć, pytać, czytać i jeszcze raz myśleć

nagardd

2010-11-28 20:36:21
89.73.201.103 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Prosze mnie zle nie zrozumiec. Ja tylko chcialbym sie dowiedziec o wasze doswiadczenia jesli chodzi o buty.
I zastanawialem sie czy ktos z forumfowiczow nie byl na tej gorze i moglby sie podzielic doswiadczeniem.

Z tego co romawialm z ludzmi (znajomi, sprzedawcy w sklepie) to dowiedzialem sie ze ludzie wchodzili np. w butach SCARPA Vega lub ASOLO AFS 8000 i nie mieli problemow.

Ja przygotowuje sie juz od dobrych paru miesiecy pod wzgledem fizycznym i jesli chodzi o wszelkiego rodzaju informacje. Dlatego nie uwazam aby jakas bledna informacja mogla spowodowac za cos zrobie zle.

gumibearMarcin

2010-11-28 20:39:16
188.47.156.231 Głosów: 0

Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

nagardd lepiej jest zapytać 3 razy niż potem żałować. Spokojnie, poza tym na pewno masz glowe na karku i trzeźwo oceniasz wszelkie porady

~spineless

2010-11-28 20:45:07
62.121.131.34 Głosów: 1

Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Ludzie tam wchodzili w przeróżnych butach, każdy, markowy but na warunki wysokogórskie będzie dobry, czy to jest Asolo, Kayland, La Sportiva albo Garmont nie ma znaczenia. Najważniejsze żeby Ci leżał na nodze, bo inaczej bardzo szybko wyjście może okazać się piekłem dla stóp.

~narek

2010-11-29 10:28:20
195.72.148.233 Głosów: 0

Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Ja zabieram na tę górkę Spanitki La Sportivy. Po konsultacjach z moim kolegą, który zrobił Ance w zeszłym roku w Cumbrach i jak twierdzi zmarzł zdecydowałem sie iśc w botek wewnętrzny.
Poza tym byłem w zwykłych treckach z 2 supergrubymi skarpetami na Elbrusie i też zmarzłem.
Na Acne o wszystkim niemal decyduje pogoda, a dokładniej siła wiatru, dlatego w okresie letnim (high sezon) kiedy wiatry mniejsze i b. przewidywalne, za permit wołają o 1000 zł więcej niż od 21 lutego.
Do skorup zalecali overboty, chociaż na czas restu w campie.
Być może do zobacenia, w Puenta Del Inca melduję sie 25 XII, zatem może przy moim zejściu ;-)

-------------------------------------------------------
narek

sefer

2010-11-29 10:41:06
91.150.220.157 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Z dobrych butów polecam Prothermic Salomona(nie produkowany, z botkiem, ale do zdobycia), ew. Apex Winter Kaylanda, też wspomnianą Cumbre*teraz doczytałem, że już kupiłeś- ale to rada też dla innych)
Generalnie jeśli idziesz z kimś kto jest bardziej doświadczony, a zna Ciebie(teraz peroruje) to zapytaj jego- musisz wziąć pod uwagę własną termikę, czy nie masz np. problemów z krążeniem w stopach, albo nawet jakiej szerokości masz stopę- trzeba mierzyć i jeszcze raz mierzyć.
Co do dwóch skarpet- nie należy z tym przesadzać- skarpety uciskają stopę i jak się przedobrzy to jest tylko gorzej, bo krew nie dociera do stóp.
---
Edytowany: 2010-11-29 10:42:57

-------------------------------------------------------
www.fijak.pl

~narek

2010-11-29 11:39:56
195.72.148.233 Głosów: 0

Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Racja Safer.
O Cumbrach tez dodam, że to jedne z najtęszych (najszerszych) butów jakie mierzyłem. Przyznam, że moja smukła stópka goniła w nich jak serce w dzwonie, stąd złota zasada przy zakupie to MKM (Mierzyć K..., Mierzyć). Niedoceniana tęgość zaczyna odgrywać istotną rolę przy schodzeniu w dół, bo tu nawet większy rozmiar może nie uchronić przed zderzeniem palucha z końcem buta.
Moje doświadczenia każą zazdrościć i podziwiać tych co potrafią dobrze buta kupić bez mierzenia, albo już po pierwszej próbie wiedzą, że znaleźli co chcieli. Z oferowanego przez nagardd wyboru wyziąłbym wyższy model skorup ASOLO

-------------------------------------------------------
narek

Jachol

Jachol
2010-11-29 14:42:20
85.134.142.210 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

z tego co sie orientowalem to wiekszosc agencji poleca (a wrecz wymaga) buty dwuwarstwowe
a czy to bedzie LS, ASOLO, Boreal czy SCARPA znaczenie ma drugorzedne- maja byc wygodne, sprawdzone i cieple, duzo klijentow wybiera buty cieplejsze niz zimniejsze
raz ze sa cieplejsze
dwa ze duza ilosc ludzi przed anka ma juz zrobionego blanca czy elbrus a po ance wybiera sie na denali czy vinsona wiec kupuja buty troche na zapas

od skorzanych, jednowarstwowych konstrukcji typu cumbre czy Nepal czy alpinist trzymalbym sie jednak z daleka- jak pogoda bedzie dobra, to pewnie nic by sie nie stalo ale jak pogoda bedzie niezadobra to ryzykujesz brak szczytu w dobrym scenarjuszu i palce w scenarjuszu gorszym

-------------------------------------------------------
more chalk less talk

nagardd

2010-11-30 01:34:23
89.73.201.103 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Dzieki za informacje. Jeszcze nie kupilem butow. Juz mialem kupic ale zaczalem sie kolejny raz wahac i odlozylem to na kilka dni.

Macie racje co do krazenia. Dodam ze ludzie nizsi maja lepsze krazenie niz wysocy. Ja naleze do tych nizszych i cos jest na rzeczy bo bylem z wysokimi kolegami i oni mieli gorsze problemy na wysokosci powyzej 4000m niz ja. Chodzi o szybkosc zmeczenia i byc moze tez podatnosc na zimno.

Co do butow. Wiem ze moge kupic takie ktore zapewnia mi komfort prawie rowny 100% ale cena takich to ok. 2000zl i wiecej. Niestety nie moge sobie pozwolic na taki wydatek ale rozwazam odzalowanie takiej kwoty.

Coraz bardziej przekonuje sie do tego ze duza role gra pogoda. Co pisaliscie i co przeczytalem w relacjach. Jesli jest dobra to wystarcza buty za 1000 - 1400. Ale jak bedzie kiepska to moge nie wejsc.
Ale nie bede ryzykowal zdrowia za wszelka cene i nie bede wchodzil jak cos bedzie niedobrego sie dzialo.
Takze wasze osobiste doswiadczenie jest bardzo pomocne.

~skrzyplocz

2010-11-30 07:10:07
213.172.175.222 Głosów: 0

Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Zobacz te dwie aukcje - cena jak za nowe cumbry, a buty chyba najlepsze z możliwych:
allegro.pl/buty-la-sportiva-spantik-i1342787267.html
allegro.pl/buty-vibram-la-sportiva-spantik-gorskie-i1344270261.html

Strona: | 1 | 2 | 3 |
Odpowiedź
Nick Zaloguj sie »
Treść
Podpis
Wpisz tekst do prawego pola: 58d4d - zabezpieczenie przed SPAMEM
dodaj zdjęcia »
Max rozmiar zdjęcia 200 KB. Akceptowany format: jpg
Zdjęcie 1
Zdjęcie 2
Zdjęcie 3