Wybierz kategorie forum:
Strona: | 1 | 2 |

Buty wspinaczkowe Scarpa

~Wiesiek

2005-06-14 14:22:28
83.24.16.40 Głosów: 0

Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

zastanawiam się nad kupnem butów wspinaczkowych Scarpy model Dominator. Chciałem się spytać czy ktoś użytkował tych butków i co o nich można powiedzieć bo ogólnie wspinaczkowe buty Scarpy są mało spotykane w Polsce.

-------------------------------------------------------
siara

~Prezes

2005-06-14 14:53:28
83.22.110.131 Głosów: 0

Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Dlaczego akurat scarpy? Jak napiszesz coś więcej to może pojawią się ciekawe alternatywy

~Wiesiek

2005-06-14 14:55:52
83.24.16.40 Głosów: 0

Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

~Prezes a wg.Ciebie co jest ciekawą alternatywą i dlaczego nie Scarpy? są złe? a pozatym nie potrzeba mi nagle opini o 100 modelach butów wspinaczkowych dostępnych w Polsce.

-------------------------------------------------------
siara

~DH

2005-06-14 15:28:17
212.87.241.67 Głosów: 0

Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Będąc ostatnio w Krakowie w Polar Sporcie oglądałem kilka dostępnych tam modeli Scarpy. Moje wrażenia są pozytywne jednak nigdy nie widziałem owych butków w akcji. Jednak jeśli chodzi o wykonanie to nie budzi zastrzeżeń. Jednak mnie również dręczy pytanie dlaczego akurat Scarpy? Nie lepiej za te pieniądze kupić np. sprawdzone i stojące na wszystkim Velcro Five Tena? Jednak wracając do Scarp to jeśli byś je nabył to bardzo chętnie przeczytam jakąś opinię na ich temat :)

Pozdrawiam
Piotrek

~Wiesiek

2005-06-14 15:42:52
83.24.16.40 Głosów: 0

Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

~DH, co do Five Tena to mam paru znajomych którzy strasznie narzekają ostatnio na jakośc tych butków. Podobno jakaś partia tych butów została wyprodukowana w Chinach i są strasznie kiepskie jakościowo. Pozatym wolałbym jednak model wiązany a nie na rzepy.

-------------------------------------------------------
siara

DH

2005-06-14 22:22:10
212.87.241.67 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Ja też mam Velcro made in Korea ale z moimi się nic nie dzieje. Powiem więcej: jestem zdziwiony ich trwałością (jak na razie). A jeśli wolisz wiązane to zawsze śa jeszcze Lace Up'y ;] Ja też miałem kiedyś awersje do Five Tenów właśnie z powodu tych afer o felerne partie ale prawda jest taka, że jak się zrobi kilka dróg w tych butach to więcej się innych nie kupi - przynajmniej tak to wygląda w moim przypadku. Miury, Cobry czy Rapy po prostu wymiękają przy Velcro jednak to jest moje subiektywne odczucie.

Pim

Pim
2005-06-15 10:20:27
83.24.154.162 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Zależy do czego te buty będą. W moim przypadku przy silnym obciążeniu pracą górna granica to jest VI.1 W tym terenie nie czuję różnicy. Dlatego demonizowanie 5.10 uważam za przesadę. Velcro jest genialnym butem na polski wapień. Jest niesamowicie precyzyjny i daje to odczuć dopiero w 100% na drogach od VI.2. Jedna Miury wcale takie gorsze nie są. Różnice w odbiorze mogą wynikać ze stopy. Kolega z wąską stopą i niskim podbiciem po tygodniu szukał kupca na velcro. Teraz tylko Lace up'y zamiennie właśnie z Miurami.Po za tym zestawiając baletki Mocassyn/Cobra wybrałbym te drugie. Są lekko asymetryczne i to poprawia ich precyzję. W skałach westowych to też inna historia. Tam wapień po za Frankenjurą ma lepsze tarcie i inną strukturę więc tak precyzyjne buty nie muszą być koniecznością. Inny but będzie np. na nietrudne wspinanie w Dolomitach czy Tatrach.
Ja lubię skolei baletki. Nie przeszkadza mi to że się rozbijają, bo to wymusza więcej wysiłku jeśli chodzi o pracę nóg - po prostu wspinam się b.technicznie.Odpowiedź na pytanie o buty będzie zawsze bardziej złożona.
pozdrawiam

-------------------------------------------------------
Pim

Pim

Pim
2005-06-15 10:28:19
83.24.154.162 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Co do trwalości miałem 5.10 kupione przed zglobalizowaniem ich produkcji, czyli amerykańskie nie koreańskie/chińskie.
Wytrzymały 5 sezonów. W tym dwa dosyć intensywnego wspinania, potem mniej skał +chodzenie na ściance. Zostały dwa razy podklejone we francji. Velcro w stanmie nadającym się do użycia zostawiłem przez nieuwagę na parkingu pod Bratysławą. Rzeczywiście w kategoriach pancernosci nie miały sobie równych.
Scarpy mają gumę Vibrama i to będzie ich zaleta. Napisz gdzie się wspinasz, jak, co chcesz robić etc. Może w ten sposób odpowiedź będzie b. precyzyjna.

-------------------------------------------------------
Pim

~Prezes

2005-06-15 10:45:51
83.22.99.33 Głosów: 0

Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Wiesiek >>"Prezes a wg.Ciebie co jest ciekawą alternatywą i dlaczego nie Scarpy? są złe? a pozatym nie potrzeba mi nagle opini o 100 modelach butów wspinaczkowych dostępnych w Polsce."
alternatywa (wiązane) - lace up, laser, miura, masai, sapiens, po prostu ludzie się w tym wspinają a w skarpach nikogo nie widziałem od wielu wielu lat
100 opinii napewno nie będzie ;) Po co wybulać kasę na buty, które niewiadomo jak pracują.

~Prezes

2005-06-15 10:49:01
83.22.99.33 Głosów: -1

Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Wiesiek jeszcze jedno dorzucę, scarpa nigdy nie liczyła się w rynku butów wspinaczkowych i liczyć się nie będzie

Kosmos

2005-06-15 10:53:43
83.25.212.24 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Panowie, Wiesiek założył wątek na temat konkretnej marki, ba nawet modelu, bez względu na to, czy w oczach innych osób jest on najlepszy, czy też nie. Mamy już temat o butach wspinaczkowych traktujący je ogólnie i nie widzę porzeby powielania go w tym wątku. Pozdrawiam.

~Wiesiek

2005-06-15 12:18:53
83.24.4.156 Głosów: 0

Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

~Prezes widze że jesteś chyba specjalistą od butów wspinaczkowych?? w w jakich Ty się wspinasz???

~Prezes

2005-06-15 12:57:37
83.22.79.212 Głosów: 0

Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

ja zdarłem juz 8 par, obecnie wspinam sie w anasazi velcro 5.10 i laserach boreala

Pim

Pim
2005-06-15 14:41:13
83.24.154.162 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Co do popularności Scarpy. Chyba nie jest tak do końca jak twierdzi prezes.
Scarpa jest kupowana na Wyspach, a takaże w Stanach gdzie dystrybłuje ją Black Diamond. Na naszym rynku jest faktycznie nie znana. 5.10 też było nie znane dopóki Kudłaty nie zaczął ich sprowadzać. La Sportiva też była malo znaną marką ,aż Mythos u nas przyjął się i wtedy nagle popularność w narodzie radykalnie się zwiększyła. Przedtem była monokultura Boreala. Ta skolei wynikała z faktu, że Ninja i potem Laser były optymalne w "mydle", czyli wapieniu.
Popularność na pstym koniu jeździ i ma w sobie wiele elementów irracjonalnych.
Pozdrawiam

-------------------------------------------------------
Pim

~delta

2005-11-15 08:27:48
82.160.142.2 Głosów: 0

Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

To co tu czytam jest fajne ale nie na temat ! Scarpy to są butki które mają wszystkie pod anie nad sobą !!

-------------------------------------------------------
delta

~_24misiek

2006-04-12 09:13:33
87.207.243.133 Głosów: -1

Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

szukam piini na temat bucikow evolv - Kaos.?

~Broda

2006-07-04 00:26:11
213.238.94.46 Głosów: -1

Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Używam Kaosów, Ewolvovskich i jestem z nich bardzo zadowolony. Są bardzo dobre na polskie skały. Dobre stanie w dziurach, na krawątkach a także przy tarciówkach. Nie rozbijają się prawie wogóle co polepsza czucie skały. Bardzo polecam.

~QBa

2011-06-23 13:22:15
79.189.122.5 Głosów: 0

Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

Scarpy są butami bardzo twardymi o dobrym tarciu. Są nawet sztywniejsze od Miury. Świetnie pracują na małych stopniach. Scarp Vapor to najlepsze buty na bardzo trudne drogi jakie miałem okazje nosić

-------------------------------------------------------
QBa

~QBa

2011-06-23 13:26:06
79.189.122.5 Głosów: 0

Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

http://www.youtube.com/watch?v=m-0jGFfqXJA&feature=related tu link do Vapor V. Scarp rządzi w prawie wszystkich Krymskich rejonach

-------------------------------------------------------
QBa

kivak

kivak
2011-06-25 10:17:34
86.135.226.48 Głosów: 0

Edytuj post  Jeśli uważasz, że post jest wartościowy, zagłosuj na niego  Post do usunięcia!!!

"Scarpy to buty twarde". Ktore Scarpy? Scarpa robi chyba z 15 modeli. Przeciez nie wszystkie sa sztywniejsze od Miury.

Ciekawy temat. Piec lat temu nikt nie znal Scarpy w polskim wspinaczkowym swiecie. Ciekawe jak jest teraz? Jedyny klient, ktory odmowil kupna Scarp w sklepie gdzie pracuje, to Polak, ktoremu na sciance w Trojmiescie powiedzieli, ze sa slabe.

-------------------------------------------------------
Sprzedawca w sklepie outdoorowym. Anglia.
Strona: | 1 | 2 |
Odpowiedź
Nick Zaloguj sie »
Treść
Podpis
Wpisz tekst do prawego pola: 6da90 - zabezpieczenie przed SPAMEM
dodaj zdjęcia »
Max rozmiar zdjęcia 200 KB. Akceptowany format: jpg
Zdjęcie 1
Zdjęcie 2
Zdjęcie 3